/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvordan er en GS500E droslet ?
Fra : Ukendt


Dato : 19-02-05 17:47

Er der en der ved det ??

altså dem der kun er på 34hk..

Mvh
Morten



 
 
K (19-02-2005)
Kommentar
Fra : K


Dato : 19-02-05 17:54


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:42176d7e$0$29274$14726298@news.sunsite.dk...

den sidste jeg var med til at pille ved var hullerne begrænset i
indsugningen ( mellem karburator og topstykke )

om der findes andre metoder end det aner jeg ikke !

K



Ukendt (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-02-05 23:33



>
> "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> news:42176d7e$0$29274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> den sidste jeg var med til at pille ved var hullerne begrænset i
> indsugningen ( mellem karburator og topstykke )
>
> om der findes andre metoder end det aner jeg ikke !
>
Det jeg har haft fat i er, at der sat et "afstandstykke" oven på spjældet,
så det ikke kan lukke helt op.
Det er lige til at demo. ved at tage topdækslet af kab. og fjerne
afstandstykket

Håber at det kan hjælpe.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



sumdjFJERN@DETTEring~ (20-02-2005)
Kommentar
Fra : sumdjFJERN@DETTEring~


Dato : 20-02-05 11:20

Den motoder der anvendes i DK, og som jeg også har set på tyske GS'er,
er at der er boret et 5 mm. hul i gasspjældene, ca. 1-1½ cm fra toppen,
hvilket resulterer i at spjældene ikke kan løfte sig helt op, svarende
til Flemmings afstandsstykker.
Der skal hverken omdysses eller lignende, men der skal nye spjælde til
for at få "alle" 48 kh. igen.....

Mvh. Mike
"The Excalibur-ist"

>
> "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> news:42176d7e$0$29274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> den sidste jeg var med til at pille ved var hullerne begrænset i
> indsugningen ( mellem karburator og topstykke )
>
> om der findes andre metoder end det aner jeg ikke !
>
>Det jeg har haft fat i er, at der sat et "afstandstykke" oven på
spjældet,
>så det ikke kan lukke helt op.
>Det er lige til at demo. ved at tage topdækslet af kab. og fjerne
>afstandstykket

>Håber at det kan hjælpe.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk

Ukendt (20-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-05 11:26

Den motoder der anvendes i DK, og som jeg også har set på tyske GS'er,
er at der er boret et 5 mm. hul i gasspjældene, ca. 1-1½ cm fra toppen,
hvilket resulterer i at spjældene ikke kan løfte sig helt op, svarende
til Flemmings afstandsstykker.
Der skal hverken omdysses eller lignende, men der skal nye spjælde til
for at få "alle" 48 kh. igen.....

Det forstår jeg ikke helt, hvordan kan et hul i gasspjældet gøre at det ikke
kan løftes helt op.. ???

Mvh
Morten



Armand (20-02-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-02-05 13:33

Juel wrote:
> Den motoder der anvendes i DK, og som jeg også har set på tyske GS'er,
> er at der er boret et 5 mm. hul i gasspjældene, ca. 1-1½ cm fra toppen,
> hvilket resulterer i at spjældene ikke kan løfte sig helt op, svarende
> til Flemmings afstandsstykker.
> Der skal hverken omdysses eller lignende, men der skal nye spjælde til
> for at få "alle" 48 kh. igen.....
>
> Det forstår jeg ikke helt, hvordan kan et hul i gasspjældet gøre at det ikke
> kan løftes helt op.. ???

Dén måtte jeg også lige tænke lidt over!

Men det er indlysende simpelt:
Der sidder en membran vandret i den fladtrykte top på c.v.
karburatorerne og gasspjældet er et rør med bund i som er limet under op
på membranen!
Det er et undertryk der vandrer fra et lille hul i bunden af
gasspjældet og op på oversiden af membranen der får gasspjældet til at
blive suget opad, og hvis der et sted i siden af gasspjældet er et
tilsvarende hul vil dette når det løftes fri af (overkanten af)
gasspjældets boring lade undertryk passere ind på undersiden af
membranen også - Derved er trykket det samme på begge sider af membranen
og spjældet lader sig ikke løfte højere end dertil!


--
Armand.

Ukendt (20-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-05 13:55

> Men det er indlysende simpelt:
> Der sidder en membran vandret i den fladtrykte top på c.v. karburatorerne
> og gasspjældet er et rør med bund i som er limet under op på membranen!
> Det er et undertryk der vandrer fra et lille hul i bunden af gasspjældet
> og op på oversiden af membranen der får gasspjældet til at blive suget
> opad, og hvis der et sted i siden af gasspjældet er et tilsvarende hul vil
> dette når det løftes fri af (overkanten af) gasspjældets boring lade
> undertryk passere ind på undersiden af membranen også - Derved er trykket
> det samme på begge sider af membranen og spjældet lader sig ikke løfte
> højere end dertil!

Arhh ok, på den måde bingo så kom lyset )

Mvh
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408594
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste