Valg af bil
Fra : Alex

Dato : 17-02-05 20:46

Hej, jeg står og vil have udskiftet min gamle Toyota celica 1600 gt årg. '86
men en lidt nyere bil.
Nogen der kan anbefale en?

Siden jeg ikke har passeret de 30 år endnu må den godt være lidt sporty alá:
- Honda Civic 1,5 LSi årg ¨95
- Toyota Celica GSi
- Mazda MX3 1,6

meeen der skal jo også være råd til den. Så jeg har sat maks 110 tkr. af
(hvilket er prisen for en spritny Suzuki Alto 1,1 som alternativet sikkert
påfalder).

Hvad siger panelet?

Mvh. Alex

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 21:28

"Alex" <A@A.COM> skrev i en meddelelse

> Siden jeg ikke har passeret de 30 år endnu må den godt være lidt sporty
> alá:

Hvad fanden mener du med den bemærkning!?!

> Mvh. Alex

Lars B
36 år gammel!

Fra : Alex

Dato : 17-02-05 21:42

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Hvad fanden mener du med den bemærkning!?!

> Lars B
> 36 år gammel!

dvs. IKKE en Toyota hi-ace.. ellers ikke noget

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-02-05 21:47

On Thu, 17 Feb 2005 21:42:12 +0100, "Alex" <A@A.COM> wrote:

>"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

>dvs. IKKE en Toyota hi-ace.. ellers ikke noget

>--

Sådan en fætter er da ellers ualmindelig praktisk når man skal have
rollatoren med sig. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 22:48

> Sådan en fætter er da ellers ualmindelig praktisk når man skal have
> rollatoren med sig. *LOL*

For ikke at nævne kørestolen :)

> Venlig hilsen
> Folmer

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 22:48

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> dvs. IKKE en Toyota hi-ace.. ellers ikke noget

Tsk tsk tsk.... det er ellers mit indstryk at flere unge mennesker vælger
Hi-Ace...

Lars B

Fra : Brian

Dato : 17-02-05 21:50

Hejsa!

Lars B. Jensen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hvad fanden mener du med den bemærkning!?!

At Mazda 6 er for gamle drenge og ganske u-sporty

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 22:47

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

> At Mazda 6 er for gamle drenge og ganske u-sporty

Baaaah

> /Brian

Lars B

Fra : Jim

Dato : 17-02-05 21:52

> [...]
>
> meeen der skal jo også være råd til den. Så jeg har sat maks 110 tkr.
> af (hvilket er prisen for en spritny Suzuki Alto 1,1 som alternativet

Hvis smertegrænsen er 110k kr., så ville jeg anbefale en Peugeot 206,
1,4 årg. 2001, som i følge bilpriser.dk står til ca. 105.000 kr. i god
stand.
Og så ville jeg holde mig langt fra de japanske biler, som ikke er
større end små hundehuse. Jeg tvivler stærkt på deres sikkerhed.
Ikke at jeg ved noget om Peugeot´ens sikkerhed, men den er rasende
populær. Og når Jason Watt kan køre i den, så kan jeg også. Kan du?

J.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 17-02-05 23:39

On Thu, 17 Feb 2005 21:51:41 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

> [...]
>Ikke at jeg ved noget om Peugeot´ens sikkerhed, men den er rasende
>populær. Og når Jason Watt kan køre i den, så kan jeg også. Kan du?

Populariteten gør ikke en bil sikker. Hvorfor tror du at en 206'er er
mere sikker end f.eks. Yaris?
Check selv på http://www.euroncap.com/

Jason har droppet sin Peugeot (307) til fordel for Volvo.
Magnussen har droppet sin Peugeot til fordel for Corolla.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Jim

Dato : 18-02-05 00:23

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:gt6a11hu39pb4bko4rn1k7oqlsj3gsgg0j@4ax.com...

> [...]
>
> Jason har droppet sin Peugeot (307) til fordel for Volvo.
> Magnussen har droppet sin Peugeot til fordel for Corolla.

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=72

Jeg synes nu egentlig, at testen ser fin ud for Peugeot 206.
At Jason og Jan har fået andre mærker at køre i, har jo noget med
kontrakt at gøre.
Og hvem ville ikke gerne køre Volvo?

J.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 18-02-05 01:29

On Fri, 18 Feb 2005 00:23:17 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg synes nu egentlig, at testen ser fin ud for Peugeot 206.
>At Jason og Jan har fået andre mærker at køre i, har jo noget med

Men er den mere sikker end Yaris?
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=74

Yaris får flere point.

Fra : Jim

Dato : 18-02-05 01:38

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:icda119pueuedt1tfec4ac24v2ujl9neff@4ax.com...

> Men er den mere sikker end Yaris?
> http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=74
>
> Yaris får flere point.

Ja, men den er dyrere, når man skal sammenligne størrelse af motor og
model.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=203600815&page=5

Fra : Anders Sørensen

Dato : 18-02-05 02:11

On Fri, 18 Feb 2005 01:38:29 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

> [...]
>meddelelse news:icda119pueuedt1tfec4ac24v2ujl9neff@4ax.com...

>Ja, men den er dyrere, når man skal sammenligne størrelse af motor og

Det er en helt anden sag. Kvalitet koster!
De Yariser holder prisen utroligt godt.

Fra : KASO

Dato : 21-02-05 23:52

[Snip ]
> Og hvem ville ikke gerne køre Volvo?

Mig! - men jeg har heller ingen marker, der skal pløjes

(Jeg ved godt at Volvo har flyttet sig lidt efter "traktortiden" - men
deres design halter imo. stadig - og nu er det jo bare ombyggede Ford'er
med PSA-motorer! - AV-AV - undskyld )

Mere seriøst:

Noget i retning af:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=133300502&page=1
Det aktuelle eksemplar ligger lidt over din grænse, men de kan sikkert
findes billigere. En 1.6 16V er faktisk forbavsende kvik (0-100: 9,6s,
198km/t) og ganske økonomisk, hvis man kan holde højrebenet i ro. Den
1.6 16V er den faceliftede, der kom i maj '99 - den gamle 1.6 8V er ikke
nær så kvik. Der findes også 2.0 versioner - de er naturligvis sjovere -
hvad enten det er den gl. "Williams-version" (før facelift) eller den
nye "IDE" (direkte indsprøjtning - mange år før VW's FSI).

Hvad angår sikkerhed, er Renault i top - også for disse lidt ældre
versioner. Mégane-serien var bedst i klassen - lige indtil 307 fik samme
pointtal - og MéganeII slog dem begge iflg. EuroNCAP.

http://www.kandu.dk/

Fra : Alex

Dato : 18-02-05 11:05

> [...]
> (hvilket er prisen for en spritny Suzuki Alto 1,1 som alternativet sikkert

Det var ikke mange bud der kom, så nu må jeg ud at se på en Alto *snøft*

Mvh. Alex

Fra : Anders Sørensen

Dato : 18-02-05 13:24

On Fri, 18 Feb 2005 11:04:50 +0100, "Alex" <A@A.COM> wrote:

>"Alex" <A@A.COM> skrev i en meddelelse

>Det var ikke mange bud der kom, så nu må jeg ud at se på en Alto *snøft*

Det er næsten synd, så se her:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=206900770&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=594700115&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=225900335&page=1