Ledningsnet i Sierra.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-05 14:02

Hej med jer

Hvis jeg skal montere elspejle i Sierra, hvad kan jeg så forvente at møde:
1) At alle ledninger ligger ude i dørene?
2) At ledningsnettet i dørene og ind i stolpen skal skiftes?
3) At der skal lægges ledninger helt fra sikringsboksen?
Bilen er en dansk solgt Sierra fra 6.måned '92.
Den har originalt centrallås og elruder foran.

Kan tilføje at ved at kigge efter, så er konstateret at 1) ikke holder vand

Pkt. 2) skal som minimum udføres.
Så er spørgsmålet, hvad med resten?

Er DK biler født med et skrabet ledningsnet, eller hvad?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Troels Pedersen

Dato : 19-02-05 14:57

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej med jer

Hej Uffe!

> Hvis jeg skal montere elspejle i Sierra, hvad kan jeg så forvente at møde:
> 1) At alle ledninger ligger ude i dørene?

Nej.

> 2) At ledningsnettet i dørene og ind i stolpen skal skiftes?

Ja.

> 3) At der skal lægges ledninger helt fra sikringsboksen?

Nej.

Du skal skifte det kabel der går fra dør og til dørkarm, altså det stykke
der går igennem gummiføringen. Der er allerede trukket kabler ud til
dørkarmene fra sikringsboks.

Stikkene du skal finde er lilla/blålige. De er magen til de stik der bruges
til centrallås/elruder, en fembenet sag. Stikkene til centrallys og elruder
er så hut jeg visker grøn/gule.

Der er forøvrigt yderligere et 5 pols stik trukket ud i dørkarmene, der er
beregnet til den originale alarm nogle større modeller er blevet leveret
med. Det stik er rødt/gult.

I højre side skal spejlet forbindes til dette stik igennem det stykke
ledningsnet du mangler i døren. I venstre side forbindes "styreknappen" til
stikket her igennem ledningsnettet i døren, og ventre spejl forbindes
herefter med "styreknappen". Det er meget simpelt lavet. Efter 10 min
opkobling er der varme og det hele i spejlene - hvilket er en dejlig ting!

Spørg endelig igen hvis ikke det er præcist nok.

For øvrigt, har du stadig de billeder du tog af Flys Sierra da du var forbi
og se den?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : N/A

Dato : 19-02-05 19:43

Fra : Troels Pedersen

Dato : 19-02-05 19:43

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Billeder af mine stik ligger i dk.binaer.motor
> Jeg tvivler på at de spejle jeg har ledningsnet til er magen til dine

Det minder ser lidt ud som stik-system fra en ældre Sierra. Ifølge min
haynes er ledningerne ikke de samme på alle årgange.

Jeg har det "dør ledningsnettet" der sad i min inden jeg satte el-spejlene i
min (Altså et sæt magen til dem du har siddende i dørene nu). Stikkene til
vindue/centrallås er magen til dem til spejlene, bortset fra farven. Hvis
jeg kan finde dem, må du få dem og fiks-fakse lidt så det ser originalt ud -
Det er da en brugbar og funktionel løsning. Er du interesseret?

> Tror det tager 'lidt' mere end 10 min

Arh, jeg ved nu ikke en loddekolbe kan du da svinge har jeg set

> Tror ikke du kan give det svar jeg ønsker.
> Det kræver vist en tryllestav eller noget der ligner

> You've got mail (håber jeg

Tjeck. Og tak!

--
MVH Troels