DKTV problemer
Fra : Leif Hesselberg

Dato : 24-05-01 21:33

Jeg har brugt nogle timer på at hjælpe en ven idag. Uden stor succes...

Han har bestilt en fastnetforbindelse gennem Dansk Kabel TV.
Han har Performa 6400 og System 8.6

I første omgang havde han fået medsendt et netværkskort, hvor der efter
opringning til Hotline oplyses at det ikke kan bruges til Mac).
Han har derfor anskaffet et Asanté Fast PCI 100 Mbps Fast Ethernet
Adapter.
Den har vi installeret i den ene PCI port. Det sidder formentlig rigtigt
da kortets lysdioder er tændte. Derefter udførte vi installation af en
medfølgende udvidelse(driver?) fra en medfølgende CD.
Problemet kommer når vi skal lave opsætning af AppleTalk og TCP/IP
kontrolpanelerne.
AppleTalk skal indstilles således at der står "Forbind via ethernet".
Problemet er blot at den mulighed findes ikke i popup menuen. Kun
Remote, Printerport og Modemport er de tre muligheder.
Jeg har foreløbig tilrådet vennen at geninstallere systemet da det kunne
tænkes at der mangler udvidelser.

Er der nogle af gruppens abbonenter der har foreslag til løsning af
problemet?

med venlig hilsen

Leif Hesselberg

Fra : Thomas Benzon Nielse~

Dato : 25-05-01 00:17

leifberg@post8.tele.dk,Ny-Internet writes:
>Jeg har foreløbig tilrådet vennen at geninstallere systemet da det kunne
>tænkes at der mangler udvidelser.

Det er lige det der gør....

Med venlig hilsen
Thomas Benzon Nielsen

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 25-05-01 17:59

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
> kontrolpanelerne.
> AppleTalk skal indstilles således at der står "Forbind via ethernet".

Ift. internetforbindelsen burde det være bedøvende ligegyldigt hvad
appletalk-kontrolpanelet er indstillet til. Internetforbindelsen bruger
TCP/IP, ikke AppleTalk, så det bør være TCP/IP-kontrolpanelet, I skal
koncentrere indsatsen om. Er denne sat i overensstemmelse med instruks
fra DKTV (jeg går ud fra, at I har fået en eller anden information om,
hvorvidt der skal bruges DHCP eller manuel opsat ip-adresse, osv.)?

/hc

Fra : René Sindberg

Dato : 25-05-01 20:43

Jeg har selv Kabelinternet via DKTV (Surfboard 4100) og det kører fint
hos mig, sat op som følger:

TCP/IP Kontrolpanel

IP Opsætning til kabelmodem (seddel med ip numre udleveret fra DKTV):

Forbind via "Ethernet"
Konfigurer "Manuelt"

Navn på brev fra DKTV Navn på mac
ip-adresse samme
Subnetmaske samme
Standard gateway routeradresse
DNS-Servere Nameserver adresse

Kun disse felter skal udfyldes med de ipnumre som står på sedlen fra
DKTV, så skulle der være hul igennem, husk modemmet kan tage lidt tid om
at komme på første gang, hvis det staller kan man tage strømmen et kort
øjeblik og sætte det igen igen så er der hul igennem (hvilket dog kun
sker yderst sjældent)

Håber du kan få det til at fungere

Mvh
René Sindberg