Splenda Sødemiddel ??
Fra : News

Dato : 20-02-05 07:57

Hej med jer,

Nogen der har prøvet subjekt, og kan sige om det smager som de siger, altså
af sukker ?

Mvh
Mikkel

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 20-02-05 13:50

[News | Sun, 20 Feb 2005 07:56:51 +0100]

>Nogen der har prøvet subjekt, og kan sige om det smager som de siger, altså
>af sukker ?

Du kan jo at jeg har prøvet det :) Jeg har købt en del sukkerfrie produkter
fra USA og England, der alle er sødet med sucralose (Splenda).

Derudover udvikler jeg også den slags produkter og er derfor (desværre)
nødsaget til at bruge Splenda til dette markede.

Og mit "desværre" afslører allerede hér min holdning - jeg synes at
Sucralose/Splends har en dårlig sød smag; måske er det mine smagsløg der er
ekstra fint justeret, men den søde smag som sucralose giver, er efter min
mening ret kvalm.

Jeg vil anbefale dig at istedet gå efter produkter sødet med Europæiske
sødemidler; bl.a. cyklamat, acesulfam-k og tagatose har en langt bedre
sødeeffekt; især når flere af dem er anvendt samtidig.

Ja, selv aspartam er efter min mening bedre smagende end sucralose :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 21-02-05 18:42

> Jeg vil anbefale dig at istedet gå efter produkter sødet med Europæiske
> sødemidler; bl.a. cyklamat, acesulfam-k og tagatose har en langt bedre
> sødeeffekt; især når flere af dem er anvendt samtidig.

Det er jeg egentlig ret træt af at høre.....Troede lige

Nå men mit problem er sukker i kaffen. Jeg bruger 3 skefulde i hver kop, og
skal til at starte på atkins.
Det harmonerer jo ikke ligefrem, men jeg er næsten sikker på jeg falder fra
hvis jeg skal undvære sød kaffe.

Hvilket sødemiddel der kan købes i dagligvarehandlen er efter din mening det
der smager bedst ?

Mvh
Mikkel

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-02-05 20:24

[Mikkel Vitus | Mon, 21 Feb 2005 18:42:07 +0100]

>Det er jeg egentlig ret træt af at høre.....Troede lige

Ja, beklager... :)

>Hvilket sødemiddel der kan købes i dagligvarehandlen er efter din mening det
>der smager bedst ?

Ingen af dem smager som sukker, må jeg starte med at indrømme - og det
gælder for dem alle at det er bedst at søde lidt for lidt. Men kan dog vende
sig til meget; en periode uden sukker påvirker også ens "søde smag" så det
ikke længere er så vigtigt at det smager præcist som sukker.

Men smag er meget individuel, så jeg vil anbefale dig at prøve et par
stykker - men jeg anbefaler nogle der indeholder 2 slags sødemidler, og
hvoraf det ene er (natrium)cyklamat.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk