Corbin seats - Erfaringer søges
Fra : Jan

Dato : 17-02-05 14:47

Hejsa.

Efter sidste års smertefulde 7000 km. sommertur på min cykel, overvejer jeg
at investere i et Corbin seat. Er der nogen, som har erfaringer med dem
(eller alternativer). De er jo ikke helt billige, men absolut investeringer
værd, hvid de kan gøre mit fejeblad mere touring duelig

Mvh. Jan
CBR 929 RR

Fra : Brian Laursen

Dato : 17-02-05 15:20

Jan wrote:
> [...]
> erfaringer med dem (eller alternativer). De er jo ikke helt billige,
> men absolut investeringer værd, hvid de kan gøre mit fejeblad mere

Altså hvis du vil ha touring er det sku den forkerte cykel du har. Så kan du
jo købe min blackbird. Bedre sæde, flere heste, større rækkevidde ( 348 km
inden den gik på reserve med 2 mand), hurtigere ( på toppen), flottere og så
kan man have en passagere med uden vedkommende sidder med knæene oppe under
hagen.

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Jan

Dato : 18-02-05 11:33

> [...]
> inden den gik på reserve med 2 mand), hurtigere ( på toppen), flottere og

> kan man have en passagere med uden vedkommende sidder med knæene oppe

Hej Brian.

Du HAR jo prøvet mit blad, så du ved godt hvorfor jeg har den hehe
Jeg er ikke interesseret i at køre rundt på et flagskib hele året, bare på
grund af at jeg stikker snuden langt mod syd en uges tid hver sæson

Mvh. Jan (Fætteren)

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-02-05 16:22

"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
investeringer
> værd, hvid de kan gøre mit fejeblad mere touring duelig

Jeg har haft et Corbin sæde, og det er af særdeles høj kvalitet. Ganske
enkelt fremragende. Dyrt, men helt klart pengene værd! Men jeg kender ikke
modellen til din Honda.

Rittig

Fra : Jan

Dato : 18-02-05 11:37

> [...]
> enkelt fremragende. Dyrt, men helt klart pengene værd! Men jeg kender ikke

Hej Claus.

Tak for tilbagemeldingen. Du bekræfter mit indtryk, som dog kun er baseret
på, hvad jeg kan finde på nettet. Corbin laver sæde til mit blad, og der er
billeder af det på deres site, så det er ikke noget problem at finde det..
..og kvaliteten må man jo gå ud fra er den samme.

Hvilken cykel havde du sæde til, og afhjalp/mindskede det "ondt i røven"
effekten når man kører "langt" (700-1300 km. pr. dag)

Mvh. Jan

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-02-05 15:03

"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken cykel havde du sæde til, og afhjalp/mindskede det "ondt i røven"
> effekten når man kører "langt" (700-1300 km. pr. dag)

Det var en Harley (modellen hed "Gunfighter and Lady"), og man sad
hammergodt! Det var fast og behageligt at sidde på i lang tid ad gangen, men
formen! Jeg sad som var det designet til mine balder!
Jeg har så godtnok aldrig lige fundet den "lady" der havde siddet model til
bagsædet, alle dem jeg placerede der, mente det var lavet efter en meget
lille numse

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 20:03

> [...]
> investeringer
> værd, hvid de kan gøre mit fejeblad mere touring duelig

Hvad med et Bagster sæde ?, du afleverer din "gamle" sædebund, der så bliver
lavet som du vil have det, har lige fået lavet et til banditten ( 1800.-kr )
, så jeg glæder mig til at skulle bruge/prøve det.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Jan

Dato : 18-02-05 11:52

> [...]
1800.-kr )
> , så jeg glæder mig til at skulle bruge/prøve det.

Hej Dennis.

Tak for forslaget, men det er ikke så brugbart for mig af flere årsager.
1. Det er ligeså dyrt som Corbin, og jeg tror Corbin går mest op i
funktionalitet, hvor Bagster ud fra min betragtning går mere op i design.
2. Jeg laver pr. princip ikke ændringer på mine cykler, som ikke kan laves
tilbage til original stand forholdsvis enkelt (Bagster laver original sædet
om, hvor Corbin laver et helt nyt sæde, således at jeg kan skifte til det
originale igen)
3. Bagster laver ikke deres "Comfort seat" til min cykel (CBR 929 RR ´01)
men kun deres seat cover, hvorved jeg ikke får andet end et flot udseende
(hvilket jo er kanon, hvis det er dét man ønsker, men ikke meget ved, hvis
det er komfort man ønsker

Men tak for forslaget

Mvh. Jan

Fra : morten d jensen

Dato : 18-02-05 13:11

"Jan skrev i en meddelelse :

> [...]
> investeringer
> værd, hvid de kan gøre mit fejeblad mere touring duelig

Jeg havde på et tidspunt mulighed for at prøve et brugt Corbinsæde
(Gunfighter & Lady) til min ex. VFR750 men afleverede det hurtigt tilbage.

Forklaring:

Punkt 1: Der er ikke mulighed for at flytte rundt på sædet, da man sidder
"fast" i det brede skålformede sæde - en stor irritation når man vil køre
offensivt og derfor rykker rundt på sædet.

Punkt 2: Jeg følte at jeg hele tiden røg tilbage i sædet og derfor fik ondt
i ryggen, da jeg hele tiden kompencerede ved at spænde i lænden.

Konklussion: Det er et utroligt lækkert sæde at se og røre på, men jeg vil
til enhvertid foretrække det originale. Jeg vil hellere have ondt i
r****numsen end ryggen.

Hvis du absolt vil have et Corbin sæde, køb da et spritnyt, så du ikke skal
sidden i en andes bremse - øhh. ballespor

Bare min lille mening

Venligst
/Morten

Fra : Jan

Dato : 18-02-05 13:43

> [...]
skal
> sidden i en andes bremse - øhh. ballespor

Hej Morten

Tak for tilbagemeldingen

Hvis jeg havde en Viffer ville det ikke være aktuelt, da der jo sidder et
fortrinligt touringsæde på den. Problemet ved et Fejeblad er, at man bliver
øm i bagen sådan ca. 10 gange så hurtigt som på en VFR, da det jo netop er
bygget til at hænge på kanten af, og ikke til at sidde på
Årsagen til, at jeg netop kigger på Corbin er, at man (vidst nok ?) får et
helt sæde, og derved kan skifte sæderne. Derved kan man bruge Corbin til
ferien og det originale til normal kørsel

Mvh. Jan

Fra : morten d jensen

Dato : 18-02-05 16:54

"Jan skrev i en meddelelse:

> Årsagen til, at jeg netop kigger på Corbin er, at man (vidst nok ?) får et
> helt sæde, og derved kan skifte sæderne. Derved kan man bruge Corbin til
> ferien og det originale til normal kørsel

Hej Jan! - hvis ikke allerede du har kigget, er der lidt inspiration at
hente her.

http://www.corbin.com/honda/cbr929.shtml

Ser ud som om at du kan nøjes med at skifte pilotsædet - Corbin til de lange
lige stræk og når du så har nået til alperne tager du bare dit originale
sæde og sætter på

Venligst
/Morten

Fra : Jan

Dato : 18-02-05 17:07

> [...]
lange
> lige stræk og når du så har nået til alperne tager du bare dit originale

Hey.

Lige nøjagtig... har allerede været inde og lure på Corbins site

Mvh-. Jan