Pen Drives til Mac
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-02-05 21:18

På MacStore sælger de tilsyneladende kun Pen Drives fra Iomega, hvor
Iomega Mini USB2.0 Drive 1GB koster 1.299 kr.

På EDB-priser kan man finde en A-DATA PD1 USB2.0 1 GB til ca. det halve.

Er alle USB Pen Drives kompatible med OS X, eller er der nogle udgaver,
som man bør holde sig fra?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 19-02-05 00:10

> Er alle USB Pen Drives kompatible med OS X, eller er der nogle udgaver,
> som man bør holde sig fra?

Det tror jeg bestemt. Jeg købte en 'Dane-elec' hos SHG, og den fungerer
i hvert fald uden videre.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-02-05 00:25

Thorkil Olesen skrev:

> Det tror jeg bestemt. Jeg købte en 'Dane-elec' hos SHG, og den
> fungerer i hvert fald uden videre.

Ok. Jeg synes også det lyder sært, hvis ikke alle USB Pen Drives
er kompatible med OS X, når styresystemet har fuld USB-support.

Jf. en tråd i <news:dk.edb.hardware.drev>, så er ikke alle
Pen Drives af mærket Kingston supporteret, hvis man anvender dem
på en Mac, men det skulle slet ikke undre mig, hvis det blot er
det sædvanlige med at man klistrer et Windows-logo på (eller et
Mac-logo for den sags skyld) og derefter påstår, at hardwaren
ikke er kompatibel med andet end det, som mærket repræsenterer.

Forleden købte jeg f.eks. en router, som kun havde Windows-logoet
påklistret, men den virker jo da også fint under OS X. :)

(*) <news:37k35rF5bcg21U1@individual.net>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 21-02-05 15:51

> Forleden købte jeg f.eks. en router, som kun havde Windows-logoet
> påklistret, men den virker jo da også fint under OS X. :)
Ja, men du kan ikke bruge den besværlige software og det serielle kabel.
Du er henvist til at bruge routerens indbyggede webserver til at
konfigirere den.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-02-05 16:10

Jens Rasmussen skrev:

> Ja, men du kan ikke bruge den besværlige software og det
> serielle kabel.

Nej, det kan jeg nok ikke.

> Du er henvist til at bruge routerens indbyggede webserver til
> at konfigirere den.

Den bruger jeg nu også under Windows, da jeg synes at det er det
letteste, men derfra og til at sige, at routeren kun er kompatibel
med Windows, er der efter min mening et stykke vej. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-05 23:28

fThomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> På EDB-priser kan man finde en A-DATA PD1 USB2.0 1 GB til ca. det halve.
>
> Er alle USB Pen Drives kompatible med OS X, eller er der nogle udgaver,

såfremt de understøtter "USB Mass Storagre": ja

det vil jeg tro 999 af 1000 gør.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-02-05 12:28

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> såfremt de understøtter "USB Mass Storagre": ja
>
> det vil jeg tro 999 af 1000 gør.

Herligt. Så er chancerne for at få fat i en kompatibel pen jo
ret store. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 22-02-05 16:50

> Herligt. Så er chancerne for at få fat i en kompatibel pen jo ret store.
> :)

Kvickly har tilbud på en Kingston 512 MB: 299,-

Jeg har købt - og er yderst tilfreds (og så er Kingston jo et godt mærke
m fin garanti)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Pr0gm4n

Dato : 22-02-05 20:38

>Kvickly har tilbud på en Kingston 512 MB: 299,-
>
>Jeg har købt - og er yderst tilfreds (og så er Kingston jo et godt mærke
>m fin garanti)

Jeg har også kigget på den i deres reklame. Men iflg Kingstons site er
det en USB 2.0; men såvidt jeg kan se på www.edbpriser.dk er det en
USB 1.1 pen.

Hvad er det for en?

/pr0gm4n

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-02-05 06:24

Pr0gm4n <no-spam@no-spam.dk> wrote:

> Hvad er det for en?

2.0

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Pr0gm4n

Dato : 23-02-05 18:01

On Wed, 23 Feb 2005 06:24:17 +0100, martin@xyzammentorp.org (Martin
Ammentorp) wrote:

>2.0
>
>venlig hilsen
>
>Martin

Mange tak. Kvickly here I come.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-03-05 23:03

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Kvickly har tilbud på en Kingston 512 MB: 299,-
>
> Jeg har købt - og er yderst tilfreds (og så er Kingston jo et godt mærke
> m fin garanti)

Kiggede på den i Kvivkly, men den er så bred i (plastik)godset omkring
selve stikket, at den ikke kan sidde ved siden af en anden gadget (i den
anden) USB port på hverken en PB tiBook eller den lille ny PB. Øv, det
var da ellers rimelig billigt for en stor USB pen.

--
v.h.
Mich.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-02-05 17:54

Martin Ammentorp skrev:

> Kvickly har tilbud på en Kingston 512 MB: 299,-

Tak for tippet.

--
Hilsen
Madsen