vitara
Fra : S.B.

Dato : 17-02-05 20:53

Nu sidder man og ser den reklame for Suzuki Vitara, men hvordan er den som 4
WD er det noget Alta noget eller er den okay til prisen?
Og ikke mindst, hvordan er reservedelspriserne på Suzuki?

Steen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-02-05 21:12

S.B. wrote:
> Nu sidder man og ser den reklame for Suzuki Vitara, men hvordan er
> den som 4 WD er det noget Alta noget eller er den okay til prisen?
> Og ikke mindst, hvordan er reservedelspriserne på Suzuki?

Det er okay...

Det bliver ikke en helt rigtig 4x4, men det hjælper..

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Ham Selv

Dato : 18-02-05 03:25

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> WD er det noget Alta noget eller er den okay til prisen?
> Og ikke mindst, hvordan er reservedelspriserne på Suzuki?

Man skal nok ikk lige forvente at den er særligt anvendeligt off road
Derimod klare den sne/glat føre til et 13tal
Hvordan det er med reservedels priser ved jeg ikke .. men vel som alle andre
bambus raketter

OZ3BTO

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-02-05 08:28

> Man skal nok ikk lige forvente at den er særligt anvendeligt off road

Nu ved jeg ikke, hvad du mener med "off road" - og om du mener, at en sådan
bil skal kunne holde til for eksempel militært brug i bjerg-terrænn...?

> Derimod klare den sne/glat føre til et 13tal

Hvorfor mener du kun, at den klan klare "glat føre"..?

Som den eneste i klassen er Grand Vitara bygget op som en traditionel
offroader med separat chassisramme, stiv bagaksel, reduktionsgearkasse og
låsbart spær i midten.

Bil-Revyen skriver: "Den viser sit værd i terrænet - i modsætning til
konkurrenterne er den en ægte offroader..."

Den er nok ingen kampvogn på larvefødder - men er du sikker på, at du kender
den bil, som der spørges til i denne tåd..?

/Jan W Nielsen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 18-02-05 09:07

Jan W Nielsen wrote:
> Som den eneste i klassen er Grand Vitara bygget op som en traditionel
> offroader med separat chassisramme, stiv bagaksel, reduktionsgearkasse og
> låsbart spær i midten.

Okay. Er låsbart spær i midten kommet på de nye modeller, eller har det
altid været der?

Da jeg undersøgte det kom jeg frem til at ét hjul uden greb, og så var
man lost. Men jeg var også nødt til at undersøge det selv for den aut.
Suzuki forhandler jeg spurgte anede det ikke.

Så mangler der bare spær på bagakslen og et par store muddersutter. Og
måske en anelse mere frihøjde.

Jeg har i øvrigt før jeg kendte til Rav4 spurgt en Toyota-sælger om det
samme. Han måtte have fat i en mekaniker, som måtte slå op i
værkstedsmanualen. Imponerende så lidt de ved om deres egne biler.

-dennis

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-05 09:40

Dennis Thrysøe wrote:

> [...]
> samme. Han måtte have fat i en mekaniker, som måtte slå op i
> værkstedsmanualen. Imponerende så lidt de ved om deres egne biler.

Hmm, ville du være blevet skuffet hvis han havde slynget noget ud uden at være 112% sikker? ;)

Jeg har sq hørt mange mekanikertyper slynge den ene gode historie ud efter den anden for
at smøre kunden.

Man plejer at sige at 'en god Ingeniør er ikke een der ved alting, men een der ved hvor
han kan slå det op', det kan vel nedskaleres til hvilken som helst tekniker.

Mvh
Roberto (ikke kun fordi jeg kører Yoda)

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 18-02-05 10:57

Roberto Saldo wrote:
> Hmm, ville du være blevet skuffet hvis han havde slynget noget ud uden
> at være 112% sikker? ;)

Jeg synes det var rimeligt hvis de kendte de de prøver at sælge til mig.
Hvem skal man ellers spørge i en salgssituation?

> Man plejer at sige at 'en god Ingeniør er ikke een der ved alting, men
> een der ved hvor han kan slå det op', det kan vel nedskaleres til
> hvilken som helst tekniker.

Ja. Men en god sælger må også kende hans vare. Selvfølgelig ikke i alle
detaljer men "er der spær?" burde han nok kunne svare på.

-dennis

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-05 12:01

Dennis Thrysøe wrote:

> Jeg synes det var rimeligt hvis de kendte de de prøver at sælge til mig.
> Hvem skal man ellers spørge i en salgssituation?

Værkføreren selvf.

> Ja. Men en god sælger må også kende hans vare. Selvfølgelig ikke i alle
> detaljer men "er der spær?" burde han nok kunne svare på.

Sælgere er emym (imho) de værste til at hælde gøjs ud ad åbningerne :(
Jo dyrere varer jo værre gøjs.

Mvh
Roberto

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 18-02-05 14:20

Roberto Saldo wrote:
> Sælgere er emym (imho) de værste til at hælde gøjs ud ad åbningerne :(
> Jo dyrere varer jo værre gøjs.

My point exactly. Det er det jeg brokker mig over.

-dennis

Fra : Ham Selv

Dato : 18-02-05 09:42

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kender
> den bil, som der spørges til i denne tåd..?

Gør jeg .. Har været ude og lege i sådan en sjover og den er sku ikke meget
bevendt i en gang 30-40 cm dyb pladder smadder i en skov eller på en mark
.......Det kunen min gamle patrol da
Det der gør den god når der er glat eller sne er dens 4x4

Iøvrigt en benziner model jeg har prøvet .... benzin i en 4wd.............

OZ3BTO

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 11:10

Ham Selv wrote:
> Iøvrigt en benziner model jeg har prøvet .... benzin i en
> 4wd.............

Du siger det, som om der er noget galt i det?

Min Pajero 3,0 V6 med 181 hypper kører sgu godt...

Fra : Mogens

Dato : 18-02-05 11:42

meddelelse news:4215beb7$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...

> Du siger det, som om der er noget galt i det?

Sandsynligvis på grund af momentet.
"Herinde" er der jo mange, der tilsyneladende tror, at
en benzinbil ikke kan have noget moment...

> Min Pajero 3,0 V6 med 181 hypper kører sgu godt...

Det samme gør min Camaro med knap 300 hk og mindst 425 Nm
Uden turbo!

Til gengæld kører den af helvede til i terrænet :)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 11:54

Mogens wrote:
> Til gengæld kører den af helvede til i terrænet :)

LOL

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-05 12:02

Morten Fruergaard wrote:

> Du siger det, som om der er noget galt i det?
>
> Min Pajero 3,0 V6 med 181 hypper kører sgu godt...

Ja men diesel er mere praktisk når man prøver at køre den over Zambesi :)

Mvh
Roberto

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 18-02-05 08:41

S.B. wrote:
> Nu sidder man og ser den reklame for Suzuki Vitara, men hvordan er den som 4
> WD er det noget Alta noget eller er den okay til prisen?
> Og ikke mindst, hvordan er reservedelspriserne på Suzuki?

Den er vel cirka midt imellem en rigtig firehjulstrækker og en soft-roader.

Den har reduktionsgear, men desværre så vidt jeg har forstået ingen
diff-lås på hverken aksler eller kraftoverførsel.

-dennis

Fra : Basil

Dato : 18-02-05 15:37

Dennis Thrysøe wrote:

> [...]
>
> Den har reduktionsgear, men desværre så vidt jeg har forstået ingen
> diff-lås på hverken aksler eller kraftoverførsel.

Min storebror er afsindig glad for hans.
Netop i dette lortevejr vi lige har været igennem har den bare været en
fornøjelse.
Den er primært købt til at slæve jordens største campingvogn, og det klarer
den også som en sveske, selvom der er mudder og is.
Om det så er en rigtig 4x4, det kan jeg ikke svare på, men skal du bruge den
til lign. situationer, så er den genial.
Kai

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 18:05

Basil wrote:
> [...]
> Om det så er en rigtig 4x4, det kan jeg ikke svare på, men skal du
> bruge den til lign. situationer, så er den genial.

Jeg har trukket mange Grand Vitara fri i min tid... Det går nok mest galt
pga. frihøjden...

Men jeg er helt enig i, at den er lign. situationer er god. Det er trods alt
ikke hver dag vi har > 20 cm sne...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-02-05 20:14

In news:4216201a$0$29272$14726298@news.sunsite.dk,
Morten Fruergaard <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Jeg har trukket mange Grand Vitara fri i min tid... Det går nok mest
> galt pga. frihøjden...
>
> Men jeg er helt enig i, at den er lign. situationer er god. Det er
> trods alt ikke hver dag vi har > 20 cm sne...

Er der nogen der ved om man kan købe et 100 mm raiser kit eller lign,
til sådan en japansk GV?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-02-05 08:13

Petersen_Michael wrote:
> Er der nogen der ved om man kan købe et 100 mm raiser kit eller lign,
> til sådan en japansk GV?

Jeg ved ikke om man kan til en Vitara, men man kan til mange andre biler...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 19-02-05 10:51

In news:4216e6df$0$29284$14726298@news.sunsite.dk,
Morten Fruergaard <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Jeg ved ikke om man kan til en Vitara, men man kan til mange andre
> biler...

Ja Nævner i flæng.. Patrol