Juel wrote:
> Den motoder der anvendes i DK, og som jeg også har set på tyske GS'er,
> er at der er boret et 5 mm. hul i gasspjældene, ca. 1-1½ cm fra toppen,
> hvilket resulterer i at spjældene ikke kan løfte sig helt op, svarende
> til Flemmings afstandsstykker.
> Der skal hverken omdysses eller lignende, men der skal nye spjælde til
> for at få "alle" 48 kh. igen.....
>
> Det forstår jeg ikke helt, hvordan kan et hul i gasspjældet gøre at det ikke
> kan løftes helt op.. ???
Dén måtte jeg også lige tænke lidt over!
Men det er indlysende simpelt:
Der sidder en membran vandret i den fladtrykte top på c.v.
karburatorerne og gasspjældet er et rør med bund i som er limet under op
på membranen!
Det er et undertryk der vandrer fra et lille hul i bunden af
gasspjældet og op på oversiden af membranen der får gasspjældet til at
blive suget opad, og hvis der et sted i siden af gasspjældet er et
tilsvarende hul vil dette når det løftes fri af (overkanten af)
gasspjældets boring lade undertryk passere ind på undersiden af
membranen også - Derved er trykket det samme på begge sider af membranen
og spjældet lader sig ikke løfte højere end dertil!
--
Armand.