OT: Ændring af fundatsen
Fra : phk

Dato : 21-02-05 11:50

Denne gruppe blev i sin tid startet op som en campinggruppe, hvor debat af
DCU var bandlyst. DCU kom til at fylde mere og mere, og det blev indført i
fundatsen at DCU måtte diskuteres. Der fremgår af følgende:

____________________
3. Fundats:
Erfaringer med:
* campingudstyr og dets anvendelse og pris.
* brug og oplevelser af campingpladser (indretning, faciliteter,
tilkørselsforhold, pladsstørrelser m.m.)
* ruteplanlægning, turplanlægning (dagsmarchers længde,
pauser, m.m) campingrejsemål.
* forskellige foreninger og organisationer der er
relevante i forbindelse med det at være campist.

Teknik:
Indretning af campingvogne/teltvogne/telte.
Fejl og afhjælpning af fejl på campingudstyr, tips og tricks til at
gøre campingudstyret bedre, samspil imellem trækkende køretøjer og
campingvogn/teltvogn.

Love og Regler:
Diskussion og forespørgsel om love og regler, der vedrører camping
både i Danmark og i udlandet.

Foreninger:
Diskussion og forespørgsel om de campingrelaterede
foreninger/organisationer der er, samt deres virke.

Rejsebeskrivelser henvises til dk.fritid.rejse.

Debat af personer er uønsket i gruppen. Derimod må man gerne
diskutere de positioner de bestrider i campingrelevante
organisationer/grupper/foreninger.

Gruppen er ikke beregnet til køb/salg/bytte/leje, der i stedet
henvises til relevante grupper i dk.marked-hierarkiet.

4. Begrundelse:
Igen og igen dukker spørgsmål op om forskellige campingrelaterede
foreninger, som reelt er i strid med den oprindelige fundats, og
ligeledes dukker der svar op på disse indlæg.

Debatten er endnu ikke løbet løbsk på nogen måde. Den risiko var
vist den primære grund til at begrænsningen blev indskrevet i
fundatsen. Jeg mener ikke at der er grund til at foreningsdebatten
fortsat skal være uønsket i dk.fritid.camping.

Samtidig mener jeg ikke at der i dk. hierarkiet er en gruppe hvor en
sådan debat hører naturligt hjemme - samt at det i dk.fritid.camping
skal være muligt at udveksle erfaringer med de foreninger og
grupperinger der findes i campingverdenen.
____________________________

Desværre fylder DCU mere og mere i denne gruppe, hvilket i høj grad er
medvirkende til at ødelægge gruppen. Debatten er løbet løbsk og fuldstændig
af sporet. Spørgsmålet er så om vi igen skal forbyde foreningspolitik her i
gruppen og lade det være op til dem som vil diskutere foreningspolitik selv
finde ud af at oprette en gruppe til det.

Der er også mulighed for at få moderatorer i gruppen hvis der er nogle
frivillige til det. Hermed vil det være muligt at overlade det til
moderatorer alene at huske deltagerne på hvad der er vel set og hvad der
ikke er. Det vil - forhåbentligt - også skabe mindre støj. Måske er der
nogen frivillige (det bliver et hårdt job som gruppens sammensætning ser ud
i dag).

Jeg mener der skal gøres noget drastisk for at få gruppen til at fungere som
det den er beregnet til. Det er langt det nemmeste at have med at gøre frem
for at arbejde med et forum. Det er alt for tidskrævende.

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : verner

Dato : 21-02-05 12:28

Esbjerg-Per skriver

HYLERSPAM HYLERSPAM HYLER SPAM HYLER SPAM HYLERSPAM HYLERSPAM

> [...]
> pauser, m.m) campingrejsemål.
> * forskellige foreninger og organisationer der er
> relevante i forbindelse med det at være campist.
-hierarkiet.

> Debatten er endnu ikke løbet løbsk på nogen måde.

JO HVER GANG JEG SKRIVER ET INDLÆG ER DU OG DE ANDRE HYLERE
MED SVINERIER AF MIN PERSON, VIL I HAVE SVINERIER SKAL I FANEME FÅ DET
JEG HAR RET TIL AT KOMMENTERE JERES INDLÆG SOM I KOMMENTERER MINE.

Den risiko var
> vist den primære grund til at begrænsningen blev indskrevet i
> fundatsen. Jeg mener ikke at der er grund til at foreningsdebatten
> fortsat skal være uønsket i dk.fritid.camping.

DU OG DE ANDRE HYLERE SKAL FANEME IKKE BESTEMME HVAD FOLK SKRIVER
OM I EN FRI DEBAT.

> Desværre fylder DCU mere og mere i denne gruppe, hvilket i høj grad er
> medvirkende til at ødelægge gruppen.

HVEM SIGER DET BESTEMMER DU HVAD DER ER GODE INDLÆG !TÅBE

Debatten er løbet løbsk og fuldstændig
> af sporet.

JA DU SKRIVER SVINSKE INDLÆG SOM OVERHOVEDET IKKE HAR
NOGET MED MENET AT GØRE. HVAD MED OM DU AKTIVEREDE
NOGLE AF DINE HJERNECELLER.

Spørgsmålet er så om vi igen skal forbyde foreningspolitik her i
> gruppen og lade det være op til dem som vil diskutere foreningspolitik
> selv finde ud af at oprette en gruppe til det.

ELLER TÅBERNE SOM IKKE VIL LÆSE FORENINGSPOLITIK
SPRINGER DISSE INDLÆG OVER!

ISTED FOR AT SVINE DEBATTEN TIL MED INDLÆG SOM

IKKE OMHANDLER EMNET HVA DO ESBJERGPER! HER KUNNE
DU LÆRE EN HEL MASSE.

> [...]
> frivillige til det. Hermed vil det være muligt at overlade det til
> moderatorer alene at huske deltagerne på hvad der er vel set og hvad der

JA DCU-MODELLEN MED CENSUR ER LIGE DIG ESBJERGPER SOM
IKKE SELVSTÆNDIG KAN FINDE UD AF AT SPRINGE ET INDLÆG OVER
SOM DU IKKE KAN LIDE!

Det vil - forhåbentligt - også skabe mindre støj.

NEJ DE ENESTE DER LEVERER STØJ HER I NYHEDSGRUPPEN ER DIG
OG DE ANDRE HYLERE SOM BOMBADERER MINE INDLÆG MED
SPAM SOM INTET HAR MED EMNET AT GØRE DET KAN ENHVER IDIOT SE.

> [...]
> ud i dag).
>
> Jeg mener der skal gøres noget drastisk for at få gruppen til at fungere

JA SMID DIG OG DE ANDRE HYLERE AD HELVEDE TIL.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 21-02-05 15:04

> Denne gruppe blev i sin tid startet op som en campinggruppe, hvor debat af
> DCU var bandlyst. DCU kom til at fylde mere og mere, og det blev indført i
> fundatsen at DCU måtte diskuteres. Der fremgår af følgende:

Klip

> [...]
>
> --
> Per, Esbjerg
> Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Jeg er ikke helt uenig med dig Per, men....DCU-debatten er vel koncentreret
om især én persons idelige og gentagne udgydelser, som - uanset deres
eventuelle relevans - har en form, der er helt uantagelig. Og debat med ham
er ikke mulig, for det skal helt og aldeles ske på hans vilkår - og når
andre ikke vil det, så går det helt galt.

Ud over disse ret trælse indlæg, så handler det vel egentlig ret tit om
camping - så lad os slå koldt vand i blodet. Sæt irritanterne i
kill-filteret, og lad os lade som om de ikke eksisterer.

/Flemming U

Fra : phk

Dato : 21-02-05 15:32

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> Ud over disse ret trælse indlæg, så handler det vel egentlig ret tit om
> camping - så lad os slå koldt vand i blodet. Sæt irritanterne i
> kill-filteret, og lad os lade som om de ikke eksisterer.

Problemet er at der er for mange nye i gruppen som ikke forstår hvor vigtigt
det er at lade være med at svare ham. Og hvis det endelig er sådan at vi
finder ud af at lade være med at svare ham, så begynder han bare at køre
dialog med sig selv. Du skulle bare lige se hvor enig han kan være med sig
selv :) Det er iøvrigt set masser af gange på dcu-siderne men også her.

Fra : verner

Dato : 21-02-05 16:27

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en > "Flemming Udbjørg"
<flemming@udbjorg.dk> skrev i en >> Ud over disse ret trælse indlæg, så
handler det vel

Fra : Sten Bo

Dato : 21-02-05 19:03

> [...]
> med sig selv :) Det er iøvrigt set masser af gange på dcu-siderne men også

Jeg er enig med disse betragtninger,

- og syntes, at det vil være en falliterklæring, at 1 + aliasser - og
sparringspartnere skal få nedlagt det eneste sted hvor debatten er på eget
ansvar.

--
Det er en stor behagelighed,
at selv de hidsigste debatter altid afbrydes af en spisepause!

Fra : J S L

Dato : 21-02-05 16:49

> Per, Esbjerg
> Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Hej Per

Jeg kan kun give dig ret i det du skrev................men med hensyn til
køb/salg/leje.....så fej for din egen dør først og flyt din cykelholder over
i rette gruppe.....

JSL

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-02-05 17:00

J S L wrote:

> Jeg kan kun give dig ret i det du skrev................men med hensyn
> til køb/salg/leje.....så fej for din egen dør først og flyt din
> cykelholder over i rette gruppe.....

Måske skulle du lige overveje at se på www.usenet.dk og især studere det,
der står om signaturer, før du belærer nogen!

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : J S L

Dato : 21-02-05 17:16

> Måske skulle du lige overveje at se på www.usenet.dk og især studere det,
> der står om signaturer, før du belærer nogen!

Tak i ligemåde....... har man næsten lyst til at skrive......

Signaturen er ganske vist "frit" område....."reklame område" om man vil,
hvis det vel og mærke starter med --

Hvis man selv er så højhellig og regelret. Så lad være med at bruge gruppen
til reklame el. annoncer. Placer dem i marked.privat.camping istedet for i
signaturen.

JSL

JSL

Fra : phk

Dato : 21-02-05 17:48

"J S L" <JSL@nånå.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Signaturen er ganske vist "frit" område....."reklame område" om man vil,
> hvis det vel og mærke starter med --

Så mangler du bare at checke om min signatur starter med sådan 2 tegn...

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-02-05 18:06

J S L wrote:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Tak i ligemåde....... har man næsten lyst til at skrive......

Jamen selv tak. Hvad er det lige, du kan se - eller rettere IKKE se, som vi
andre sagtens kan se?

> Signaturen er ganske vist "frit" område....."reklame område" om man
> vil, hvis det vel og mærke starter med --

Er du blind eller dum eller er der en helt tredie forklaring?

Du glemte at der skal et linieskift efter --, ellers er det ikke en sig.
Newbees, der lader som om de er erfarne, kommer let galt afsted!

> Hvis man selv er så højhellig og regelret. Så lad være med at bruge
> gruppen til reklame el. annoncer. Placer dem i marked.privat.camping
> istedet for i signaturen.

???
Hvad betyder det? Altså rent semantisk?

vh

Jan

Fra : J S L

Dato : 21-02-05 18:40

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse news:421a1500$0

> Er du blind eller dum eller er der en helt tredie forklaring?

Jeg ER faktisk svagtseende.

Og beder om forladelse af phk.

Med hensyn til at kalde folk for dum el. det der er værre. Så er det jo
netop indlæg som dit, der er med til at ødelægge gruppen.....

EOD

JSL

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-02-05 19:41

J S L wrote:
> [...]

> Med hensyn til at kalde folk for dum el. det der er værre. Så er det
> jo netop indlæg som dit, der er med til at ødelægge gruppen.....

Nu var det vist dig, der startede med at være flabet og belærende. Så måske
havde det allerbedste været at stikke piben og i hvert fald sikre, at man
ikke selv har taget fejl, før man svinger pisken over andre.
Som man selv reder, sådan ligger man!

Og så kaldte jeg dig ikke dum - men hvis det er den mulighed ud af 3 givne
du selv vælger, så må du da helt selv om det.

Og så er der vel ikke mere suppe at koge på det ben.

vh
Jan

Fra : Sten Bo

Dato : 22-02-05 10:48

> [...]
> du selv vælger, så må du da helt selv om det.
>
> Og så er der vel ikke mere suppe at koge på det ben.

..
--
Man sir jo at modvind ud giér modvind hjem.
- Jo tak - men jeg skal ud.

Fra : T. Hartung

Dato : 23-02-05 21:51

> [...]
>
> --
> Per, Esbjerg
> Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Jeg kan se du også ønsker at slå denne gruppe sammen med dk.marked.privat!!
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : phk

Dato : 23-02-05 22:29

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se du også ønsker at slå denne gruppe sammen med
> dk.marked.privat!!

Jeg kan se at du ikke har læst nok på www.usenet.dk/netikette, hvor der
bl.a. står:

Signaturen er principielt et "fristed" hvor man ikke behøver holde sig til
gruppens emne, og derfor et oplagt sted at reklamere hvis man har lyst
hertil.

Der står også at en underskrift maksimalt må være på 4 linjer, men du har

> mvh.
>
> T. Hartung
> VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
> www.sitecenter.dk/hartung

.... sørme 8 linjer.

Man skal ikke kaste med sten selv om man kører i en VW ;)

Fra : verner

Dato : 24-02-05 00:12

Jeg mener at EsbjergPers indlæg er rent:

HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM
HYLERSPAM

> [...]

> Tagbøjle med cykelholdere til 4 Esbjergcykler MED STØTTEHJUL til Mondeo,
> som nu er rustet så meget at det ikke kan hænge
fast, sælges for 50 Esbjergpenge =10 modne bananer.
Cyklen er i fin stand, men lugter lidt af skidtfisk.

Fra : LS

Dato : 24-02-05 16:03

> Man skal ikke kaste med sten selv om man kører i en VW ;)

Sten kører vist nok ikke VW

Fra : Sten Bo

Dato : 24-02-05 19:20

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Sten kører vist nok ikke VW

Fortsætter helt i skoven

Hva - Er det om Sten Bo Nej da, vi har Galant 2.0 og Camry 3.0 og
koger lidt ris en gang i mellem. Hvem lærte Europa at lave biler uden alt
for mange fejl.?
(En af vores venner er MG fanatiker og han siger at Englænderne bilhistorisk
har været først og bedst med det meste.)

WW ? jo men hvis denne kommer i tutbot udgave kan den måske slæve af med en
CC http://www.rsportscars.com/eng/cars/golf_r32.asp

Jeg ved ikke lige om man har kikket for nylig på

Der står vist noget om 4 linier a 72 tegn. (Tæl tegn i Word, funktioner
hvis i er i tvivl, 4 x 72 = 288) tolker jeg det til.

Men så sker der nogle gange noget med linieskiftet for nogle, sådan at der
opstår en linie mere.

Herregud hvis den knækker lidt uheldigt eller har 3 tegn mere. Vi har før
haft henstillinger om at man retter sin linielængde, kan dårligt huske
hvordan, men det kan måske spille ind.

Her fylder hver linie hele skærmen, forrige sluttede ved ind. OE retter selv
til inden det sendes, og så kan det måske gå galt.

Bortset for det, syntes jeg, som man måske har gættet, om signaturer og
følger gerne hvis det "foreslås". I har vel set et eller andet der er
sprøjts eller tankevækkende.

Gr. her og camping er vel helt overordnet "for sjov", selv om man nogle
gange skulle tro det modsatte.

Hilsen

--
Her er 82 tegn med mellemrum.
Svømning er det eneste man bør lære rent overfladisk.

Fra : Sten Bo

Dato : 24-02-05 19:38

,
> WW ? jo men hvis denne kommer i tutbot udgave kan den måske slæve af med
> en CC http://www.rsportscars.com/eng/cars/golf_r32.asp

Pris UK (2004) Euro 32 260 = DK. 240 056.34

--
<<
<<

Fra : T. Hartung

Dato : 24-02-05 20:05

> [...]

Vil nu heller denne her til min CV
http://www.vwvortex.com/artman/publish/volkswagen_news/article_1203.shtml?page=1

og husk nu og se alle 6 sider )))

Fra : Sten Bo

Dato : 24-02-05 21:28

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

ØVsa
Vi prøver at leve af vores penge.

Rentier Hikkelsen

--
Har du ingen mappe?
- Nej, jeg har det hele i hovedet.

Fra : T. Hartung

Dato : 24-02-05 18:33

> "> Signaturen er principielt et "fristed" hvor man ikke behøver holde sig
> til gruppens emne, og derfor et oplagt sted at reklamere hvis man har lyst
> hertil.

Så salgsannoncer er nu reklame - det er vist en meget bred formulering.

> Der står også at en underskrift maksimalt må være på 4 linjer, men du har

> ... sørme 8 linjer.

Nix med din formulering af "reklame" er der kun én linie de er bare faldet
ned og du skal selv trykke på delete tasten for at få dem op igen.

> --
> Per, Esbjerg
> Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

nej jeg ville bare overgå dine 7 linier uden salgsannoce men kun med reklame
?