128 ram/256 ram
Fra : Martin Sjøberg

Dato : 20-02-05 21:42

Hey NG,

skal til at købe grafikkort, men jeg vil gerne spare nogle penge. Regner med
et x700 fra ASUS eller Sapphire.

Kan det betale sig at tage et kort med 256 mb ram, fremfor 128 mb ram?

Er der overhovedet nogle spil, der bruger 256 mb? Og i så fald, er
ydelsestabet stort?

Ville gerne holde mig under 1500 kr, og det jeg nok egentligt vil vide er,
om det er værd at bruge ekstra penge på rammen?

--
MVH

Martin Sjøberg

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-02-05 01:43

Martin Sjøberg wrote:
> [...]
>
> Ville gerne holde mig under 1500 kr, og det jeg nok egentligt vil
> vide er, om det er værd at bruge ekstra penge på rammen?

Doom III kan kun køre på max detail-level hvis du har 256MB ram på dit
grafikkort.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Niels Olsen

Dato : 21-02-05 13:00

On Mon, 21 Feb 2005 01:42:52 +0100, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

>Doom III kan kun køre på max detail-level hvis du har 256MB ram på dit
>grafikkort.

Nå, jeg har det på MAX med 128MB, så fortæl endelig ikke mit GFXKort
at det ikke kan.

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-02-05 13:43

Niels Olsen wrote:

> Nå, jeg har det på MAX med 128MB, så fortæl endelig ikke mit GFXKort
> at det ikke kan.

Så prøv at sætte det på ULTRA.

-Sune

Fra : Brian Lund

Dato : 22-02-05 07:54

> Så prøv at sætte det på ULTRA.

Den valgmulighed har man ikke med 128 MB, så han har den jo på maximalt
muligt på hans kort ;)

Brian

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-02-05 07:58

Brian Lund wrote:

> Den valgmulighed har man ikke med 128 MB, så han har den jo på
> maximalt muligt på hans kort ;)

Det forklarer jo alt.

-Sune

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 22-02-05 13:57

> Det forklarer jo alt.

Så svaret er at jeg i nogle spil kan få en højere detaillevel med et 256 mb
kort? Så vil jeg vist godt tømme pengepungen helt for penge

MVH

Martin Sjøberg

Fra : Niels Olsen

Dato : 22-02-05 17:30

On Tue, 22 Feb 2005 07:58:08 +0100, "Sune Salminen"

>Det forklarer jo alt.

Nej, det forklarer ikke noget som helst, for den option er også
tilstede ved 128MB og fungere helt fint, så nej jeg mener stadig ikke
at 256MB er nødvendigt og NEJ, der er ingen spil der kræver 256MB ram
på GFXkortet som et minimum, så er det sagt.

Fra : Niels Olsen

Dato : 22-02-05 17:28

On Tue, 22 Feb 2005 07:54:02 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote:

>Den valgmulighed har man ikke med 128 MB, så han har den jo på maximalt
>muligt på hans kort ;)

NÅ!, fortæl det til mit gfxkort, jeg HAR den option og den virker
fint, så kom med nogle flere tegn på at du/I ikke ved hvad I snakker
om.

Bare folk ville nøjes med at udtale sig om ting de ved noget om!