For lavt dæktryk
Fra : Henrik Olsen

Dato : 24-05-01 22:44

Hvad vil resultatet af for lavt dæktryk normalt være?

Prøvekører pt. en BMW K100RS fra 1986, og målte dæktrykket til 1.8-1.9 bar
foran. Havde bare ingen instruktionsbog, så jeg viste ikke hvad det rigtige
var. Ser her til aften på nettet at 2.55 er det korrekte. En ret stor
forskel. Bagtil var der vist 2.5, hvor det korrekte er 2.8 (solo). Vil
naturligvist straks ændre det i morgen, og selv gøre mig nogle erfaringer på
området. Men hvad siger i andre mht. forkert (her for lidt) dæktryk?

Har for øvrigt besvær med at finde dæktryksmaskiner med et passende håndtag
/ rør. De fleste kan ikke komme ind over ventilen, da røret rager på
bremseskiverne.

Synes maskinen var lidt slingrende / dirrende, ikke mest når man reducerer /
slipper gassen. Kan det være det hjælper med dæktrykket foran, eller er det
typisk hjul- og kronrørslejer, samt afbalancering som jeg har læst om i
FAQ'en på www.dmc-org.dk ?

Fra : Armand

Dato : 25-05-01 10:02

Henrik Olsen <ho_maps@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> reducerer / slipper gassen. Kan det være det hjælper med dæktrykket
> foran, eller er det typisk hjul- og kronrørslejer, samt afbalancering

Heeey!
Du har sgu' rigtigt fået surfet rundt i DMC's FAQ

For lavt dæktryk foran vil i brug kunne give de nævnte symptomer qua det
derved nærmest er et løst ballon-dæk man kører med!

Efter længere tids brug vil mønsteret på midten træde tydeligere frem
end det der ligger umiddelbart ved siden af.
Herved vil dækket i ekstremfald blive helt spidst, hvilket også vil
influere på køreegenskaberne!

--
Armand.

Fra : Brian Luckow

Dato : 25-05-01 10:10

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote:

>Har for øvrigt besvær med at finde dæktryksmaskiner med et passende håndtag
>/ rør. De fleste kan ikke komme ind over ventilen, da røret rager på
>bremseskiverne.

Kender problemet. Har lige købt en digital dæktryksmåler, man har
endnu ikke fået den afprøvet pga. ovennævnte problem. Må have fat i
nogle af de der bøjede ventilforlængere.

Brian Luckow