Ridser i forrude ?
Fra : Thomas Henriksen

Dato : 19-02-05 11:29

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en ny Skoda Fabia som jeg ikke har haft i mere
end 1 uge nu :)
Men!! min kæreste kom ved et uheld til at starte viskeren mens der ikke var
vand på forruden men istedet var der masser af dejligt salt og skidt fra
vejen.
Nu trækker viskeren 2 spor efter sig + at jeg kan ane 3 meget tynde ridser i
ruden ud fra hver visker.
Jeg kan ikke mærke dem med en negl men de kan ses i det rigtige lys/vinkel.

Hvis muligt hvordan kommer jeg dem til livs ?

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen Thomas

Fra : Knud Thomsen

Dato : 19-02-05 11:55

Det vil dybest set være et spørgsmål om du ville få disse ridser den første
eller anden uge af din ejertid. Den slags er 100% umuligt at undgå medmindre
du sætter bilen ind i dagligstuen og undlader at starte viskere samt undgår
at børn leger omkring bilen.
Lad være at skænde på konen - det kunne ligeså vel være dig, som har opnået
ridserne.

Knud

Fra : Basse

Dato : 19-02-05 12:55

Slap bare af... De første uundgåelige ridser i en ny rude virker altid
enormt tydelige... Glæd dig til du får nogle flere ridser jævnt fordelt over
hele ruden, så vil du næsten ikke kunne se de gamle

Basse

Fra : Christian

Dato : 20-02-05 12:41

"Thomas Henriksen" <stivan@os.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kan ikke mærke dem med en negl men de kan ses i det rigtige
> lys/vinkel.
>
> Hvis muligt hvordan kommer jeg dem til livs ?

lad være med at bruge bilen!...helt ærligt der vil komme tudsindvis af
ridser og buler i en bil...det er en brugsgenstand ligesom en skjorte,-til
sidst bliver den trykket sammen og smidt ud...

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 15:47

"Thomas Henriksen" <stivan@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvis muligt hvordan kommer jeg dem til livs ?

Det gør du nok ikke bare "sådan lige".

Jeg har haft min bil i 1 1/2 måned nu, og jeg har fået et par ridser i min
siderude, jeg var ikke lige opmærksom på noget sand da jeg ville skrabe
ruden fri for sne... men så har den fået den første ridse, og det er det :)

> Venlig hilsen Thomas

Lars B

Fra : N/A

Dato : 20-02-05 18:27

Fra : Thomas Henriksen

Dato : 20-02-05 18:27

Men JA! jeg ved godt at den vil blive ridset men de kom bare meget hurtigt
og de desværre meget synlige under brug af visker i føre siden. Måske mine
visker også har fået en bette perforering.
Hvor køber man billigst løse viskerblade ?

ellers tak for hjælpen.

/Thomas

Fra : Brian

Dato : 20-02-05 20:35

Hejsa!

Thomas Henriksen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hvor køber man billigst løse viskerblade ?

Du har lige smidt mesterslanten efter en ny bil, og så forsøger
du dælme at spare 100kr. på et sæt viskerblade ?!

Jaja... måske det er mig der er sær

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 21:18

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

> Du har lige smidt mesterslanten efter en ny bil, og så forsøger
> du dælme at spare 100kr. på et sæt viskerblade ?!

Hehehe, jeg tænke det samme! "uuh, jeg har fået ridser.... hvordan spare jeg
forresten 100kr. til nogle crappy viskerblade" :)

Undskyld, men det er lidt komisk :)

> Jaja... måske det er mig der er sær

Ikke kun dig... nok også mig :)

> /Brian

Lars B

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-02-05 22:14

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev >
> Hehehe, jeg tænke det samme! "uuh, jeg har fået ridser.... hvordan spare
jeg
> forresten 100kr. til nogle crappy viskerblade" :)

I har ret: i er sære begge to. I griner fordi manden ved at spare, vil sikre
sig at kunne betale den næste nye bil...
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian

Dato : 20-02-05 22:20

Hejsa!

Preben Riis Sørensen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> I har ret: i er sære begge to.

Hehe....

> I griner fordi manden ved at spare,
> vil sikre sig at kunne betale den næste nye bil...

Hvis det er på viskerbudgettet han kan hive den næste nye bil
hjem, er budgettet vist lagt på et spinkelt grundlag.

At jeg så sagtens kan sympatisere med følelsen af at opdage den
første ridse... det er en helt anden sag

/Brian

Fra : Thomas Henriksen

Dato : 20-02-05 22:48

Nemli ja.

Jeg gider da ikke betale 300 kr for et sæt visker hos T-hansen bare fordi de
KUN sælger deres MED spoiler.
Men jeg er selvfølgelig også interesseret i at få en nogenlunde kvalitet.

og ja..... pengene hænger ikke på træerne i denne måned.... ny bil = vægt
afgift = forsikring = ikke flere penge til denne måned.

/ Thomas