Syn af 45 scooter
Fra : Finn Andersen

Dato : 20-02-05 00:59

Hej.
Har købt min storebroders Yamaha Neo`s, Jeg er klar over at den skal
omregistreres, men skal den også til syn? Er registreret første gang 4-8-99.
Kan man selv montere elstarter og speedometerkabel eller skal jeg på
værksted? Det er det eneste der er galt med den, bortset fra at den kører
temmeligt stært!
Hilsen og god weekend, fra en nybegynder med scootere.
Finn.

Fra : Chipmand

Dato : 20-02-05 01:54

On Sat, 19 Feb 2005 23:58:55 -0000, "Finn Andersen"
<finn@SLETnakel.dk> wrote:

> [...]
>temmeligt stært!
> Hilsen og god weekend, fra en nybegynder med scootere.

Kan kun svare på dette den skal ikke til syn igen.

mvh
Chipmand

Fra : Thomas

Dato : 20-02-05 08:11

"Finn Andersen" <finn@SLETnakel.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Har købt min storebroders Yamaha Neo`s, Jeg er klar over at den skal
> omregistreres,

Ja på samme måde som. en bil eller mc. 1. forsikring 2. Motorkontor husk den
gammle registeringsattest

> men skal den også til syn?

Nej en 45 knallert skal ikke til syn. En yamaha neo findes også som 100ccm
scooter

Havde været en mc scooter så skulle den en tur forbi syns halen. hvis
maskinen er over 5 år gammel fra første registerings dato. 5-10 år skal den
ved ejerskifte synes hver 2. år
over 10 år gammel hvert år (kun ved ejer skifte)

> Kan man selv montere elstarter og speedometerkabel eller skal jeg på
> værksted? Det er det eneste der er galt med den, bortset fra at den kører
> temmeligt stært!

Ja det kan man godt. Det er ikke så svært. Men er du i tvivl så besøg et
værksted. Det kan godt tag noget tid hvis man ikke er vandt til at arbejde
med scooter. der er en del som skal adskilles for at skifte de stumper.

Mvh. Thomas

Fra : Contraventum Minquit

Dato : 20-02-05 21:41

Har aldrig prøvet at skifte elstarteren, men det kan vel ikke være alt for
svært - speedometerkablet er intet problem.

CM

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Finn Andersen

Dato : 20-02-05 23:44