jagthund slap fra morgen ?
Fra : Lasse

Dato : 20-02-05 16:35

Hej gruppe, jeg er den glade "ejer" af en 13 årig labrador han, som har ydet
sit i 11 år, for derefter at gå på en velfortjent pension. Det har han holdt
i 2 år nu, og været en god støtte for familiens nye jagtven. En labber igen,
på 2 år.. Men i morges skete det frygtelige at da han skulle ud, faldt han
bagover 2 gange, og kunne ikke rigtig gå på sine ben. Han stod og rystede i
et stykke tid.. Men efter ca 1/2 time kunne han igen gå normalt.. Jeg var
hos ham idag kl 14, og han var som altid har været, både psykisk, og
fysisk. Kan det være en hjerneblødning, hjertefejl, eller bare et tegn på
hoftedysplasi, eller ligenede fra et hårdt liv ?? Det skal siges at jeg ikke
bor der mere, den er hos min mor og far, og jeg bor sammen med min kæreste
nu. Jeg har altid oplevet hunden som min . Vi har nu en tæppetisser,
fordi min kæreste har astma.. Håber at kunne få svar fra nogle som kender
til det..

M.V.H, Lasse

Fra : sailor99

Dato : 20-02-05 19:22

Gå til din dyrlæge i morgen. Så får du et kvalificeret svar!

Mvh
Georg

Fra : Kito

Dato : 21-02-05 07:17

En labrador på 13 år er en meget gammel labrador.
Jeg tror det er ved at være ved den tid at naturen kræver sin ret.
Jeg har se en labrador der blev ældre og den blev holdt liv i med en lam
bagkrop og kunne kun bevæge sig fremad ved at slæbe sig frem med forpoterne.
Det var sku ikke for hunden skyld, den blev holdt i live.
Mange hunde ejeren nægter at akceptere at en hund kun bliver mellem 10 og 14
år normalt og måske endnu kortere hvis de bliver brugt til jagt.
Jeg vil ikke sige at du skal aflive hunden, for den kan sikker få et par
gode år på medicin.
Men husk at bliver en gammel hund holdt kunstig i live er det ike for hunden
skyld, men for ejeren skyld.

venligst hilsen
Poul

Fra : Lasse

Dato : 21-02-05 15:32

Meget enig med dig. Hvis han ikke har det godt, skal han ikke holdes i live.
Vi ser tiden an, og ser om det kommer igen. Nu er han normal, men han havde
tynd mave igår. Jeg håber det bedste.. Han skal også huskes for en sund, og
glad hund. Og når en hun altid har gjort det bedste for én, er det også ens
opgave at gøre det bedste for hunden..