Huller i Saabfælge
Fra : Kaj

Dato : 17-02-05 20:29

Hej Gruppe

Kan jeg sætte mine fælge fra min gamle saab 90 (1985) over på min
"spritflunklendes nye" Saab 900i fra 87 ?

(Der sidder nemlig et par gode vinterdæk påden gamle, og hvad hjælper
det med et fedt webasto oliefyr, hvis sommerdækkene ikke kan trække
bilen ud af driven den holder i)

Kaj

Fra : hanzen

Dato : 17-02-05 22:00

"Kaj" <kajjunk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (Der sidder nemlig et par gode vinterdæk påden gamle, og hvad hjælper
> det med et fedt webasto oliefyr, hvis sommerdækkene ikke kan trække

Go' dyt den 900i.
Det kan du sikkert sagtens.Så meget bastard tror jeg alligevel ikke 90'eren
er.
Jeg har brugt fælge fra en 99 fra 84 på en 900i fra 87
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Nono

Dato : 18-02-05 01:55

> [...]
>
> (Der sidder nemlig et par gode vinterdæk påden gamle, og hvad hjælper
> det med et fedt webasto oliefyr, hvis sommerdækkene ikke kan trække

Hej Kaj

Det kommer an på om det er en faceliftet 87'er. Hulstørrelsen på en
før-87'er er 4x114,3. Hulstørrelsen på en bil fra midten og 87' og frem er
4x108. Hvordan kan du så kende forskel? Der er flere hints. Hvis håndbremsen
virker på forhjulene på din "nye" SAAB er det ikke noget problem. Så er
hulstørrelsen den samme. Hvis håndbremsen virker på baghjulene passer de
ikke. Det skyldes at SAAB 900 i 1987 fik hjulophæng fra SAAB 9000. Disse to
modeller passer til gengæld fælge fra 87' og frem.
Rent kosmetisk har den "nye" model 900 en skrå blødere front og andre
kofangere.

Mvh og god fornøjelse

Fra : Nono

Dato : 18-02-05 01:57

Hov, ser lige at det egentlig var en 90'er du havde. Det samme gælder som
ovenfor beskrevet. 90'eren bliver udfaset i 1987 da 900 bliver faceliftet.
99, 90 og 900 (før 1987) deler altså fælgstr.

mvh

Fra : hanzen

Dato : 18-02-05 18:30

> [...]
> fra SAAB 9000. Disse to modeller passer til gengæld fælge fra 87' og frem.
> Rent kosmetisk har den "nye" model 900 en skrå blødere front og andre

Min var den faceliftede model og fælge fra en 99'er kunne godt bruges.
De sad godt fast. Det var måske derfor.

Fra : Kaj

Dato : 20-02-05 20:37

On Fri, 18 Feb 2005 18:29:35 +0100, "hanzen" <hanzen@removemailme.dk>
wrote:

>"Nono" <asd@asd.dk> skrev i en meddelelse

>Min var den faceliftede model og fælge fra en 99'er kunne godt bruges.
>De sad godt fast. Det var måske derfor.

Tak tak ! Vi gjorde forsøget og det virkede fint.
Min 87'er har håndbremse til forhjulene, men så vidt jeg kan forstå er
den også faceliftet. I har vel ikke billedlink til en faceliftet 900
og en ikke faceliftet.

Min har en slags frontspoiler under kofangeren, hvor der istedet på
90'eren og de gamle 900'rede kun var den kraftige
"storebæltsfærgefenderkofanger"

Kaj

Fra : hanzen

Dato : 20-02-05 21:13

> [...]
>
> Min har en slags frontspoiler under kofangeren, hvor der istedet på
> 90'eren og de gamle 900'rede kun var den kraftige

Det er meget let hvis du ser på bilen "i profil"
På den faceliftede skråner fronten (kølergrillen) hvorimod den er næsten
lodret på den gamle model.

Fra : hanzen

Dato : 20-02-05 21:23

"Kaj" <kajjunk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Fri, 18 Feb 2005 18:29:35 +0100, "hanzen" <hanzen@removemailme.dk>
> wrote:

Her kan du se forskellen på snuden på gl og ny model. Skiftet skete i 87

Gl model

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=534900518&page=1

med ny snude

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=307600145&page=1

Fra : Kaj

Dato : 20-02-05 22:00

On Sun, 20 Feb 2005 21:22:51 +0100, "hanzen" <hanzen@removemailme.dk>
wrote:

>"Kaj" <kajjunk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Her kan du se forskellen på snuden på gl og ny model. Skiftet skete i 87

> [...]

"Mutsjos gracias". Så er den jo faceliftet.
Syntes egentli at den gamle er pænest... Lidt mere bastant i det.

Kaj