kalkunbryst
Fra : Lene

Dato : 17-02-05 13:44

Jeg prøver igen, igen, igen at poste hehe

Jeg har et kalkunbryst og savner inspiration til hvordan jeg skal lave det.
Jeg har flere gange stegt det i ovn oven på en grøntsagsbund, med lidt
hvidvin, fløde eller bouillon.
Efter hvem der skal spise med Det er rigtig lækkert, men nu vil jeg
gerne prøve noget nyt.

Nogen der har nogle gode ideer? Også gerne til tilbehøret

Lene

Fra : lonePedersen

Dato : 17-02-05 15:47

hej lene.
du kunne prøve at lave at lave Schnitzler.
Disse kan du panere ( i paneringen kommer du hasselnødeflager)
serveres med bla. flødestuvet kartofler, samt alle former for salat.

hilsen lone

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 17-02-05 16:42

Lene wrote:

> Jeg har et kalkunbryst og savner inspiration til hvordan jeg skal lave det.

OK, her er et bud til det hurtige, men stadig absolut velsmagende køkken.

Som forberedelse tages et udsnit af årstidens grønt. Det kan være en ½
selleri, en pastinak, et par gullerødder, et løg, en porre. Alt dette
hakkes fint med en stavblænder eller anden hakkemaskine.

Giv kalkunbrystet en gang salt og peber (pebermix, citronpeber, hvad du
nu kan lide. Brun det i en stegebryde. Hæld vand over til den knapt er
dækket. Kom grønsagerne i og tilsæt salt. Lad kalkunbrystet simre under
låg en lille halv time.

Tag kalkunbrystet op og pak det ind i staniol med den blanke side indad,
så varmen reflekteres tilbage i kødet.

Filtrer grønsagsvandet gennem en si. Vandet hældes tilbage i gryden,
smages til og jævnes til en lys sovs.

Grønsagsmixet formes dekorativt med en skål eller stanseforme, enten på
et fad eller direkte på tallernerne.

Kalkunbrystet pakkes ud, skæres i skiver og anrettes. Eventuel saft
hældes i sovsen.

God appetit!

Kim

Fra : mcloud

Dato : 17-02-05 17:36

hej Lene

Læg et snit 1/3 nede i kødet og skær næsten igennem,fold kødet ud,læg et
snit modsat så kødet´s overflade bliver 3 gange oprindeligt størrelse.

Smør overfladen med pesto,snit en 4-8 soltørrede tomater ( i olie ) og læg
dem på ,et par gode skiver back-bacon eller parma skinke på ,et par fed
hvidløg i tynde skiver , friske basilikum blade fordeles over kødet , krydr
med friskkværnet peber og salt og til sidst høvl parmasanost på kødet eller
læg tynde skiver af frisk mozzarellaost på .

Rul det hele om hinanden og smør med god 0livenolie.

Forvarm ovnen til 180 grader og Steg brystet i ovnen i ca 35-40
minutter.

Lad brystet hvile i ca 15 minutter og server en god salat og godt brød til
,samt et godt glas vin.

Kim Rasmussen
WWW.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet.

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-02-05 19:17

mcloud - kim@lechef.dk
4214c7e6$0$29274$14726298@news.sunsite.dk
skrev følgende:
> [...]
> minutter.
>
> Lad brystet hvile i ca 15 minutter og server en god salat og godt brød

Mums! Det lyder godt nok lækkert! :)

Skal det rulles som en roulade eller blot lægges sammen igen?

--
Martin Petersen
"Snedigt hva', kælling!"

Fra : anders

Dato : 18-02-05 19:29

fyldt kalkunbryst
skær en lomme i brystet
rør helbladet spinat( hvis det er frossen skal vandet presses fra)
philedelfia ost, revet muskat, salt og peber sammen.
når det er rørt godt sammen, fyld det ind i brystet.
dæk brystet med bacon eller parmaskinke.
steg det i ovnen i et fad med lidt vand i bundet.
en klorie bombe men det smager godt.
det er en sikker vinder hver gang jeg laver det

god appetit anders

Fra : Lene

Dato : 18-02-05 20:12

Tusind tak for alle jeres svar.
De vil blive gemt, og helt sikkert afprøvet på et eller andet tidspunkt.
Nu skal jeg bare finde ud af hvad for en af dem jeg skal bruge søndag

Lene