Maersk Air sæde str ?
Fra : L.T

Dato : 20-02-05 20:35

Hej

Overvejer at flyve med Maersk Air, her er priserne delt op efter small,
medium og large:
Large seats have 35 inch pitch, Medium 32 inch og Small 29 inch pitch.
Jeg har styr på hvor meget det er i cm. men hvad dækker pitch over?
Er det bredden, benplads..?

L.T

Fra : alexbo

Dato : 20-02-05 20:51

"L.T" <dizx2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Large seats have 35 inch pitch, Medium 32 inch og Small 29 inch pitch.
> Jeg har styr på hvor meget det er i cm. men hvad dækker pitch over?

Ifølge deres hjemmeside, sædeafstand.
Men om de regner denne afstand fra ryggen til sædet foran eller fra ryg til
ryg ved jeg ikke.
I en bus skal der være 65 cm fra ryg til sædet foran, det er 26".
Så jeg tror de regner ryg-ryg, d.v.s at rygtykkelsen går fra benpladsen.

http://www.maersk-air.com/da/Rejseinformation/Praktisk+information/Inden+rej
sen/Siddepladser.htm

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-02-05 21:09

alexbo wrote:

> [...]
> I en bus skal der være 65 cm fra ryg til sædet foran, det er 26".
> Så jeg tror de regner ryg-ryg, d.v.s at rygtykkelsen går fra benpladsen.

Nej der tager du fejl.
Ihvertfald hvis man følger udtrykket som det bruges indenfor elektronik.

Pitch er det et udtryk for afstand ml. f. eks. ben på komponenter. Fra
"centrum til centrum".

Dvs. det er dermed afstanden fra ryggen af et sæde til ryggen af det
næste. Altså den plads der er pr. sæde.

Eksempel: 10 sæder med 35 inch pitch fylder dermed 350 inches.

En tomme er 25,4 mm.

Mvh. Jørgen

Fra : alexbo

Dato : 20-02-05 21:27

"Jørgen Rasmussen" skrev

> Nej der tager du fejl.

Det er muligt, jeg kan bare ikke se hvor det er du mener,
jeg skriver jo netop at de nok regner rygtykkelsen med, og det gør du jo
også.
Ryg-ryg er ikke anderledes end centrum-centrum.

Det jeg påpeger er at kravet til et bussæde går på pladsen for en passager,
uafhængigt af rygtykkelsen.

mvh
Alex Christensen

Fra : L.T

Dato : 20-02-05 21:13

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
> I en bus skal der være 65 cm fra ryg til sædet foran, det er 26".
> Så jeg tror de regner ryg-ryg, d.v.s at rygtykkelsen går fra benpladsen.

Ok, hvis det er benplads må jeg nok droppe small, er 189 cm. høj og mine ben
kan ikke være der i en bus...

L.T

Fra : Nicolai Lang

Dato : 21-02-05 21:58

On Sun, 20 Feb 2005 21:13:22 +0100, "L.T" <dizx2@hotmail.com> wrote:

>Ok, hvis det er benplads må jeg nok droppe small, er 189 cm. høj og mine ben
>kan ikke være der i en bus...

Jeg er ~175 og jeg ville aldrig vælge Small baseret på mine erfaringer
med Mærsk. Minimum Medium. Skal jeg flyve længere end UK så Large.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : L.T

Dato : 20-02-05 22:42

Tak for svaret til Jer begge to.

L.T

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 21-02-05 22:35

Jeg har ikke lige styr på hvor meget det er osv, men jeg kan sige at der
altså er rigelig plads, også p en small, vi fløj til Italien i sommers på
small, min kæreste er næsten 2 meter høj og havde ingen problemer med at
være der :)

--
Mvh Stefanie

Fra : Holst

Dato : 22-02-05 13:53

L.T wrote:

> [...]
> Large seats have 35 inch pitch, Medium 32 inch og Small 29 inch pitch.
> Jeg har styr på hvor meget det er i cm. men hvad dækker pitch over?

Pitch betyder reelt afstand, og oftest fra centrum til centrum. I denne
forbindelse med sæder vil det f.eks. betyde, at afstanden fra forsiden
af ryglænet til forsiden af ryglænet på sædet foran er henholdsvsi 35,
32 og 29 inch.

Så tykkelsen af ryglænet skal reelt trækkes fra ovenstående tal, hvis du
vil vide, hvor meget plads du har til dit legeme.

Med hensyn til Mærsk og deres plads, så er jeg selv ifølge mit pas 192
cm høj, og jeg kunne sagtens være på Small på en rejse til det
italienske. Skal man rejse meget længere skal jeg da ikke afvise, at det
kunne være rart med mere plads, men på sådanne korte ture er det ikke de
ekstra penge værd at betale for mere sædeplads.

Fra : L.T

Dato : 24-02-05 13:52

"Holst" <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rart med mere plads, men på sådanne korte ture er det ikke de ekstra penge

Tak for svarene til Jer alle, bestiller en small, skal kun til Warszawa så
det skulle gå. Var bange for at der var tale om HT bus størrelse, her kan
jeg ikke sidde på vinduespladsen uden at skubbe en evt. medpassagerer halvt
ud af dennes sæde...

L.T

Fra : Pedersen

Dato : 23-02-05 18:57

Hej gruppe

Prøv at ringe til DM på tlf.nr.32 31 44 44 og bede om at snakke med deres
service afdeling. De har helt sikkert de rigtige tal.

Hilsen
Pedersen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-02-05 22:10

Hej

Kan dette hjælpe lidt:

http://www.maersk-air.com/da/Rejseinformation/Praktisk+information/Inden+rejsen/Siddepladser.htm

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : L.T

Dato : 24-02-05 16:50

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse >
> http://www.maersk-air.com/da/Rejseinformation/Praktisk+information/Inden+rejsen/Siddepladser.htm

> [...]

Det var på denne side at jeg fandt oplysningerne, men var i tvivl hvordan
pitch var beregnet.

L.T