Mad i Kastrup lufthavn som ikke rejsende
Fra : ph

Dato : 17-02-05 19:11

Hej alle rejselystne!

Jeg var ude at hente en kammerat i Kastrup Lufthavn, terminal 3, og det
passede godt med tiden at spise aftensmad derude.

Men vi kunne kun finde et par café'er hvor man kunne købe en lidt kedelig
bolle, og så en Burger King - meget trist.

Ligger restaturanterne i Kastrup lufthavn først efter man som rejsende har
været igennem security og er i told-frit område, så vi der henter og
bringer, ikke kan komme til dem?

Eller var det bare os der var blinde den dag?

Mange hilsner Peter

Fra : sailor99

Dato : 17-02-05 20:02

Havde samme nedslående oplevelse forleden efter klokken 19 på Café Blixen.
Åbenbart lukker alt ved den tid - kun tørre boller og sandwiches.

Georg

Fra : Coppi

Dato : 18-02-05 11:46

Hej.

Nu er vi jyllændere og tager altid toget over, når vi skal udenlands.

Vi har faktisk tit snakket om, at det er underligt, at man ikke kan få et
eller andet godt, når man nu skal vente på toget hjem.

Man kan ikke en gang få morgenmad og man har ved gud lyst til rugbrød o.s.v.
når man lander efter en tur i Østen, det kan man ikke få i Kastrup lufthavn.
Sidst vi var afsted fortalte tjeneren på Tivolikroen også, at alting lukker
kl. 19.00.
Det er s.. da for ringe.

coppi

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 18-02-05 13:52

> [...]
> o.s.v.
> når man lander efter en tur i Østen, det kan man ikke få i Kastrup

Er det egentlig muligt, at lade sin baggage køre rundt på karrusellen mens
man spiser? For så kan man blive oppe i ankomst/afgangsområdet, hvor der er
masser af muligheder.

Der er naturligvis altid indenrigs, hvor der er en acceptabel cafe, der
faktisk er blevet bedre de senere år.

Kennet
--
og hvor går turen hen næste gang ??
se det på www.pernille-kennet.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-02-05 19:51

ph wrote:

> Ligger restaturanterne i Kastrup lufthavn først efter man som rejsende har
> været igennem security og er i told-frit område, så vi der henter og
> bringer, ikke kan komme til dem?

Ja.
På den anden side, er der vel ikke mange restauranter i det "toldfrie"
område.
Det er vel ikke primært resutaurantdrift der er formålet med en lufthavn.?

Det er mit indtryk at det er forskelligt den ene lufthavn til den anden.
F.eks. i Chicago er det minimalt hvad der kan købes efter kontrollen.

Mvh. Jørgen

Fra : ph

Dato : 17-02-05 20:21

> Det er vel ikke primært resutaurantdrift der er formålet med en lufthavn.?
>
> Mvh. Jørgen

Næ, men det kunne jo være den sekundære eller primære, så kunne lufthavnen
tjene lidt penge på os der gerne vil betale for det. Et eller andet sted må
der trods alt være mange af de flere hundrede der dagligt henter og bringer
venner, kærester og familie, som godt kunne lokkes til en middag i den ofte
festlige anledning. Så hvorfor kun de rejsende?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-02-05 20:44

> [...]

> og bringer venner, kærester og familie, som godt kunne lokkes
> til en middag i den ofte festlige anledning. Så hvorfor kun de

De fleste der henter ankommende passagerer i lufthavnen er i bil.
Parkering i fornuftig afstand fra ankomstterminalen koster 30,- kr i
timen.

De fleste flypassagerer vil egentlig gerne bare hjem. Derfor er det
begrænset hvad der er af muligheder for fortæring.

I transitområdet derimod opholder folk sig ganske ofte i længere tid
enten inden afgang eller når de kun er transit i CPH. Så hér er der
betydeligt bedre muligheder for at få stillet sulten foruden de
omfattende indkøbsmuligheder.

Der er 4 regulære restaurationer(Hereford Beefstouw, Salmon House,
Tivolikroen og en italiensk restaurant), foruden diverse barer og
caféer med forskelligt udvalg af mad og drikke.

Fra : ph

Dato : 17-02-05 22:37

> [...]
> Tivolikroen og en italiensk restaurant), foruden diverse barer og
> caféer med forskelligt udvalg af mad og drikke.

ok, tak for oplysningerne! tja, Cph må jo også have regnet på om der var
kunder til en restaturant "udenfor", så det er der jo nok ikke!

mvh ph

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-02-05 22:26

Hej

Hva' med det der nye hotel der er mere eller mindre sammenbygget med
Terminal 3, har de ikke en public restaurant eller café hvor man kan
spise ?.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Pedersen

Dato : 19-02-05 14:50

Jeg tror det er et af CPH dyreste restauranter der ligger der, det er jo et
Hilton hotel.

Hilsen
Tommy

Fra : ph

Dato : 19-02-05 22:50

> Jeg tror det er et af CPH dyreste restauranter der ligger der, det er jo
> et
> Hilton hotel.
>

> Hilsen
> Tommy

Hvis det er Paris Hilton der serverer på faderens hotel, så betaler jeg
gerne

ph