/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lupo 3L
Fra : Psypher


Dato : 17-02-05 22:54

Erfarringer søges, gode som dårlige.

Regards Psypher



 
 
Leonard (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 17-02-05 23:13

"Psypher" <ask@for.it> wrote:

>Erfarringer søges, gode som dårlige.

Lidt mere end 110.000 km på 4 år, 26-27 km/l, eneste problem har været
at sporingen på forhjulene røg og derefter åd den fordækkene, som
alligevel nåede at køre 84.000 km.


--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

John Sahl (17-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 17-02-05 23:42

Psypher wrote:
> Erfarringer søges, gode som dårlige.

www.lupo3lklub.dk kan vist godt anbefales i dette tilfælde.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Ham Selv (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Ham Selv


Dato : 18-02-05 03:22


"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
news:4215127b$0$12784$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Erfarringer søges, gode som dårlige.
>
> Regards Psypher
>
>

Skidt ting ... de går jo istå når man holder for rødt :P
Ejj har prøvet en sjov lille bil må man sige nåede ikke at køre så
forfærdelig langt i den og kun inde i byen
Den er nem at komme rundt med meen man skal lige vænne sig til at den går
istå

OZ3BTO



HKN (18-02-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 18-02-05 08:11



> Skidt ting ... de går jo istå når man holder for rødt :P
> Ejj har prøvet en sjov lille bil må man sige nåede ikke at køre så
> forfærdelig langt i den og kun inde i byen
> Den er nem at komme rundt med meen man skal lige vænne sig til at den går
> istå
>
>

Det kan man jo slå fra

-Henrik



Ukendt (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-02-05 17:10


"Ham Selv" <ham@selv.dk> skrev i en meddelelse
news:cv3jp8$g0e$1@news.cybercity.dk...
>
> "Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> news:4215127b$0$12784$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Erfarringer søges, gode som dårlige.
>>
>> Regards Psypher
>>
>>
>
> Skidt ting ... de går jo istå når man holder for rødt :P
> Ejj har prøvet en sjov lille bil må man sige nåede ikke at køre så
> forfærdelig langt i den og kun inde i byen
> Den er nem at komme rundt med meen man skal lige vænne sig til at den går
> istå

Det må være ret svært at køre med, fordi VW forhandleren i Sønderborg vil
ikke lade folk prøvekøre en Lupo af denne grund

--
Tom



Leonard (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 18-02-05 17:33

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det må være ret svært at køre med, fordi VW forhandleren i Sønderborg vil
>ikke lade folk prøvekøre en Lupo af denne grund

Nogle VW-forhandlere kan bare ikke finde ud af den model.
Det er ikke sværere at køre en 3L end alle andre biler med
automatgear, den eneste forskel er at man ved igangsætning hvor
motoren har været standset slækker lidt på bremsen så motoren starter
og når den så er startet slipper man helt og træder på speederen.
Der er også stadig forhandlere der tror at der ikke må ændres noget
ved bilen, da den er med en speciel rabat på registreringsafgiften.
Men det har intet på sig, den må gerne udstyres med elruder,
aircondition, servostyring, brede alusutter, skørter osv. Den er ikke
af VW godkendt til at have trækkrog og kan heller ikke holde til at
der skæres hul i taget til soltag.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Uffe Bærentsen (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 18-02-05 17:47


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:pt5c11dvb63g3r17q1uvln3o8v0qaqhc11@4ax.com...

>>Det må være ret svært at køre med, fordi VW forhandleren i Sønderborg vil
>>ikke lade folk prøvekøre en Lupo af denne grund
>
> Nogle VW-forhandlere kan bare ikke finde ud af den model.
> Det er ikke sværere at køre en 3L end alle andre biler med
> automatgear, den eneste forskel er at man ved igangsætning hvor
> motoren har været standset slækker lidt på bremsen så motoren starter
> og når den så er startet slipper man helt og træder på speederen.

Hint: Tom er stadig fornærmet, over ikke at få lov til at få en prøvetur
(Det var jeg også blevet

Den forhandler er et nummer for sig.
Kender eksempler på Sønderborg'gensere, der gladeligt kører til andre byer
for at handle VW.
Service bliver heller ikke lavet i Sønderborg.

Men sådan er der nu engang så meget




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Leonard (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 18-02-05 17:57

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Hint: Tom er stadig fornærmet, over ikke at få lov til at få en prøvetur

Tom må gerne prøve min en dag, hvis han gider køre forbi

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Ukendt (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-02-05 20:06


"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42161b88$0$263$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
> news:pt5c11dvb63g3r17q1uvln3o8v0qaqhc11@4ax.com...
>
>>>Det må være ret svært at køre med, fordi VW forhandleren i Sønderborg vil
>>>ikke lade folk prøvekøre en Lupo af denne grund
>>
>> Nogle VW-forhandlere kan bare ikke finde ud af den model.
>> Det er ikke sværere at køre en 3L end alle andre biler med
>> automatgear, den eneste forskel er at man ved igangsætning hvor
>> motoren har været standset slækker lidt på bremsen så motoren starter
>> og når den så er startet slipper man helt og træder på speederen.
>
> Hint: Tom er stadig fornærmet, over ikke at få lov til at få en prøvetur
>
> (Det var jeg også blevet

Ja det glemmer jeg ham aldrig for. Vi var seriøst ud og lede efter en anden
bil og så kunne vi ikke engang få en prøvetur i den vi havde tænkt på at
købe. Det blev så en Yaris i stedet for. Og forhandleren skal jeg ikke
glemme at nævne ved hver en lejlighed der byder sig. Folk må selv afgøre om
det er god reklame.

--
Tom



[6705] Jesper Sørens~ (18-02-2005)
Kommentar
Fra : [6705] Jesper Sørens~


Dato : 18-02-05 23:25

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:pt5c11dvb63g3r17q1uvln3o8v0qaqhc11@4ax.com...
> Der er også stadig forhandlere der tror at der ikke må ændres noget
> ved bilen, da den er med en speciel rabat på registreringsafgiften.
> Men det har intet på sig, den må gerne udstyres med elruder,
> aircondition, servostyring, brede alusutter, skørter osv. Den er ikke
> af VW godkendt til at have trækkrog og kan heller ikke holde til at
> der skæres hul i taget til soltag.

En hel liste af ting...

Grunden til at den ikke sælges med aircondition er vægten. Kravene til at
den kan få den ekstra rabat på registreringsafgiften er bl.a. vægt og hvis
Lupo 3L udstyres med climatronic eller aircondition så vejer den for meget.
Det er ihvertfald hvad VW i Esbjerg har forklaret mig da jeg konfronterede
ham med at Lupo 3L sælges med climatronic i Tyskland.

Mht. servoen, det er pga. at den slukker i lyskryds ol., du kan købe den med
servo herhjemme, men så slukker den ikke i lyskryds længere, heller ikke på
øko program.

Brede alusutter ol., de skal opfylde de krav loven stiller til alle biler,
Lupo 3L inkl, hvilket gør dem meget svære at finde .. tror kun jeg har set
én fælg der havde en TÜV godkendelse til Lupo 3L.

Jydekrogen har ikke noget ankerpunkt under bilen da det er sparet i vægt
ift. den alm. Lupo.

/J



Olesen (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 18-02-05 23:33


"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev i en
meddelelse news:cv5pvu$2r1g$1@news.cybercity.dk...


> Jydekrogen har ikke noget ankerpunkt under bilen da det er sparet i vægt
> ift. den alm. Lupo.

Ruderne er tyndere...



KS (19-02-2005)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 19-02-05 07:25

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev i en
meddelelse news:cv5pvu$2r1g$1@news.cybercity.dk...
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
> Jydekrogen har ikke noget ankerpunkt under bilen da det er sparet i vægt
> ift. den alm. Lupo.
>
Det tror jeg nu ikke har noget på sig, idet de kører i Tyskland med
"Jydekrog" - det har igen noget med afgiftnedsættelsen af gøre, at de
ikke her i landet må have træk på.

Mvh KS



Leonard (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-02-05 10:20

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote:

>Det tror jeg nu ikke har noget på sig, idet de kører i Tyskland med
>"Jydekrog" - det har igen noget med afgiftnedsættelsen af gøre, at de
>ikke her i landet må have træk på.

Kører der 3L'ere med trækkrog i Tyskland?
- du er sikker på at det ikke er en af de andre Lupo modeller du har
set? Der kører mange flere benzin Lupoer i Tyskland end der kører
3L'ere.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Leonard (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-02-05 10:18

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote:

>Kravene til at
>den kan få den ekstra rabat på registreringsafgiften er bl.a. vægt

Det kan du da godt påstå, men den lave afgift skyldes alene at den
kører så langt på en liter brændstof, om det er vægten eller noget
andet der gør det er ligegyldigt.

Men når først bilen er indregistreret og afgiften er betalt, så må den
udstyres med alt det ekstraudstyr der kan være i den, uden at den
pålægges ny afgift.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

KS (19-02-2005)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 19-02-05 12:48

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:nr0e11phfc2k6gf3d4kqehqtthrgk60qgg@4ax.com...
> "[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote:
>
> >Kravene til at
> >den kan få den ekstra rabat på registreringsafgiften er bl.a. vægt
>
> Det kan du da godt påstå, men den lave afgift skyldes alene at den
> kører så langt på en liter brændstof, om det er vægten eller noget
> andet der gør det er ligegyldigt.
>
> Men når først bilen er indregistreret og afgiften er betalt, så må den
> udstyres med alt det ekstraudstyr der kan være i den, uden at den
> pålægges ny afgift.
>
DET er jeg nu ikke så sikker på - jeg har lige været til syn med min
og der blev det pointeret, at den IKKE måtte køre med f.eks. brede
fælge - for så kunne den ikke gå gennem synet - måske har synsmanden
været galt på den, men det var DET han sagde.

Mvh KS



Leonard (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-02-05 13:07

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote:

>jeg har lige været til syn med min
>og der blev det pointeret, at den IKKE måtte køre med f.eks. brede
>fælge

Hvis ellers fælgene overholder de almindelige krav med at de skal
passe til bilen, være indenfor skærmene osv. så tror jeg ikke på at
den kan dumpes til syn.
Det har i hvert fald intet med den lave afgift at gøre.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

KS (19-02-2005)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 19-02-05 13:31

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:urae119jh17bpeg41u1bc26vqrapecfj15@4ax.com...
> "KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote:
>
> >jeg har lige været til syn med min
> >og der blev det pointeret, at den IKKE måtte køre med f.eks. brede
> >fælge
>
> Hvis ellers fælgene overholder de almindelige krav med at de skal
> passe til bilen, være indenfor skærmene osv. så tror jeg ikke på at
> den kan dumpes til syn.
> Det har i hvert fald intet med den lave afgift at gøre.
>
Så har synsmanden udtalt sig på et forkert grundlag, for han sagde
DIREKTE, at den IKKE kunne godkendes med brede fælge !
Og argumentet var netop, at den så ikke kunne opfylde betingelserne
for at få den lave afgift - så HAN mener at det NETOP har med
afgiften at gøre.

Mvh KS



Leonard (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-02-05 13:36

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote:

>Og argumentet var netop, at den så ikke kunne opfylde betingelserne
>for at få den lave afgift - så HAN mener at det NETOP har med
>afgiften at gøre.

Hvorfor skulled et være anderledes med en 3L og alle andre biler?
I dag regnes afgiften, både reg. og ejer ud efter bl.a. forbrug og
forurening.
Og på enhver anden bil må du gerne skifte hjul, dæk, montere soltag,
aircon., servo osv. uden at afgifterne ændres.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

KS (19-02-2005)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 19-02-05 13:47

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:ehce11lu3blou5s9sn2qjgo5jdd83fk7k2@4ax.com...
> "KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote:
>
> >Og argumentet var netop, at den så ikke kunne opfylde betingelserne
> >for at få den lave afgift - så HAN mener at det NETOP har med
> >afgiften at gøre.
>
> Hvorfor skulled et være anderledes med en 3L og alle andre biler?
> I dag regnes afgiften, både reg. og ejer ud efter bl.a. forbrug og
> forurening.
> Og på enhver anden bil må du gerne skifte hjul, dæk, montere soltag,
> aircon., servo osv. uden at afgifterne ændres.
>
Jamen så HAR synsmanden jo nok været forkert på den - jeg
gengiver jo blot hvad han sagde !

Mvh KS



Mogens (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-02-05 14:15

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:ehce11lu3blou5s9sn2qjgo5jdd83fk7k2@4ax.com...

> Hvorfor skulled et være anderledes med en 3L og alle andre biler?
> I dag regnes afgiften, både reg. og ejer ud efter bl.a. forbrug og
> forurening.
> Og på enhver anden bil må du gerne skifte hjul, dæk, montere soltag,
> aircon., servo osv. uden at afgifterne ændres.

Inden I nu rykker hovederne af hinanden så husk på, at
en Lupo er "afgiftsfritaget" på grund af lavt forbrug.

Ændrer du derfor på ovenstående faktorer, ændrer du
jo forbruget, og det går ikke.

En Lupo 3L koster rask væk 140.000 kr i Tyskland,
afhængigt af udstyr - sæt lige dén pris ift. den danske!



Mogens (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-02-05 14:19

"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:cv7e44$1a8a$1@news.cybercity.dk...

> En Lupo 3L koster rask væk 140.000 kr i Tyskland,
> afhængigt af udstyr - sæt lige dén pris ift. den danske!

Og derfor stopper produktionen af bilen, da den sælges overvejende
i Danmark på grund af de lukrative afgiftsregler for netop den bil.
(jvf. Autobild)
I andre lande er den for dyr - det er den iøvrigt også i DK, IMO... !



John Sahl (19-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 19-02-05 14:34

Mogens wrote:
> Og derfor stopper produktionen af bilen, da den sælges overvejende
> i Danmark på grund af de lukrative afgiftsregler for netop den bil.
> (jvf. Autobild)

Så vidt jeg husker har de lige proklameret at produktionen fortsætter?

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Mogens (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-02-05 15:44

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:42174059$0$50170$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Så vidt jeg husker har de lige proklameret at produktionen fortsætter?

OK - jeg kan se, at situationen med skatten er den sammme i Tyskland.
Ændring efter 2005? -> "VW" skriver:
Den Lupo 3L TDI kennzeichnet ein CO2-Ausstoß von nur 81 Gramm pro Kilometer,
also deutlich weniger als der Höchstwert für ein amtlich anerkanntes
Drei-Liter-Auto (90 Gramm). Dadurch kommt der Besitzer dieses Lupo in
Deutschland in den Genuss eines Steuervorteils, der sich durch das Einhalten
der scharfen Abgasnorm Euro 4 noch einmal erhöht. Deshalb ist jeder Lupo 3L
TDI mit deutscher Zulassung ist bis Ende 2005 von der Kraftfahrzeugsteuer
befreit und unterliegt anschließend dem niedrigsten Steuersatz für
Diesel-Personenwagen.

> --
> John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
>
>



Deaster (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 19-02-05 14:40

Mogens wrote:

> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
> news:ehce11lu3blou5s9sn2qjgo5jdd83fk7k2@4ax.com...
>
> > Hvorfor skulled et være anderledes med en 3L og alle andre biler?
> > I dag regnes afgiften, både reg. og ejer ud efter bl.a. forbrug og
> > forurening.
> > Og på enhver anden bil må du gerne skifte hjul, dæk, montere soltag,
> > aircon., servo osv. uden at afgifterne ændres.
>
> Inden I nu rykker hovederne af hinanden så husk på, at
> en Lupo er "afgiftsfritaget" på grund af lavt forbrug.
>
> Ændrer du derfor på ovenstående faktorer, ændrer du
> jo forbruget, og det går ikke.

Hvorfor ikke, det er da nøjagtigt det samme ved almindelig grøn
ejerafgift, her betaler man da også efter hvor meget den kører på
literen, og hvis man smider et par 22" på en Polo kører den nok ikke
det samme på literen som med standard 13-14" fælge, så skulle det også
være ulovligt ?



--
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Mogens (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-02-05 15:36

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:4217419f$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor ikke

Som jeg skriver, er der særlige regler for den afgiftsfri Lupo3L



Deaster (20-02-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 20-02-05 10:47

Mogens wrote:

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:4217419f$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Hvorfor ikke
>
> Som jeg skriver, er der særlige regler for den afgiftsfri Lupo3L


Kan du så ikke, i de særlige regler, lige henvise til et sted hvor der
står at det eks. skulle være ulovligt at smide et par 14" alm. fælge på
en 3L ?


--
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Jan W Nielsen (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-02-05 16:15

> Så har synsmanden udtalt sig på et forkert grundlag.

Jep - det har INTET med sgen at gøre. Det er ren overtro.

Sagen kan opklares ved opkald til Statens Bilinspektions administration.

/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-02-05 08:18

> Erfarringer søges, gode som dårlige.

Jeg synes, den kører dejligt - og den er forbløffende komfortabel på
motorvejen - dens størrelse taget i betragtning.

Jeg har kørt meget i 3-4 forskellige eksemplarer - samt i søsterbilen Audi
A2. Audien er på motorvejen målbart mere brændstoføkonomisk på grund af sin
lave vindmodstand (CW-værdi på kun 0.25), og den er også større og endnu
mere komfortabel, men den er naturligvis også dyrere.

Brændstofforbruget ligger på over 30 km/ltr med konstant landevejsfart og på
lidt over 25 km/ltr ved normal motorvejshastighed. Med sømmet i bund over
meget lange distancer kører den kun 15 km/ltr - men det er vel også ok med
hastigheder på 160-180 km/t.

Det værste man kan sige om Lupo 3L er, at modellen statistisk set har mange
fejl - og at enkelte reservedele er meget dyre.

Audi´erne har mærkeligt nok ikke haft nær så mange fejl, som Lupo´en -
selvom de deler motor og transmission.

/Jan W Nielsen



Olesen (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 18-02-05 13:54


"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:42158f6e$0$29439$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...


> lidt over 25 km/ltr ved normal motorvejshastighed. Med sømmet i bund over
> meget lange distancer kører den kun 15 km/ltr - men det er vel også ok med
> hastigheder på 160-180 km/t.

Ja, 180 km/t på 3 ben lyder naturstridigt..den må virkelig
stampe på de 3 cyl. for at holde den drivende.

Kan næppe være sundt ?



Leonard (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 18-02-05 13:59

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:

>Ja, 180 km/t på 3 ben lyder naturstridigt..den må virkelig
>stampe på de 3 cyl. for at holde den drivende.

Hvad har antallet af cylindre med hastigheden at gøre?
Der findes mange motorcykelmotorer med 2 cylindre, og en del af dem
kan rende noget mere end 200 km/t ...

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Olesen (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 18-02-05 14:18


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:sgpb11lohij4es6oavm24csh3k36uiplbr@4ax.com...


> Hvad har antallet af cylindre med hastigheden at gøre?
> Der findes mange motorcykelmotorer med 2 cylindre, og en del af dem
> kan rende noget mere end 200 km/t ...

Jeg synes bare, at jo færre cylindre, og jo mere fart,
så MÅ der komme mere tryk på de få cylindre,
som skal deles om opgaven.

Tænkte blot på, om dette tryk var sundt i længden,
altså mere arbejde fordelt på færre cylindre.



Ukendt (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-02-05 17:11


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:4215eb0f$0$48679$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
> news:sgpb11lohij4es6oavm24csh3k36uiplbr@4ax.com...
>
>
>> Hvad har antallet af cylindre med hastigheden at gøre?
>> Der findes mange motorcykelmotorer med 2 cylindre, og en del af dem
>> kan rende noget mere end 200 km/t ...
>
> Jeg synes bare, at jo færre cylindre, og jo mere fart,
> så MÅ der komme mere tryk på de få cylindre,
> som skal deles om opgaven.
>
> Tænkte blot på, om dette tryk var sundt i længden,
> altså mere arbejde fordelt på færre cylindre.

Det opdager de næste ejere når de skal købe turbo og gearkasse

--
Tom



Roberto Saldo (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 18-02-05 14:12

Olesen wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
> news:42158f6e$0$29439$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
>
>
>
>>lidt over 25 km/ltr ved normal motorvejshastighed. Med sømmet i bund over
>>meget lange distancer kører den kun 15 km/ltr - men det er vel også ok med
>>hastigheder på 160-180 km/t.
>
>
> Ja, 180 km/t på 3 ben lyder naturstridigt..den må virkelig
> stampe på de 3 cyl. for at holde den drivende.
>
> Kan næppe være sundt ?

Jeg tror speedometeret er noget positivt.

Leonard (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 18-02-05 17:46

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote:

>Audi´erne har mærkeligt nok ikke haft nær så mange fejl, som Lupo´en -
>selvom de deler motor og transmission.

Mon ike det bl.a. skyldes at Lupoen er solgt i mange flere eksemplarer
og til alle slags mennesker, mens Audi p.gr.a. den højere pris er
solgt til færre. Og at mange af dem der har købt en Lupo ikke har
giddet/evnet at sætte sig bare lidt ind i hvordan en økonomibil bør
køres, men bare har sat sig ind og trådt på pedalen og kørt som i alle
andre biler.

Den største svaghed ved systemet med at standse motoren når der holdes
stille er nok, at al køling (specielt af turboen) også standses. Det
skulle motorstyringen tage højde for, og ikke standse motoren, når den
er for varm, men kommer man lige fra en motorvej med 130 km/t og
holder i et lyskryds, så tror motorstyringen at motoren er kølig nok
til at blive standset. Mens man så holder der, kommer al varmen fra
motoren stigende op og hele skidtet bliver meget varmt. Når der så
bliver grønt skydes raketten af igennem byen, med en overhed motor.
Havde bilisten sluppet speederen udfor skiltet med 1.000 meter til
frakørslen, så havde motoren haft en chance for at køle lidt ned inden
den blev standset og undgå at blive overophedet ved lyskrydset - oveni
ville der være sparet en pæn slat brændstof, dæk og bremser, samt
ventetiden ved lyskrydset ville sikkert være kortere, da der med den
lavere hastighed hen mod det nemmere kunne passes ind efter hvornår
det skifter.

Jeg har ikke noget videnskabeligt belæg for denne teori, den bygger
udelukkende på mine iagttagelser efter 4,5 år med den samme Lupo, som
ikke har haft motorproblemer.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408633
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste