Cykel fra Tyskland
Fra : Ghost

Dato : 19-02-05 17:03

Overvejer at hente en cykel i Tyskland, da priserne jo er noget anderledes
end i DK
Ved godt at der så skal betales afgift osv. når jeg kommer hjem.

Er der nogen der har erfaringer med sådan noget.
Vil bla. gerne vide om der egentlig er penge at spare.
På biler kan man jo spare en lille smule, men det er vist ikke meget.

Hilsen
Vince

Fra : Psypher

Dato : 19-02-05 17:40

> [...]
> Vil bla. gerne vide om der egentlig er penge at spare.
> På biler kan man jo spare en lille smule, men det er vist ikke meget.

Evt. kan du overveje at købe en i DK der er hentet hjem men som der ikke er
betalt afgift af, jeg har bla en til salg.

Regards Psypher
Honda CBR954RR Fireblade årgang 02
Mail for billeder

l-poulsen@mail.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 17:41

> Er der nogen der har erfaringer med sådan noget.

Jeg har hentet 2...

> Vil bla. gerne vide om der egentlig er penge at spare.

Ja hvis du finder dem til en god pris i .de, men kig på T&S så kan du se en
ca afgift..

> På biler kan man jo spare en lille smule, men det er vist ikke meget.

Men til gengæld kan man finde en bil som min, UDEN rust, og med en masse
udstyr, som kun er blevet skruet på, på et originalt BMW værksted hele sit
liv

Mvh
Morten

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 19-02-05 17:44

Det kan jeg da godt forstå du overvejer, har selv købt flere cykler ved
www.canyon.de i Tyskland via internettet.
De kommer hjem i en stor papkasse som er specielt fremstillet til cykler,
og
service samt kvalitet slår alt i forhold til DK.
Forretningen har flere gange vundet prisen i Tyskland som den bedste hvad
angår pris, kvalitet og internet handel.
Vi har købt en del både MTB og racercykler dernede.
Du betaler med visa, og der er ikke noget med afgifter og lign. så det er
bare med at komme i gang.

Hilsen
Torben Andersen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 17:46

> Du betaler med visa, og der er ikke noget med afgifter og lign. så det er
> bare med at komme i gang.
>
> Hilsen
> Torben Andersen

HEHE flad af grin )

Mvh
Morten

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 20-02-05 10:51

Nej spøg til side.

Har lige hentet en XJ 900 årg 96 km 43000 en ejer. alle service ok, og
pris
ved forhandler 2300 Euro.
inkl. tasker, og den er så pæn som ny.
Så der er penge at spare.

Hilsen
Torben

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jo

Dato : 19-02-05 17:49

"Ghost" <vincentgroesfjerndette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vil bla. gerne vide om der egentlig er penge at spare.
> På biler kan man jo spare en lille smule, men det er vist ikke meget.

Emnet har været behandlet mange gange tidligere her i gruppen.
Hvis du ikke har erfaring med at importere motorcykler, vil jeg nok råde dig
til at købe herhjemme, da beparelsen er minimal og risikoen er stor. Du
kommer let til at købe en dårlig motorcykel, hvis du fokuserer meget på
prisen, og km-tallet bliver der skam også fusket med i Tyskland. Efter min
mening kan det betale sig hvis du leder efter en flot, men ikke nødvendigvis
billig cykel i Tyskland. Husk at lægge prisen på transport og syn oven i
afgiften.
Du kan finde en vejledende afgift på www.toldskat.dk.
Der er alt for mange motorcykler til salg i DK "uden afgift", hvorfor mon?

Jo.

Fra : Armand

Dato : 19-02-05 20:57

Jo wrote:

> Der er alt for mange motorcykler til salg i DK "uden afgift", hvorfor mon?

Lige omkring dén detalje bærer jeg en nagende mistro om at det er de
sørgelige rester efter at folk har renoveret deres aldrende model v.h.a.
en importeret og således forsøger at skyde liget af :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 19-02-05 20:59

Ghost wrote:
> [...]
> Er der nogen der har erfaringer med sådan noget.
> Vil bla. gerne vide om der egentlig er penge at spare.

www.mobile.de er et godt sted at orientere sig om prislejet i Tyskland.
Det er en fin tommefingerregel at det tyske køretøj ike må koste mere
end 1/3 af hvad tilsvarende koster på gaden herhjemme!

--
Armand.