er en 300w psu nok med Geforce 6800 ?
Fra : Skirk

Dato : 20-02-05 18:36

Hej

Tror i at en 300w psu kan trække et Geforce 6800, 4 ide diske, 1 dvd-rom
drev, 1 lydkort, 1 floppy drev, 1 ide controller kort og 3 80mm kabbinet
blæser ?

Skirk

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-02-05 22:20

og en cpu?

Nope det er i underkanten, måske vil pc'en slet ikke starte pga.
strømmangel.
Du skal op i mindst 400W måske mere og i en god kvalitet.

/Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-02-05 12:23

Peter Larsen skrev:

> Du skal op i mindst 400W måske mere og i en god kvalitet.

Sålænge du ikke kender specs på noget af det, så ved du heller ikke
noget!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-02-05 12:22

Skirk skrev:

> Tror i at en 300w psu kan trække et Geforce 6800, 4 ide diske, 1

Hvad er specs på PSU'en?

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 22-02-05 16:53

> [...]
>

> Tror i at en 300w psu kan trække et Geforce 6800, 4 ide diske, 1 dvd-rom
> drev, 1 lydkort, 1 floppy drev, 1 ide controller kort og 3 80mm kabbinet

Jeg ville ihvertfald gøre forsøget, hvis jeg var dig. Hvis systemet så ikke
kører stabilt, ja så var psu'en nok også det første jeg ville kigge på. De
300W siger ikke så meget, da de ikke fortæller hvor mange ampere der er sat
af til de forskellige spændninger, ligeledes er der også stor forskel på
hvor godt de forskellige psu'er overholder deres specifikationer. De gode
kan gå et godt stykke over det oplyste, mens de dårligste ikke engang klare
det oplyste.

Jeg kører selv med en 300W PSU som fulgte med mit discount kabinet (kostede
godt 300kr for 3 år siden) og det kører klippestabilt med følgende: GF 6800
(oc 380/800 MHz), Athlon 64 3000+ (oc 2,4 GHz), 1 GB DDR 333 RAM (oc DDR
400), 4 Harddiske, 2 optiske drev, 4 80 mm blæsere samt lydkort og hdd
controller.
Så det vil bestemt ikke være utænkeligt at din 300W også vil være nok.

Min er oplyst til 30A på 5V, 15A på 12V og 28A på 3,3V.

Mvh Martin Sinkjær.

Fra : Skirk

Dato : 22-02-05 17:05

Oki tak for det.

Så vil en Chil Innovasion 400w nok kunne klare det :)

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-02-05 22:38

> [...]
> Så det vil bestemt ikke være utænkeligt at din 300W også vil være nok.
>
> Min er oplyst til 30A på 5V, 15A på 12V og 28A på 3,3V.

Hehe, jeg har også selv sådan en Codegen 300 watt skod PSU... Lige nu
kører den fint med en AMD2400+, 768MB PC2100, Geforce 3, SB Live, 2xLAN,
SCSI, 3 HDs og 2 optiske drev

jeg kan dog se at den kun leverer flg. spændinger:

5V   30A
12V   10A
-5V   0,5A
-12V   0,8A
3,3V   14A
5VSB   2A

I alt 338,3 watt (?!?!?)

Tror du den vil kunne trække en AMD64-3500(90nm), 1 GB PC3200, Radeon
X800XL, SB Live, 3 HDs, 2 optiske drev?

Jeg kan se min PSU ikke giver lige så meget på 12 og 3.3V som din, men
når den kan køre med mit nuværende, jeg piller SCSI+2 LAN kort ud, og en
AMD 3500+ tager væsentligt mindre strøm end en XP2400, burde den så ikke
være nok?