bagsvinger afmontering?
Fra : S.G

Dato : 17-02-05 21:18

Hvordan dælen får man mc stillet således man kan pille bagsvingeren af? Skal
den op og hænge eller? :)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-02-05 21:46

> Hvordan dælen får man mc stillet således man kan pille bagsvingeren
> af? Skal den op og hænge eller? :)

Den kan stå på centerfoden. Hvis den da har sådan en..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : S.G

Dato : 17-02-05 21:55

> Den kan stå på centerfoden. Hvis den da har sådan en..

desværre

Fra : André T.

Dato : 18-02-05 04:15

> Hvordan dælen får man mc stillet således man kan pille bagsvingeren af?
> Skal den op og hænge eller? :)

Hvad med sådan en her:
http://psyquan.homepage.dk/side.jpg

Men hvor man køber dem, og hvem der laver dem, må du ikke spørge om

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Bow Wow Wow Yippi Yo Yippy Yay ©

Fra : Ole Hansen

Dato : 18-02-05 09:21

André T. wrote:

> Hvad med sådan en her:
> http://psyquan.homepage.dk/side.jpg
>
> Men hvor man køber dem, og hvem der laver dem, må du ikke spørge om

F.eks. http://werners-staender.de - men kan man virkelig få bagsvingeren
af med sådan en monteret? Sidder den ikke netop der, hvor bagsvingeren
sidder fast? :)

Ole Hansen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 18-02-05 10:40

Ole Hansen <moped@get2net.dk> skrev i

> F.eks. http://werners-staender.de - men kan man virkelig få bagsvingeren
> af med sådan en monteret? Sidder den ikke netop der, hvor bagsvingeren
> sidder fast? :)

Her er et par forslag, efter en søgning på "motorradstaender"

http://www.webfixserver.com/customers/emp/web/lookdetailsitem.asp?lang=0&Item
ID=4

http://www.hein-
gericke.de/shop2002/eurobike/eb_content_articles_02.php?sessionID=1d876a61b16
3405eeb06ba63e575dec5@129263111&languageID=1&companyID=1&countryID=1&wgID=3&a
ogID=3002&agID=30011&augID=300076&productID=300439&articleID=&labelID=&iStart
=0&referer=/shop2002/eurobike/eb_content_products.php

http://www.wuepa.de/motorradstaender.htm

http://reifen-kfzteile.de/reifenshop/katalog/werkstattausruestung-
motorradstaender.php?&id=e4d443fac654d8223c04135265b940ce

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-02-05 09:26

André T. wrote:

> Hvad med sådan en her:
> http://psyquan.homepage.dk/side.jpg
>
> Men hvor man køber dem, og hvem der laver dem, må du ikke spørge om

> [...]
Jeg mener at have set en sådan i Louis katalog.... mener!

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : S.G

Dato : 18-02-05 13:27

mange gode forslag i komemr med.
Jeg har adgang til en stor billift.
Kan man ikke binde noget tov eller lign om stellet og løfte den vha
billiften? (så slipper jeg for at ofre penge på en løfter)

Fra : Moller

Dato : 18-02-05 13:35

S.G wrote:
> [...]
> Kan man ikke binde noget tov eller lign om stellet og løfte den vha
> billiften? (så slipper jeg for at ofre penge på en løfter)

   har du ikke en klub i nærheden ;) du kunne lave lidt kontakt med ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 19-02-05 20:09

S.G wrote:
> mange gode forslag i komemr med.
> Jeg har adgang til en stor billift.
> Kan man ikke binde noget tov eller lign om stellet og løfte den vha
> billiften? (så slipper jeg for at ofre penge på en løfter)

Jo!
Eller et beslag med et øje i loftet (ikke i en gipsplade men igennem
hvor der er spær ovenover!) og så en 140kr's talje fra Harald Nyborg
(prod.ID = #5042) til at løfte med.
To taljer der løfter i øjer en meters penge fra hinanden vil stive den
ophængte bagende noget af!

Bøjlen/erne bag bagsædet er udemærkede at løfte i, ellers kan man finde
et passende stelrør under sædet; men vær opmærksom på at tyngdepunktet
kan medføre ubalance så modellen tilter over fordækket når man løfter
bagenden, så et let "støtteløft" af forenden (á i styret/broen) er en
god ide!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-02-05 22:06

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i

> Jo!
> Eller et beslag med et øje i loftet (ikke i en gipsplade men igennem
> hvor der er spær ovenover!) og så en 140kr's talje fra Harald Nyborg
> (prod.ID = #5042) til at løfte med.

Jeg havde samme ide med min tidligere VF750S - men den "grisehale" fra en
solid gynge jeg havde monteret i loftet rettede sig stille og roligt ud,
samtidigt med at det kneb med løftekraften på taljen så jeg opgav det
projekt. Du har ret: det SKAL være solidt! Men OK, hvis det kun er
bagfjerdingen der skal lettes..........

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 10:56

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> samtidigt med at det kneb med løftekraften på taljen så jeg opgav det
> projekt. Du har ret: det SKAL være solidt! Men OK, hvis det kun er

Sådan en "grisehale" er også kun beregnet til at skulel bære en persons
vægt i par, hvilket er langt under 100kg!
Hvis man går ud fra at vægtfordelingen på motorcyklen tilnærmelsesvis er
50/50 vejer hver ende mindst 90kg, hvilket viser at grisehalen, som også
erfaret af dig, ér spændt til grænsen!
Af samme grund brugte jeg også udtrykket "beslag med øje", som i sin
simpleste form kan være et stykke vinkeljern (50X50 eller derover) med
et par huller til at skrues under op i loftet med et par kraftige
bræddebolte, samt en påsvejst(*) U-bøjle i kraftigt fingertykt rundjern
(diameter = over 30mm) som øje.
Alternativt kan man bore et større hul i den lodrethængende flange,
hvori taljekrogen kan hænges i; men det kræver dels at den nedhængende
flange er større for at give plads til det store hul og dels at den er
tykkere for at underkanten af hullet ikke bliver for svagt til trækket.
Dertil kommer at der er et problem omkring højden under beslaget hvis
man jævnligt bevæger sig rundt i samme lokale.

HN's nævnte skraldetaljer løfter 500kg, så dem skulle der ikke gerne
være kapacitetsproblemer med :-/

Tillægs-ide:
Jeg nævnte tidligere at et bredt dobbelt-løft ville give stabiitet under
arbejdet på den opgængte motorcykel - Hvis ovennævnte vinkeljernsbeslag
fremstilles i omkring en meters længde vil man kunne have et løfteøje
til taljen på midten og et i hver ende til en kæde/wire/strop hvori
motorcyklen hænges under arbejdet!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 11:21

Arne Lorenzen wrote:

> [...]

fremstilles i omkring en meters længde vil man kunne have et løfteøje
til taljen på midten og et i hver ende til en kæde/wire/strop hvori

(*):
Netop for at gøre en påsvejsning mindre problematisk er en U-bøjle
påsvejst "liggende" mod en af vinkeljernets flanger simplere end at
skulle svejse samme som "stående" på et fladjerns-beslag

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-02-05 15:14

Du kan være heldig at bruge en bil-saksdonkraft og placere den et stratetisk
sted, modsat sidestøttefod, og slå sidefoden ud, så står den på forhjul,
sidefod og donkraft. Men sørg for at alle skruer er løsnet først. Det kan
lade sig gøre, men nok ikke på alle modeller...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : S.G

Dato : 20-02-05 23:17

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhjul, sidefod og donkraft. Men sørg for at alle skruer er løsnet først.
> Det kan lade sig gøre, men nok ikke på alle modeller...

Den havde jeg osse overvejet..