Reparationer - hvor meget kommer jeg til a~
Fra : dak

Dato : 17-02-05 18:30

Hej NG

Så er det snart tid til takeoff for de fleste af os og cyklen skal have den
helt store tur. Så her er hvad der skal laves på min kære eje:

1. Servicetjek (den til servicebogen, 1k-3k for et stempel. )
2. Udskiftning af kronrørslejer
3. Udskiftning af olie i forgaflerne
4. Udskiftning af gummitingester i forgaflerne

Udover disse skal der strammes knastaksel, skiftes bagbremse slange til
ikke-gummi slanger(har lige glemt navnet på dem. ), forbremse skive
udskiftes, sædet ombetrækkes, evt. revner i kåben repareres med fiberglas og
hvis råd skal fjederen/støddæmperen på baghjulet udskiftes.

Nå men spørgsmålet er hvad en forhandler vil tage for at lave punkt 1 til 4?
ved godt materiale omk. er forskellige og timepriser er det men jeg fisker
nok også lidt mere på hvor lang tid det ville tage? altså hvad max tid en
forhandler vil kunne fakturere mig før jeg bliver en godtroende idiot... :-/

Dak
Suzuki GS500Ev
"Det er den fra '97"

Fra : Hekto

Dato : 18-02-05 17:54

In article <4214d498$0$29277$14726298@news.sunsite.dk>, postmaster2
@hot.dk says...
> Nå men spørgsmålet er hvad en forhandler vil tage for at lave punkt 1 til 4?

Gæt: 6-8K ... måske 10K

/Hekto

Fra : S.G

Dato : 17-02-05 20:14

Hvor i landet?

Fra : dak

Dato : 18-02-05 15:44

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> wrote in message
> Hvor i landet?

København S

Fra : Ole Hansen

Dato : 17-02-05 20:18

dak wrote:
> 1. Servicetjek (den til servicebogen, 1k-3k for et stempel. )

Min bror og jeg har lige haft vores cykler hos Special, for at blive
puslet lidt om.. Min bror fik fuldt 24000km service på sin old-skool
fazer, med olie, oliefilter, tændrør. Der blev brugt 2.5 timer a' 420
kroner og han kom af med ca. 2000. Jeg kom af med ca 1500 for tændrør,
et horn, og en bremelyskontakt og 2 1/3 arbejdstimer..

--
Ole Hansen

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-02-05 22:00

"dak" <postmaster2@hot.dk> skrev i en meddelelse

> hvis råd skal fjederen/støddæmperen på baghjulet udskiftes.

Støddæmper. Fjederen fejler næppe noget, den er bare født blød. Bed dem også
smøre lejer i link-systemet, ellers kan det sgu være ligemeget med en ny
dæmper

Rittig

Fra : Fer

Dato : 17-02-05 22:40

> [...]
> fisker nok også lidt mere på hvor lang tid det ville tage? altså hvad max
> tid en forhandler vil kunne fakturere mig før jeg bliver en godtroende

Send mig lige en mail... kan ikke sende til dig. Min er gyldig som den er.

mvh Tommy Fer