Måske det dæmre!!!
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-02-05 14:56

Hmm... nu har jeg læst og rodet længe, vist godt jeg ikke skal lev af den
slags

Men tror det hjælper, jeg har nu fået nogenlunde det layout jeg gerne ville
på, www.vejen-net.dk/~jr/

Jeg kan godt se fidusen ved at lægge alle rammer ind i en ramme der har left
og right margin sat til auto. det får bredden af siden til at tilpasse sig
hvis vinduet er smallere eller bredere.

Jeg har så prøvet i andre opløsninger, først havde jeg sat min menu til
width 15% og indhold til 85%, da jeg så kom lidt padding på indhold måtte
jeg reducere width på indholdsboksen da padding åbenbart bliver lagt til
bredden i min browser.

jeg har så reduceret indholdsruden lidt mere, så der bliver lidt luft mellem
menuboksen og indholdsboksen, det synes at være nødvendigt at der er lidt
luft når man kører op i højere opløsninger på skærmen, nogen der er uenig i
det?

Så det med bredden er der nu styr på...

Hvad angår højden... hmm... det synes jeg straks er værre og måske umuligt,
nogle har jo windows menubar sat til at skjule automatisk og andre ikke,
nogle har måske status linie og andre ikke, og andre igen kører i andre
opløsninger... så jeg er kommet til det resultat at man må vælge en
opløsning og arbejde udfra, min er 1024x768.

Jeg har sat højde på main boksen for at fylde højden på skærmen ud i den
nævnte opløsning.

Jeg kan ikke komme på andre idéer ofr at få bundteksten til at stå bunden af
skærmen...

JR

Fra : Christoffer

Dato : 18-02-05 20:19

> [...]
> nævnte opløsning.
>
> Jeg kan ikke komme på andre idéer ofr at få bundteksten til at stå bunden
Jeg ville nok selv gå ud fra at brugeren har en opløsning på 800*600.. men
du kan jo sagtens få højden til at være 100%, din ydre div giver du højden
100%, så er det løst... den kan også tilføje i det stylesheet
body,html {
100%
}