Klarlak på ny maskine
Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 17-02-05 15:12

Hej

Hvad er jeres holdning til at give en ny MC klarlak? Er det ikke en
god ide, eller er der nok lak på fra fabrikken? Det kunne jo nemt være
et af de steder der bliver sparet...

Og hvad mon garantien siger?

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-02-05 15:35

jesper@FJERNveloce.dk wrote:
> [...]
>
> Hvad er jeres holdning til at give en ny MC klarlak? Er det ikke en
> god ide, eller er der nok lak på fra fabrikken? Det kunne jo nemt være

Tjoh - din honda burde være en af de bedre mht. tykkelsen af klarlakken.
Jeg ville vente et par år og så give den et par lag - så er der igen
noget at polere på. Giv evt. tanken hvis du kører meget med tanktaske.

Havde det været en "anden japansk MC" ville jeg måske hælde mere til at
gå igang med det samme.

I alle tilfælde - hvis du vælger en lak der får det hele til at boble op
er regningen din. Går det godt, kan jeg ikke se at din garanti er berørt.

--
vh
Torben Scheel - slibning næsten overstået - lakering på lørdag.

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 18-02-05 14:39

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:
> [...]
> klarlakken. Jeg ville vente et par år og så give den et par lag - så
> er der igen noget at polere på. Giv evt. tanken hvis du kører meget

OK - det vil jeg overveje med Hondaen...

> Havde det været en "anden japansk MC" ville jeg måske hælde mere til
> at gå igang med det samme.

Ja - jeg går jo med tanker om en Kawa, så det kan være jeg skal gøre
det...

> I alle tilfælde - hvis du vælger en lak der får det hele til at boble
> op er regningen din. Går det godt, kan jeg ikke se at din garanti er
> berørt.

Netop. Men så må man huske at lave en kontrakt med sin maler så han
hænger på dårligt arbejde.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-02-05 18:26

> Hvad er jeres holdning til at give en ny MC klarlak? Er det ikke en
> god ide, eller er der nok lak på fra fabrikken? Det kunne jo nemt være
> et af de steder der bliver sparet...

Jeg skal have min til maler i næste uge
Min har desuden nogle indfarvede plasticdele som ikke har klarlak på, og de
bliver nemt ridsede.
Så får jeg også lavet en lille skade på tanken samtidig med.

> Og hvad mon garantien siger?

Det tror jeg ikke på der er problemer.

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-02-05 18:30

> [...]
>
> Hvad er jeres holdning til at give en ny MC klarlak? Er det ikke en
> god ide, eller er der nok lak på fra fabrikken? Det kunne jo nemt være

Jeg ville mene at klarlak er spildt energi på en ny MC.. Istedet skulle
du tænke i retning af lakforsegling..

Se f.eks. http://www.ditec.dk/ditec.htm

Thore

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 18-02-05 14:41

SmaRTrxxv <glemdet@nospam.dk> writes:
> Jeg ville mene at klarlak er spildt energi på en ny MC.. Istedet
> skulle du tænke i retning af lakforsegling..
>
> Se f.eks. http://www.ditec.dk/ditec.htm

Dem kender jeg. Men hvad så med klistermærkerne. De bliver jo ikke
beskyttet af det? Det er vel bedst at få et lag lak over dem...?

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 18:56

<jesper@FJERNveloce.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er jeres holdning til at give en ny MC klarlak? Er det ikke en
> god ide, eller er der nok lak på fra fabrikken? Det kunne jo nemt være

Hej.

Jeg har mine stumper til maleren nu, og da jeg afleverede dem, spurgte jeg
til flere lag klarlak (3-5), end det ene den skal have (metallic lak), han
sagde at hvis det hovedsagelig var en brugs cykel (daglig transport ) ville
han ikke anbefale det, da lakken hurtig ville blive "skør/sprød", men hvis
det var en dyr cykel der skulle være et udstillings projekt skulle den da
have hvad min pengepung kunne være med til , det var hans mening !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Fer

Dato : 17-02-05 22:42

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men hvis det var en dyr cykel der skulle være et udstillings projekt
> skulle den da have hvad min pengepung kunne være med til , det var

Tjae, louises GSXR har ihvertfald et par lag klarlak over hendes
klistermærker, den er da ikke flækket endnu, men hva.. der er også kun gået
13 år

mvh Tommy Fer

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-05 01:34

Min første sorte X-Eleven fik 8x lak og det blev skide flot og man kunne
ikke mærke overgangene mellem klistermærker og kåbe , men med så meget lak
blev den også lidt grå efter et par år , derfor fik den nye X-eleven kun 3-4
lag lak
Men Jesper selføgelig skal den nye have et par lag så er der jo lidt at
slide af , du ved hvad jeg mener :)
HG blev træt af han ikke gav den første CBR1000 r lak og den nye har fået
her i vinter

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 18-02-05 14:42

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> writes:
> [...]
> blev den også lidt grå efter et par år , derfor fik den nye X-eleven kun 3-4

OK - af skade bliver man klog

> Men Jesper selføgelig skal den nye have et par lag så er der jo lidt at
> slide af , du ved hvad jeg mener :)

Ja ja. Selv 8x lak kunne jo ikke klar dit "slid"

> HG blev træt af han ikke gav den første CBR1000 r lak og den nye har fået
> her i vinter

OK - jeg må spørge forhanleren (læs Rydberg) når den tid kommer. Det
bliver først engang til april alligevel...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-02-05 22:48

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> [...]
> det var en dyr cykel der skulle være et udstillings projekt skulle den da
> have hvad min pengepung kunne være med til , det var hans mening !

Og den skal han have lov til at have.:- ))
Og han tænker ikke kun på den almindelige klarlak, som han bruger store mængder
af?. Jeg fik for et par år siden noget polyurethan-klarlak af min maler, som
var specielt beregnet til "sliddele" på motorcykler. Den er noget længere tid
om at gennemhærde. Men til gengæld kan metallynlåse, skosåler med grus og
støvler med metalspænder ikke lave ridser.

Ib Jakobsen