Lygte
Fra : Michael Kristensen

Dato : 17-02-05 15:29

Hej NG

Jeg er på jagt efter en lygte, men hvordan sammenligner man de
forskellige slags pærer (gløde, halogen, LED etc).

Hvilken slags giver det bedste og kraftigste lys?

Mit budget ligger på 500-1000 kr.

vh
Michael Kristensen

Fra : Allan Hansen

Dato : 17-02-05 19:18

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er på jagt efter en lygte, men hvordan sammenligner man de
> forskellige slags pærer (gløde, halogen, LED etc).
> Hvilken slags giver det bedste og kraftigste lys?
> Mit budget ligger på 500-1000 kr.

Et forslag i denne prisklasse kunne være en Vega2, hvor du satte en 20 W HLX
pære i og skiftede batterierne ud til genopladelige med stor kapasitet.
Lygten med dens glimrende parabol lyser ganske fornuftigt. Et andet forslag
er at hvis du er overbevist om at du vil gøre det udi dykningen, så spar
sammen og køb en rigtig god lygte, det vil du ikke fortryde ( 50-100 W HLX
eller 10-18 W HID ).

Allan Hansen

Fra : Jens Olsen

Dato : 17-02-05 21:57

mbk112@hotmail.com (Michael Kristensen) wrote in message news:<62a43eb3.0502170628.5b2b717@posting.google.com>...
> [...]
> forskellige slags pærer (gløde, halogen, LED etc).
>
> Hvilken slags giver det bedste og kraftigste lys?

Nu ved jeg jo ikke hvad dit behov er. Men hvis du skal anvende lygten
til lidt mere end blot lidt natdyk i den danske sommer, så ville jeg
nok anbefale dig at anvende lidt mere på en lygte, så der bliver råd
til minimum en 35-50 watt genopladelig halogen. De penge der er betalt
for en lygte man alligevel ikke bliver tilfreds med er jo spildt.

Jens Olsen

Københavns Dykker Club, kbhdyk
når det gælder Nitrox i København

Fra : Stefan

Dato : 19-02-05 12:10

Vi er to som er i gang med at lave lygter, du kan da lige kigge forbi her og
se om det skulle være noget for dig.
Men vil dog lige sige at siden bliver opdateret i weekenden uge 8 !
lidt info: de er trykprøvet til 80 meter, tænd og sluk forgår i selv
lygtehoved.

http://www.stsnet.dk/KS-lygter.htm

--
Med V Hilsen