Sharm El Sheikh til Luxor?
Fra : Tora

Dato : 18-02-05 12:20

Er der nogen der har erfaringer med, at rejse fra Sharm El Sheikh til
Luxor, via Hurghada.
Hvad det koster at komme med hurtigfærgen, går der busser fra Hurghada
til Luxor m.m.
Er der nogen der kan anbefale et hotel i Luxor, i den billige ende?

Tora

Fra : Ole

Dato : 18-02-05 16:30

"Tora" <savannah@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til Luxor m.m.
> Er der nogen der kan anbefale et hotel i Luxor, i den billige ende?

Hej

Jeg ovil starte med at sige, at jeg selv og en god ven var på charterrejse
til Hurgada for godt 2 år siden, og en organiseret en dags til Luxor.

Da vi ikke overnattede i Luxor, vil jeg ikke sætte navn på et godt hotel,
men ifølge Rejsen rundt i Egypten, skulle det være muligt at finde et
standard 1-stjernet dobbeltværelse med bad til 75-150 kroner per
overnatning.

Som du selv er inde på er der hurtigfærger mellem Hurgada og Sharm, men jeg
har ikke kunne finde information om priser. Man skulle "nemt" komme med en
bus til Luxor, eventuelt kan man, hvis man er omkring 6 personer finde en
minibus. Husk her at aftale prisen på forhånd. De organiserede tur har start
fra et opsamlingspunkt i den sydlige del af byen, og der er her
karavanekørsel med politieskorte til og fra Luxor. Rejsetiden er cirka 4
timer med bus. Hvis du gerne ville forkorte rejsetiden væsentlig skulle det
være muligt at komme med et rutefly.

Ole

Fra : Brian Sprogø

Dato : 21-02-05 09:44

Du skal være meget opmærksom på at hurtigfærgen ikke har ret mange
afgange. Jeg droppede af samme grund den vej til Cairo for 1 år siden -
sejlplanen kan selvfølgelig ha' ændret sig siden.
Den endte med bus direkte omkring Suez.

God tur...

Brian