At eje en MC når man bor i lejelighed...
Fra : television-begbie-20~

Dato : 20-02-05 20:04

....og ikke har adgang til en garage. Ja, kort sagt, hvad gør folk i
denne situation? Jeg bor selv på stueetagen, så udover at parkere en
MC bogstaveligt talt foran mit køkkenvindue, så ville den eneste
mulighed være at stille den på en parkeringsplads, hvor der tidligere
er blevet stjålet cykler.

Mit spørgsmål er så, hvad gør folk i denne situation? Er det nok at
investere i diverse låse og evt. alarm, eller er kasko forsikring bare
et must?

Fra : K

Dato : 20-02-05 20:17

"television-begbie-20th" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er så, hvad gør folk i denne situation? Er det nok at
> investere i diverse låse og evt. alarm, eller er kasko forsikring bare
> et must?

ja kasko er nok i din situation, sådan et sted et must !

.....alternativt har du måske mulighed for, indenfor en rimelig aktionsradius
at have dit køretøj parkeret i familie/venners garage ? så kunne du som jeg
engang har gjort cykle dertil/fra når du skal ud at køre på mc'en, bare et
forslag ...desværre lidt kedeligt, men så er den bedre beskyttet.

efter min mening er alarm i mange tilfælde noget underligt noget
....efterhånden reagerer ingen mennesker på dem, desuden er min erfaring at
man aldrig selv har en indre ro fordi man altid lige skal hen til vinduet i
tide og utide for at se om mc'er er der eller ej :-/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-02-05 20:53

´´> Mit spørgsmål er så, hvad gør folk i denne situation? Er det nok at
> investere i diverse låse og evt. alarm, eller er kasko forsikring bare
> et must?
Jeg bor i Odense C og parkerer i en baggård.
Jeg har støbt et jordanker ned i jorden som en kædelås gør igennem, og så en
skivebremselås på foran.
den holder lige under en lampe som tændes ved bevægelse.
Men jeg har stadig kasko

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : television-begbie-20~

Dato : 21-02-05 20:25

Tak for jeres svar.

Til orientering: Jeg har endnu ikke købt MC, så diskussion er kun
hypotetisk.

Jeg har adgang til et cykelskue, men den er fyldt til bristepunktet af
cykler. Muligheden for at gør mere plads i skuren har tidligere været
op ved møder i boligforeningen, men der endnu ikke sket noget.
Jeg vil egentlige alle helst ofre ca. 45k på en "ordentlig" cykel, men
jeg er bange for at jeg vil tilbringe det mest at min tid med at
bekymre mig om cyklens skæbne, hvis den bare står udenfor.

En garage står naturligvis højt på ønskeseddelen når jeg engang skal
flytte, men da jeg først er færdig på Uni om tre år, må det nok vente

Ellers ofrer jeg nok bare halv så meget på en MC, og håber på det
bedste...

Fra : anders majland

Dato : 22-02-05 08:37

> Jeg vil egentlige alle helst ofre ca. 45k på en "ordentlig" cykel, men
> jeg er bange for at jeg vil tilbringe det mest at min tid med at
> bekymre mig om cyklens skæbne, hvis den bare står udenfor.

Prøv efter 1/3 at gå en tur i området og se hvormange mc'er der står på
gaden - Hvis de andre kan have deres stående der, kan du vel også ...

Køb en plastic garage til den (gerne godt slidt og brugt) - så står den ikke
og skinner for meget til svage sjæle.

Der er selvfølgelig en risiko for at den kan slide lidt på lakken

/A

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-02-05 21:06

y2j66_99@yahoo.dk (television-begbie-20th) writes:

> En garage står naturligvis højt på ønskeseddelen når jeg engang skal
> flytte, men da jeg først er færdig på Uni om tre år, må det nok vente

Hvis det er vigtigt nok, så kan du jo flytte et sted hen, hvor du får
stillet en garage til rådighed. Det behøver ikke at være vildt dyrt
overhovedet
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Black

Dato : 20-02-05 21:36

Hvis ejendommen har et cykelskur, så var det måske en mulighed. En
cykelkælder dur desværre ikke, da der er brændstof på tanken. Spørg
ejerforeningen eller udlejer.

Jeg forstår ikke dine overvejelser om kasko eller ej, men det er jo nok
fordi finansierings selskabet har pant i cyklen, så er det er krav at den er
forsikret.

Med venlig hilsen
Black

Fra : Anders Christensen

Dato : 20-02-05 21:48

Black wrote:
> [...]
> fordi finansierings selskabet har pant i cyklen, så er det er krav at den er

Han spørger jo netop om kasko er et must, han skriver intet om at nogen
har et pant i cyklen som kræver at der er kasko på den.

--
Mvh Anders Christensen
Som er for ung til at få kasko til "menneskepenge" (under 30.000kr/årligt)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-02-05 22:12

Måske der er en MC klub i nærheden af dig, som har plads til den?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Laursen

Dato : 21-02-05 07:50

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Måske der er en MC klub i nærheden af dig, som har plads til den?

Ja jeg vil også anbafale dig en lokal mcklub i dit område. HVis man vel og
mærke er til klubeliv Det er vi jo nogen der er efterhånden.

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-02-05 10:16

Jeg deler en garage med 3 andre
Den ligger 10min væk på cykel.
Det er ikke det fedeste i verden, men det er der jo ikke så meget der
er i Danmark for motorcyklister (afgifter, forsikring, regler, regler,
regler).
Men skidt med det, biken er fri for skrammer og har stået tørt, så
gør det ikke så meget man lige skal cykle lidt først.
For at få en garage er det bare med at holde øje her i gruppen,
touring nyt og hvad du ellers kan finde på.

--
Hilsen,
Jesper, CB900F '03

Fra : dak

Dato : 21-02-05 12:28

> Mit spørgsmål er så, hvad gør folk i denne situation?

Tjaa.. i mit tilfælde har det været med at se sig omkring og ændre gældende
regler.

Jeg boede f.eks. i telemarksgade hvor der var en underjordisk
parkeringskælder som kun blev brugt af biler. Jeg fik en dag lov til at
kigge dernede og så at der var nogen beton stolper som blokeret 3-4pladser
så man ikke kunne bruge dem med en almindelig bil men tilpas store nok til
en mc. Så jeg ringede og spurgte boligforeningen og formanden og i løbet af
15min havde jeg skaffet os motorcyklister et par pladser i et primo sted
hvor man havde en beton stolpe på ca. 1/2 m i diameter til at låse sig til.

Problemet er bare jeg ikke ved om der bor nogen på telemarksgade som kan
udnytte den da jeg er flyttet til grønjordskollegiet som har en garage med
kapacitet til 12 andre cyklister.

Så enten skal man lede lidt i utraditionelle steder eller kun flytte til
steder med en garage.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-02-05 09:55

y2j66_99@yahoo.dk (television-begbie-20th) writes:

> ...og ikke har adgang til en garage. Ja, kort sagt, hvad gør folk i
> denne situation?

Jeg har min motorcykel stående på gaden mellem husmuren og fortovet.
Jeg lægger så en MC-garage over den om aftenen.

Der har faktisk været tilbudt relativt billige garagepladsser 500
meter fra hvor jeg bor, men jeg bruger min motorcykel til daglig
transport i sommerhalvåret, og så gider jeg ikke at skulle ud og gå
efter den hver morgen.

Jeg har valgt at have en kaskoforsikring da jeg er klar over at min
motorcykel står lidt udsat, og det har indtil nu godt kunnet betale
sig da min motorcykel sidste forår blev udsat for hærværk af en fuld
idiot der synes han skulle vælte hele gaden.

> Mit spørgsmål er så, hvad gør folk i denne situation? Er det nok at
> investere i diverse låse og evt. alarm, eller er kasko forsikring bare
> et must?

Jeg ville tage en kaskoforsikring med - men det er naturligvis en
afvejning af hvad sådan en koster dig, og hvor gode muligheder du har
for at låse din motorcykel fast til et eller andet osv.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*