Lavpris kinesere...
Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 19-02-05 08:14

Hej Ng !

Så de lavpris kinesere på messen igår. Ingen tvivl om at produkterne er
andenrangs - i forhold til japanske. Men hvormeget ringere er de? - er det
kun finish? - eller er "hold fingrene væk..."?

Noget jeg kan se som et muligt problem er, importørene som alle har en anden
baggrund end MC-branchen. Undtagen dog, Max MC - som ikke er repræsenteret i
Bella.

Er der nogen som har købt en kineser (MC) - og som vil dele deres erfaringer
her?

Venligst kun saglige indlæg...
Pfht, Verner Væmmelig

Fra : Per

Dato : 19-02-05 09:30

"Verner Jensen, Ålborg" <xs650@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bella.
>
> Er der nogen som har købt en kineser (MC) - og som vil dele deres

Se her:
http://www.dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Geely&model=Boss%20150ccm&aargang=2004

http://www.dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Geely&model=Grand%20Puma%20JL%20150-9&aargang=2004

http://www.dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Geely&model=Shanghai%20Retro%20Big%20125ccm%20scooter&aargang=2003

Lidt læsning om emnet.

Min egen erfaring - glimrende/gode motorer ,men dårlig/billig finish.

De er jo meget billige - så hvad kan der forlanges?

Mvh. Per!

Fra : gyro

Dato : 21-02-05 23:52

Har en Grand Puma og er stadig godt tilfreds, specielt grundet prisen,
som kun er så lav på grund af afgiftssystemet,
der gør at det du betaler for, er næsten de rene produktions
omkostninger, havde de været bare 35% dyrere ville prisen her i DK være
ca. det dobbelte, de første 7000kr. er nemlig afgift fri.
Det der måske kunne bekymre mig mere, er nok under hvilke forhold de
bliver prudukceret (børnearbejde etc.) men det er jo en helt anden sag.

Da productiond omkostningerne er lidt billigere end konkurrenterne, er
kvaliteten selvfølgelig derefter, men hvad er kvalitet, godt nok er vil
godt nok, og det tror jeg den er. jeg går ikke så meget op i den ydrer
finish, og kunne ikke drømme om at pudse min maskine, den bliver vasket
og spulet, tilgengæld er jeg yderst påpasselig med at smøre, bruger VD
40 flittigt og lige tørrer efter med en klud, der er ingen antydning af
rust endnu, og skulle der komme noget vil det ikke bringe mit pis i
kog.
Da mærket er så nyt og ukendt herhjemme, er det da en chance at tage,
jeg har gjort det, og kun tiden kan vise om det er er et godt valg, og
hvad der gemmer sig under der ydrer.

Japanere kan også lave klamp: Har haft en Suzuki AN 125 (scooter) som
jeg købte brugt, den havde da kørt 18000 km. sælger havde alle
værkstedsregninger, efter at have studeret dem, var jeg lettere rystet,
sjokeret er måske et bedre ord, der var regninger for 14300 kr. deri var
bl.a. en hovedrep af motor.
Undersiden af pumaens tank er ikke malet, men har læst at det er den
heller ikke på en Suzuki GS 500 læs her:

http://www.dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Suzuki&model=GS500
E&aargang=1993

Har lagt en anmeldelse, som jeg tænker at følge op her:
http://www.dmcn.dk/

Hilsen Lars

http://www.kandu.dk/

Fra : gyro

Dato : 21-02-05 23:52

[...]
her i DK være ca. det dobbelte, de første 8000kr. er nemlig afgift fri.

Fra : K

Dato : 19-02-05 13:23

> [...]

> andenrangs - i forhold til japanske. Men hvormeget ringere er de? - er det
> kun finish? - eller er "hold fingrene væk..."?

Hold fingrene væk = ja
Min eneste erfaring ( bekendskab = Geely Puma ) er meget ringere, ikke
engang pengene værd !

Fra : Kim Olsen

Dato : 19-02-05 18:34

Hej Verner

Jeg har selv en Geely Boss. købt i starten af 2003.
Den kører dagligt hele året, og har virkeligt ikke voldt mig mange problemer
eller udgifter.

Den findes ikke som Geely mere, men Linhai havde den med i Bella som JT150-6
(Geely's modelbetegnelse var JT150T-6).
Jeg gav dengang 19500,- de koster nu 24.500,-.

Det er en scooter. 150 ccm. Ingen racer, men et solidt og ikke mindst
pålideligt transportmiddel.

Jeg valgte i sin tid Scooteren ud fra, at jeg skulle køre hele året, men
også ud fra, at pudsning af krom ikke lige er mig.
Og så kan selv japanerkrom jo hurtigt komme til at ringe ud ved kørsel i
salt. Kinakrom er nok ikke bedre.

Jeg har derfor ingen problemer med at anbefale en kineserMC, men
selvfølgelig får man ikke samme kvalitet som en tre gange så dyr japaner.

Hilsen
Kim Olsen
Geely Boss, 2003
DKW rt125/2

Fra : gyro

Dato : 21-02-05 23:52

"Verner Jensen, Ålborg" skrev d. 19-02-05 08:14 dette indlæg :
> [...]

Da mærket er så nyt og ukendt herhjemme, er det da en chance at tage,
jeg har gjort det, og kun tiden kan vise om det er er et godt valg, og
hvad der gemmer sig under det ydrer.