Erstatning for fly forsinkelse
Fra : Mort1

Dato : 19-02-05 16:59

I formiddag 09:oo skulle min datter med fly til Amsterdam (SAS). Desværre
var afgangen aflyst p. g. a. at der var mangel besætning (sygdom) men, hun
var i stedet booket på næste afgang 15:oo. Denne forsinkelse udløste en
erstatning på Kr. 150,- (Blev ikke tilbudt ved SAS skranken - hun måtte
spørge) De 150,- Kr. skulle bruges samtidig, d.v.s. hun kunne IKKE dele dem
og f.eks. få en kop formiddagskaffe, og senere frokost og så igen en kop
kaffe eftermiddag. Når man regner med at få morgen/formiddagskaffen i flyer
og være i Amsterdam inden frokost, så synes jeg det er en meget uheldig måde
at yde erstatning på.
Utilfredsstillende!?

mort1

Fra : Mort1

Dato : 19-02-05 18:45

"Mort1" <sletmortensens@fjernmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>og være i Amsterdam inden frokost, så synes jeg det er en meget uheldig

For at fuldende beretningen, om det jeg synes er utrolig dårlig service, så
var der INGEN form for servering på turen til Amsterdam.
Måske trods alt forståeligt at SAS har vanskeligt ved at få endene nti at nå
sammen!

mvh
Mort1

Fra : shaved

Dato : 20-02-05 11:40

Se
http://europa.eu.int/comm/transport/air/rights/info_en.htm

Heraf fremgår det at man har krav på ? 250,00 i erststning.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-02-05 12:32

"shaved" <jornalbjerg@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Se
> http://europa.eu.int/comm/transport/air/rights/info_en.htm
>
> Heraf fremgår det at man har krav på ? 250,00 i erststning.

Nej, det er beløbet ved overbooking. Ved forsinkelse står der følgende:
"skal luftfartsselskabet tilbyde Dem måltider og forfriskninger og om
nødvendigt hotelindkvartering (inkl. transport til og fra hotellet) samt
kommunikationsfaciliteter". 150 kr er klart for lidt til at dække dette
krav.

Da forsinkelsen var <5 timer kunne datteren også have valgt at få
pengene tilbage og blive fløjet hjem til udgangspunktet.

Derudover står der noget om følgeudgifter, som kan dækkes op til ca.
36.000 DKK, hvis det har konsekvenser, at man ikke nåede frem til målet
i tide.

hilsen
Uffe

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 20-02-05 13:55

On Sat, 19 Feb 2005 18:44:32 +0100, "Mort1"
<sletmortensens@fjernmail.dk> wrote:

> [...]
>var der INGEN form for servering på turen til Amsterdam.
>Måske trods alt forståeligt at SAS har vanskeligt ved at få endene nti at nå

Tja, så er hun blevet snydt - SAS skal uopfordret yde erstatning
således:

Sådan er reglerne:

Kompensation ved aflysning eller overbooking:
Indtil 1.500 km: 250 Euro
Over 1.500 km: 400 Euro (Indenfor EØS og alle andre flyvninger mellem
1.500 og 3.500 km.)
Over 3.500 km: 600 Euro (Udenfor EØS)
Forplejning ved forsinkelse:
Mere end to timer ved flyvning op til 1.500 km
Mad og drikke.
Mere end tre timer indenfor EØS samt andre flyvninger mellem 1.500 og
3.500 km.
Mere end fire timer for øvrige flyvninger
Mere end fem timer for alle flyvninger: Desuden refusion af
billetprisen samt tilbud om alternativ rejserute.

Tidsfrister for aflysning:
Indtil 14 dage før afgang: Ingen kompensation
Mellem 7 og 14 dage før afgang: Kun kompansation, hvis afrejsen skydes
mere end to timer og ankomsten skydes mere end fem timer.
Under 7 dage til afgang: Her må afrejsen ikke skydes mere end en time
og ankomsten højst to timer.

mvh
Flyer

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 14:57

"Mort1" <sletmortensens@fjernmail.dk> wrote in message
> [...]
>og være i Amsterdam inden frokost, så synes jeg det er en meget uheldig

Dette skulle vist give svar på dit spørgsmål, jeg mener hun skulle have haft
250Euro når flyet var forsinket mere 2 timer medmindre at personalet bliver
syg er en for flyselskabet uforudseelig begivenhed men det tvivler jeg nu
på.
http://europa.eu.int/comm/transport/air/rights/doc/2005_01_19_apr_leaflet_da.pdf

MVH
Jens