Stephan Gamillscheg wrote:
> Tak - det lyder umiddelbart lidt dyrt. Er det for et helt år eller kun
> for sommerhalvåret? Jeg ville sagtens kunne nøjes med at køre i
> sommerhalvåret, hvis det kan blive billigere af det. Har jeg forstået
> ret at syn ikke rigtig koster noget?
Dyrt ? tjaaa... du for svært ved at finde noget billigere hvis du er
ren nybegynder, men de 2800 er hos TopDK, for en helårlig nybegynder da
jeg købte min i 97/98. Så ring rundt, og spørg... måske du kan finde
noget billigere, men også nogen der er dyre. Men der er kun en ting at
gøre... ring rundt til forsikrings selskaberne og spørg på den model du
ser på... f.eks. MZ ETZ 250 eller MZ ETZ 251 de to modeller er de mest
fornuftige hvis du bare skal ha en fornuftig MZ som har ok krafter, og
ikke koster så meget... 125, 150, 175, gamle ES'er osv. er for mærke
fanatikere ;) de er tit for dyre (undskyld KubikH), når man sammenligner
med hvad man for med 250 og 251 modellerne. Især når man tænker på de
gode deals der dukker op engang imellem med en 250 eller 251 til ca.
1500Kr.(ødelagt 3 gear osv.) så bruges der for ca. 1000Kr. i dele,
drøner den gennem syn, og vupti ;) meget billigere end en nyligt synet
ETZ 251 til 7-9000Kr. som flere vil ha i den blå avis om vinteren ;)
syns delen er den billigste del, hvis cyklen ikke har mangler ;)
> By the way: Hvorfor er MZ'er så markant billigere end samtlige andre
> mærker?
Er den heller ikke... Jawa og CZ er i samme katagori ;) men jo en MZ er
billig fordi den er betragtet som MC'erne svar på Trabant, og så
kosteder en MZ fra ny jo 24,995Kr. mener det har den gjort siden start
90'erne og prisen er nærmest uændret, men er sluttet nu, da den ikke
overholder euro2 reglern (supries), så den stoppede sidste år, som 2
takts udgaven.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit