iLife 05 vil ikke installere
Fra : Peter Ursin

Dato : 18-02-05 08:22

Hej,
Så fik jeg endelig min kopi af iLife 05 igår, den har jeg glædet mig til.
Men......DVD'en vil ikke installere.
Hver eneste gang får jeg fejlmeddelelsen "There were errors installing this
software. Please reinstall"

Jeg har søgt på harddisken og har slettet alle filer der hedder noget med
ilife,iphoto også usynlige filer.
Lige meget hjælper det. Jeg har også søgt på supporten på apple.com men jeg
kan ikke finde noget.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt? Lige nu er det bare
600,- kr for en dvd med nogle programmer der ikke virker, det er jeg altså
ret negativ over. Nok mest fordi jeg virkelig har fået sat forventningerne
op.

mvh
Peter Ursin

Fra : Morten Lind

Dato : 18-02-05 09:43

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> ret negativ over. Nok mest fordi jeg virkelig har fået sat forventningerne

Hej Peter
Jeg får først kassen her til formiddag, men der er noget med, at man
skal have DVDbrænder, når man bruger DVD-installationsDVD´en. Har man
ikke en sådan, skal man bruge installationsCD´en.
Du har vel begge dele?
Sådan var iLife 04 vist også, så vidt jeg husker.
M.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 18-02-05 10:53

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> ikke en sådan, skal man bruge installationsCD´en.
> Du har vel begge dele?
> Sådan var iLife 04 vist også, så vidt jeg husker.

Hej Peter

Jeg installerede min udgave i mandags uden problemer, og jeg havde ikke
slettet iLife 4 først, installationen satte sig ovenpå den gamle udgave.

Og rigtigt der er både en CD og en DVD udgave!!

Mange hilsner Karen Kseiersen

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 18-02-05 11:14

On 2005-02-18 09:42:33 +0100,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) said:

> [...]
> skal have DVDbrænder, når man bruger DVD-installationsDVD´en. Har man
> ikke en sådan, skal man bruge installationsCD´en.

Nej - et DVD-drev er nok. En DVD-brænder kræves kun for at kunne brænde
iDVD-projekter. Man kan godt installere iDVD selvom man ikke har
DVD-brænder. Og bruger du installations-CD'en går du glip af både
GarageBand og iDVD.

> Sådan var iLife 04 vist også, så vidt jeg husker.

Nej

vh Jesper

Fra : Morten Lind

Dato : 18-02-05 14:40

Jesper Møller-Fink <jmfink_nospam@mac.com> wrote:

> [...]
> iDVD-projekter. Man kan godt installere iDVD selvom man ikke har
> DVD-brænder. Og bruger du installations-CD'en går du glip af både

Du har ret

> Nej

Hvad var det så for et program? - (for jeg er stødt på det engang).

> vh Jesper
M.

Fra : Peter Ursin

Dato : 18-02-05 12:53

"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse > > Peter Ursin

> [...]
> skal have DVDbrænder, når man bruger DVD-installationsDVD´en. Har man
> ikke en sådan, skal man bruge installationsCD´en.

Jeg har dvd brænder hvis det ellers skulle betyde noget.

jeg kan heller ikke få cd'en til at installere. Hvis jeg højreklikker på
iLife ikonet og vælger vis original så får jeg de enkelte pakker frem. Hvis
jeg så f.eks. dobbeltklikker på iPhoto så kan jeg få installationen til at
køre, men nå jeg så efterfølgende vil starte programmet får jeg fejlen at
der mangler systemfiler, venligst prøv at installere igen.

Jeg er godt nok helt blank for ideer, jeg har aldrig været ude for noget
lignende. Normalt hvis man sletter eventuelle preference filer og/eller
library filer plejer man i det mindste at kunne redde situationen og starte
forfra.

mvh
Peter

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 18-02-05 13:38

> [...]

> library filer plejer man i det mindste at kunne redde situationen og starte

Det lyder som om der er gået kludder i dit system. Jeg havde selv nogle
tilsvarende problemer før jeg reformaterede og startede fra scratch i
sommers. Inden du gar så vidt, kan du prøve med Pacifist:
<http://www.charlessoft.com/>
Jeg har selv brugt den et par gange til modvillige installationer.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Peter Ursin

Dato : 18-02-05 22:46

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> <http://www.charlessoft.com/>
> Jeg har selv brugt den et par gange til modvillige installationer.

Hej Kaj,
det var faktisk et rigtigt godt tip. Med Pacifist har jeg nu fået
installeret iPhoto og Garageband. iDVD kan jeg ikke få til at virke men
jeg har aldrig brugt det alligevel så det er til at leve med.

God weekend.

mvh
Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 18-02-05 14:59

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Jeg har dvd brænder hvis det ellers skulle betyde noget.

Nej - det var mig, der blandede tingene sammen

> [...]
> køre, men nå jeg så efterfølgende vil starte programmet får jeg fejlen at
> der mangler systemfiler, venligst prøv at installere igen.

Nu har jeg fået pakken og den er også installeret uden problemer - kan
der være fejl på mediet?

> [...]
> library filer plejer man i det mindste at kunne redde situationen og starte

Har du nogen mulighed for at teste mediet? Jeg ville nok levere den
tilbage/få den byttet.

> mvh
> Peter

M.