Befordringsfradrag ved fri bil.
Fra : Holten

Dato : 19-02-05 17:36

Er der nogen som kan modbevise nedenstående påstand.
Vi taler om fri firmabetalt bil, som er til rådighed 24 timer i døgnet, og
som medarbejderen beskattes af.
Jeg mener jo ikke man kan får noget fradrag mellem hjem og arbejde, når man
kører i en sådan firmabil.

<Min bekendte har haft fradraget - det ved jeg med 100% sikkerhed.
Han havde - og har det iøvrigt stadigt - fri bil, hvor han på vanlig
vis - som andre uden fri bil gør - opgjorde et fradrag for transporten
mellem hjem og firma på selvangivelsen. Han var til torskegilde med
det, men fik medhold. Vi har løbende talt om det, mens det stod på
samt efterfølgende>

MVH

Holten

Fra : Skindbeni

Dato : 19-02-05 17:56

"Holten" <virker@desværre.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellem hjem og firma på selvangivelsen. Han var til torskegilde med
> det, men fik medhold. Vi har løbende talt om det, mens det stod på

Taget fra Revisormanualen 04.01 s. 71 under emnet Kørsel -
Befordringsfradrag

"...
OBS! Hvis lønmodtageren har fri befordring til rådighed fra arbejdsgiveren,
herunder fri befordring i firmabil, firmabus el. lign. kan der IKKE
foretages fradrag
...."

Se i øvrigt ligningsvejledningen 2003-2 almindelig del A.F.3.1.5

Fra : Holten

Dato : 19-02-05 18:06

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> OBS! Hvis lønmodtageren har fri befordring til rådighed fra
> arbejdsgiveren, herunder fri befordring i firmabil, firmabus el. lign. kan

Og er vi ikke enige om, at det altid (10-20 år)har været sådan.

MVH

Holten

Fra : Skindbeni

Dato : 19-02-05 18:10

> Og er vi ikke enige om, at det altid (10-20 år)har været sådan.

Jo Det er ikke noget nyt.

Det vil heller ikke være logisk at få fradrag for noget man får stillet til
rådighed af firmaet. Heller ikke selvom man bliver beskattet, men det
skyldes jo, at man også har bilen til rådighed privat / i fritiden

Fra : Holten

Dato : 19-02-05 18:14

> [...]
> til rådighed af firmaet. Heller ikke selvom man bliver beskattet, men det
> skyldes jo, at man også har bilen til rådighed privat / i fritiden

Takker.

MVH

HH