Vandret css-drop down menu går ikke over i~
Fra : merete jensen

Dato : 19-02-05 11:18

Hej. Jeg er ny i css og har netop lavet en side i dette. Bruger
en vandret drop-down menu i css, der skulle køre ned over bl.a.
en iframe, hvor jeg har min gæstebog. Jeg har sat z-indexer på
mine div elementer i håb om at menuen lægger sig yderst. Det gør
den også i internet explorer, men der går kludder i firefox og
netscape 7, som jeg også ser siden i. I kan se problemet på
http://home23.inet.tele.dk/jensens_hjemmeside/gaestebog.htm
Nu kan I jo sige, at jeg bare kan lave en gæstebog selv. Ja, men
jeg har også problemet med en klassehjemmeside, jeg arbejder på,
hvor alt skal ind i den iframe. Her er der mange, der laver
sider, som jeg så bare smider ind i iframen. Hvorfor virker det
ikke i firefox og netscape ???
Venlig hilsen Merete.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : zigma.dk

Dato : 19-02-05 11:43

> Hvorfor virker det ikke i firefox og netscape ???

Hej Merete,
det ser ud til at virke fint på min skærm, FireFox.

Og så lige for en god ordens skyld, mht. js og css er FireFox og
Netscape bygget omkring samme modul, så hvis det virker i den ene
browser virker det også i den anden, og omvendt =)

// Zigma

Fra : merete jensen

Dato : 19-02-05 11:57

Hej igen,

Hvis du fører musen over menupunktet til venstre og helt ned til der
hvor listen overlapper iframen forsvinder menublokken, man kan ikke
klikke på dette nederste link. Jeg har med vilje lavet et større
mellemrum inden isætning af iframen for at undgå for meget
overlapning.

Fra : jakob nielsen

Dato : 28-03-06 21:45

merete jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> overlapning.
>
> Venlig hilsen Merete.
> hej merethe, jeg sidder med samme problem. var inde på din
hjemmeside og kigge men kunne ikke umiddelbart gennemskue det. hvad har
du gjort..mvh jakob

Fra : jakob nielsen

Dato : 30-03-06 22:14