Kølervæske i Sprinkler
Fra : Michael

Dato : 18-02-05 12:33

En bekendt har hældt kølervæske i sin sprinklerbeholder. Han
overvejede bare at lade det komme ud den normale vej, men jeg mener
ikke at gummilister og så videre har særligt godt af en gang
kølervæske. Hvad siger i ??

MVH. Michael.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 12:36

Michael wrote:
> [...]
> overvejede bare at lade det komme ud den normale vej, men jeg mener
> ikke at gummilister og så videre har særligt godt af en gang

Umiddelbart tror jeg ikke, at der sker det store ved det - det skulle da
være lakken.

jeg tror ikke at en gummiliste tager skade - hvad så med kølerslangerne..?

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Mogens

Dato : 18-02-05 12:37

meddelelse news:4215d2e4$0$29281$14726298@news.sunsite.dk...

> Umiddelbart tror jeg ikke, at der sker det store ved det - det skulle da
> være lakken.

Enig - skribenten forveksler sikkert med bremsevædske,
der ødelægger lak mm.

> jeg tror ikke at en gummiliste tager skade - hvad så med kølerslangerne..?

:)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-02-05 12:45

Michael wrote:

> [...]
> overvejede bare at lade det komme ud den normale vej, men jeg mener
> ikke at gummilister og så videre har særligt godt af en gang

Det var da noget fedtet noget at få ud over ruder osv. Jeg vil finde en anden
vej at få tømt beholderen på.

Min erfaring er at kølevaske er emfan svært at pusse af indersiden af ruderne.

mvh
Henning

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-05 12:55

Michael wrote:
> [...]
> overvejede bare at lade det komme ud den normale vej, men jeg mener
> ikke at gummilister og så videre har særligt godt af en gang

Det er fedtet så ruderne bliver nok ikke så rene.
Hvad med en hævert?

Mvh
Roberto

Fra : Mogens

Dato : 18-02-05 12:58

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med en hævert?

Unødvendigt - man piller blot beholderen ud.
Dét tager "15 sekunder".

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 13:26

Mogens wrote:
> Unødvendigt - man piller blot beholderen ud.
> Dét tager "15 sekunder".

Kommer vist an på hvilken bil det er...

På min den ene skal man have inderskærmen mv. af... :-|

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-02-05 13:36

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Kommer vist an på hvilken bil det er...
>
> På min den ene skal man have inderskærmen mv. af... :-|

Kan man ikke bare afmontere slangerne til dyserne, og så "sprinkle" ned i en
gammel dunk ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 13:42

Christian B. Andresen wrote:
> Kan man ikke bare afmontere slangerne til dyserne, og så "sprinkle"
> ned i en gammel dunk ?

Jo...

Eller putte en slange i beholderen og suge det første op og lade resten
arbejde af sig selv...

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-05 13:50

Morten Fruergaard wrote:

> Jo...
>
> Eller putte en slange i beholderen og suge det første op og lade resten
> arbejde af sig selv...

En hævert ...

Fra : Mogens

Dato : 18-02-05 13:51

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 14:02

Fra : Mogens

Dato : 18-02-05 14:04

meddelelse news:4215e70c$0$29281$14726298@news.sunsite.dk...

LOL

> Kommer vist an på hvilken bil det er...
> På min den ene skal man have inderskærmen mv. af... :-|

Mitsubishi?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 14:11

Mogens wrote:
> Mitsubishi?

Jep.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-02-05 15:06

> Jep.

*ROFL*

Endnu en fed dialog..

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-02-05 15:05

> Kommer vist an på hvilken bil det er...

(Fed dialog - for anden gang)

*LOL*

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 15:32

Jan W Nielsen wrote:

> (Fed dialog - for anden gang)
>
> *LOL*

Jep. ROFL

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-02-05 23:25

Morten Fruergaard wrote:

> Kommer vist an på hvilken bil det er...
>
> På min den ene skal man have inderskærmen mv. af... :-|

Er jeg den eneste med fornemmelsen af deja-vu?

mvh
Henning

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-02-05 00:32

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev

> Er jeg den eneste med fornemmelsen af deja-vu?

Jeg mener nu også at jeg før har oplevet at have en lignende deja-vu
oplevelse

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Martin Bak

Dato : 18-02-05 15:19

meddelelse news:4215e268$0$29272$14726298@news.sunsite.dk...

> Jo...
>
> Eller putte en slange i beholderen og suge det første op og lade resten
> arbejde af sig selv...
>
> --
Hvis man ikke bryder sig om smagen af kølervæske, kan man fylde slangen op
med vand først, holde en finger på den ene ende af slangen mens den anden
puttes i beholderen. Når enden man holde på sænkes, og man fjerner sin
finger, begynder væsken at løbe. Så er man fri for at få stadset i munden.

Martin

Fra : Gismo

Dato : 18-02-05 14:11

Michael wrote:
> [...]
> overvejede bare at lade det komme ud den normale vej, men jeg mener
> ikke at gummilister og så videre har særligt godt af en gang

På sonax's hjemmeside er der en test af deres prinklervæske den
indeholder glykol (kølervæske) det er i midre mængder, det fedter
men skulle holde på spriklervæske så den ikke fordamper.

Prøvede det roste produkt, var ikke særligt imponeret, det er alt for
dyrt, og ikke meget bedre en billige fra supermarkeder, blot skal frost
sikringen være den samme.

Gismo

Fra : phk

Dato : 18-02-05 16:34

"Michael" <sutmichaels@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> overvejede bare at lade det komme ud den normale vej, men jeg mener
> ikke at gummilister og så videre har særligt godt af en gang

Jeg tror det er noget fedtet stads at få på ruderne ....

--
Per, Esbjerg

Fra : Michael

Dato : 18-02-05 22:54

Jeg ved godt at bremsevæske kan gøre uheldige ting ved ens lak. Men
mente bare at kølervæske også indeholdte nogle kedelige ting. Jeg går
ud fra at hans slange til sprinklerne sidder nede i bunden af dunken i
bilen, så jeg rådede ham til bare at hive den af hvis muligt.... og så
eventuelt skylle dunken godt..... Men hvis kølervæske ligefrem bruges
i sprinklervæske nogle steder kan han jo droppe rengøringen...

Michael.

Fra : Mogens

Dato : 18-02-05 23:57

> [...]
> eventuelt skylle dunken godt..... Men hvis kølervæske ligefrem bruges
> i sprinklervæske nogle steder kan han jo droppe rengøringen...

Du kan betegne det som "en storm i et glas vand" :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-02-05 12:58

On Fri, 18 Feb 2005 23:57:23 +0100, "Mogens"
<nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> wrote:

>"Michael" <sutmichaels@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Du kan betegne det som "en storm i et glas vand" :)

>--

Naaaarh.

Hvorfor ikke være lidt large, og kalde det en storm i et glas østrigsk
vin?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-02-05 13:45

> Naaaarh.
> Hvorfor ikke være lidt large, og kalde det en storm i et glas østrigsk
> vin?

Fordi det ikke er umiddelbart øjensynligt,
hvor kombinationen ligger

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-02-05 15:04

On Sat, 19 Feb 2005 13:45:12 +0100, "Mogens"
<nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> wrote:

>Fordi det ikke er umiddelbart øjensynligt,
>hvor kombinationen ligger

>--

Jeg går ud fra at du husker sagen?

Der var da en helvedes opstandelse omkring det.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-02-05 15:35

> Jeg går ud fra at du husker sagen?
> Der var da en helvedes opstandelse omkring det.

Nnååååååååååååå ja - var det ikke italienerne?