Vectraen skulle have været skrottet MEN
Fra : Rasmussen

Dato : 18-02-05 01:43

Hej NG

Idag kørte jeg vectraen årgang 90 til skrot det gik også fint jeg fik
pengene og kørte hjem i troen på at jeg aldrig mere skulle høre noget til
den bil igen. Men jeg blev klogere ophuggeren ringede til mig her til aften
og fortalte mig at han ikke kunne ophugge bilen da der er restgæld i den på
120.000,00 kr.

så er det bare jeg spørger hvordan F kan det lade sig gøre jeg købte den hos
Nysynet.dk januar 2003 for 22000 kr kontant med nummerplader og i de par år
har jeg ikke hørt noget fra nogen kreditforening om at der skulle være gæld
i den så hva nu står jeg med en gæld på 120000 nu eller hvordan kommer jeg
så af med den skrot bunke ?

MV Per R

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-02-05 03:29

Rasmussen wrote:
> [...]
> i den så hva nu står jeg med en gæld på 120000 nu eller hvordan kommer jeg

Det eneste jeg lige kunne se om emnet var her, og ikke synderligt
opmuntrende læsning:
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-103.html
Jeg ville tage kontakt til nysynet.dk og forelægge dem sagen.

--
mvh Anders Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 06:49

Anders Christensen wrote:
> Det eneste jeg lige kunne se om emnet var her, og ikke synderligt
> opmuntrende læsning:
> http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-103.html

Har ikke noget med sagen at gøre...
Sagen du henviser til er mellem private.

Når man køber hos forhandler kan man forvente at bilen er gældfri.

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : TDN

Dato : 18-02-05 07:01

meddelelse news:42158196$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...

> Når man køber hos forhandler kan man forvente at bilen er gældfri.
>

> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også Xenonkit til eftermontering...

Det er kun de forhandlere der reklamerer med garanti mod skjult restgæld man
kan komme efter. De andre forhandlere kan man ikke komme efter, udover at
appelere til deres samvittighed/moral.

Mvh
Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 07:04

TDN wrote:
> Det er kun de forhandlere der reklamerer med garanti mod skjult
> restgæld man kan komme efter. De andre forhandlere kan man ikke komme
> efter, udover at appelere til deres samvittighed/moral.

Jo..
Der er et eller andet med, at når man køber hos forhandler kan man formode,
at der ikke er restgæld i bilen - uanset om de reklamere med det eller ej...

I denne sag er det dog ikke det store, da bilen jo intet er værd...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 07:15

Morten Fruergaard wrote:
> Jo..
> Der er et eller andet med, at når man køber hos forhandler kan man
> formode, at der ikke er restgæld i bilen - uanset om de reklamere med
> det eller ej...

Det skulle komme af "Forhandlergrundsætningen"...

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-02-05 06:29

Fri, 18 Feb 2005 01:43:17 +0100, skrev Rasmussen, på 17 linier, i
<42153a27$0$22684$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, :

> [...]
>i den så hva nu står jeg med en gæld på 120000 nu eller hvordan kommer jeg

120 lyder af meget. hvis du finder udaf hvem der har pant i bilen
bedre du dem bare om og komme og hente deres bil eller får fjernet den
pant der er i bilen.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Lars Holme

Dato : 18-02-05 06:35

Rasmussen skriblede:
> [...]
> der skulle være gæld i den så hva nu står jeg med en gæld på 120000
> nu eller hvordan kommer jeg så af med den skrot bunke ?

Ring til Retten i Århus (Bilbogen) på:
86 12 91 45 og oplys stelnummer, du får så at
vide hvem der har pantet.

--
Mvh.
Lars Holme

Fra : TDN

Dato : 18-02-05 06:49

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gæld
> i den så hva nu står jeg med en gæld på 120000 nu eller hvordan kommer jeg

Det kunne jo være Henriette Kjærs gamle bil

Bortset fra det skal man altid checke om der er restgæld i en brugt bil før
man køber den. Jeg ved godt det ikke hjælper dig nu. De eksempler de har
vist i TV hvor folk ikke har checket restgæld har de efterfølgende hængt på
restgælden da den følger bilen/pantet.

Vi må håbe på det er en fejl og det er noget gammel gæld der ved en fejl
ikke er blevet slettet.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-05 07:24

Ufattelig nemt,
aflever bilen ved panthaveren, og forlang kvittering for at du har
afleveret
den , og få så panthavererklæringen udleveret af
ham/banken/finanseringsfirma.
NEMT og 100 % lovligt.
Du har afleveret det pantsatte, om værdien af pantet er 12000,00 værd er
sagen uvedkommende Vedkommende har fået den genstand der er udstedt pant
i..
EL.

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 18-02-05 07:15

> [...]

> gæld
> i den så hva nu står jeg med en gæld på 120000 nu eller hvordan kommer jeg

Det er ikke sikkert der er restgæld på bilen, men der er på et eller andet
tidspunkt i bilens historie, helt sikkert tinglyst et pant på kr. 120.000.
Selvom gælden er indfriet, er det ikke ensbetydende med at pantebrevet er
slettet, det skal man som låntager, selv forlange at få gjort ved indfrielse
af gælden!
Hvis jeg var dig, ville jeg henvende mig hvor bilen er købt, og *bede* dem
bringe orden i sagen!

Mvh Henning

Fra : Kito

Dato : 18-02-05 07:33

> [...]
> gæld
> i den så hva nu står jeg med en gæld på 120000 nu eller hvordan kommer jeg

Det lyder surt. Jeg vil foreslå at du afleverer bilen til dem der har pant i
bilen, da pantet følger bilen og ikke dig.
Dernæst kan jeg kun opfordre til at kontakte bilbogen HVER GANG og oplyse de
sidste 6 cifre i stelnummeret. Så får du klar besked.

vh
Poul>

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-05 20:11

> Det lyder surt. Jeg vil foreslå at du afleverer bilen til dem der har pant
> i bilen, da pantet følger bilen og ikke dig.

AFLEVERE?
Hvis kreditor vil indfri sin pant, må han da selv besvære sig ud og hente
vraget

--
Tom

Fra : Jake

Dato : 18-02-05 11:23

Rasmussen wrote:
> [...]
> i den så hva nu står jeg med en gæld på 120000 nu eller hvordan kommer jeg

Check om du stadig har købsaftalen! Jeg har også engang købt en bil hos
nysynet.dk og i min købsaftale har sælger skrevet under på at den er
gældfri. Hvis der står det samme i din kan miséren nok afklares på den måde

/Jake
106 XS

Fra : Mogens

Dato : 18-02-05 11:36

> [...]

aften
> og fortalte mig at han ikke kunne ophugge bilen da der er restgæld i den

Husk altid at checke for restgæld INDEN en "ny" bil købes!
(Bilbogen Århus, Tlf 8612 9145)

> [...]
år
> har jeg ikke hørt noget fra nogen kreditforening om at der skulle være

"Forhandleren" har blot solgt den videre uden at checke ovenstående...

> så hva nu står jeg med en gæld på 120000 nu eller hvordan kommer jeg
> så af med den skrot bunke ?

Via Bilbogen Tlf 8612 9145 kan du få oplyst, hvem der har
pantet. Bed vedkommende om at få dette slettet, hvorefter
du kan skrotte bilen. Da bilen ikke er noget værd, vil han
næppe have bilen, hvilket er alternativet.

Gennem "karrieren" har jeg været udsat for skjult restgæld
utallige gange. Værst var, da jeg købte min Alfa Romeo 164 QV 24V.
I den var "begravet" et pant til 3. person på 350.000 kr, hvilket
sælger ikke vidste - han havde altså kørt rundt med denne tikkende
bombe i hele ejerperioden. Pantet anmodede jeg derfor om at få slettet
ifm. handlen...

Fra : Mads Stetter

Dato : 18-02-05 13:07

Mogens wrote:

> [...]
> sælger ikke vidste - han havde altså kørt rundt med denne tikkende
> bombe i hele ejerperioden. Pantet anmodede jeg derfor om at få slettet

Hey... Fortæl mere... Hvad skete der så?

Købte du andet eller måtte han selv betale alle de penge, eller hvordan?

MVH Stetter

Fra : Mogens

Dato : 18-02-05 13:47

"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hey... Fortæl mere... Hvad skete der så?
> Købte du andet eller måtte han selv betale alle de penge, eller hvordan?

Jeg købte bilen, men fik sikkerhed for slet af pant, inden
min underskrift blev gjort. Sikkerheden skete vha. fax og advokat :)

I mit tilfælde var der etableret pant i den 600.000 kr dyre bil,
idet den tidligere tidligere ejer ville etablere selvatændig virk-
somhed. Da han solgte bilen videre, glemte man imidlertid alt om pantet,
ligesom den nye ejer - jeg købte af - ikke checkede Bilbogen.

Han var rimelig rystet, da jeg sagde til ham, at han måtte lige indfri
det lån, inden vi kunne handle færdig - han kendte jo ikke til det.
Nuvel, det skulle blot slettes - pengene var betalte...

Fra : kawa

Dato : 18-02-05 11:41

> [...]
> gæld
> i den så hva nu står jeg med en gæld på 120000 nu eller hvordan kommer jeg

der er nødvendig vis ikke nogen restgæld det kan også være at det er fordi
at pantebrevet fra tidligere ejer ikke er blevet slettet i bilbogen det har
jeg selv prøvet 2 gange bilbogen kan kun fortælle at der er et pantbrev i
bilen ikke om det er indfriet
men du er velkommen til at ringe til mig hvis du vil have lidt hjælp
mvh lasse 40 72 62 98