Anvendelse af lille benzinfilter?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-02-05 11:35

Davs i gruppen,

Da jeg først på vinteren skilte hele geden ad, fik jeg ødelagt et lille
mikro-filter, som sad i benzinslangen, lige inden den gik ind i
karbunaderne.
Filteret var så lille, at det faktisk bare var en lille pose-formet dipedut,
der sad skjult i slangen, lige hvor den gik sammen med tuden til
karbunaderne.
Hvor finder jeg sådan en lille fætter igen? Har ledt rundt omkring på nettet
osv. og kan ikke lige finde noget lign.
Og er der i sidste ende overhovedet nogen funktion i filteret? Oppe i tanken
sidder der jo et filter magen til i stor format, som burde tage det skidt,
der evt. måtte komme, og det lille filter var helt rent, da jeg pillede
slangen af.
Jeg vil helst undgå at sætte et almindeligt gennemsigtigt benzinfilter på,
hvis ikke det er nødvendigt.
Håber ovenstående giver mening?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover ..ZZ

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-02-05 11:41

Psycho Cowboy wrote:

> Hvor finder jeg sådan en lille fætter igen? Har ledt rundt omkring på nettet
> osv. og kan ikke lige finde noget lign.

Et vildt bud...

Jeg kan huske fra mine knallertdage at der sad et lillebitte filter i
Bing-karburatorerne til Puch Maxi.. Det var ca 4-5 mm i diameter
Måske kan sådan et bruges eller ?!

Thore

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-02-05 11:42

SmaRTrxxv wrote:

> [...]
>
> Jeg kan huske fra mine knallertdage at der sad et lillebitte filter i
> Bing-karburatorerne til Puch Maxi.. Det var ca 4-5 mm i diameter

Det sad også lige der hvor benzinslangen gik ind i karburatoren..

Thore

Fra : Eg Egemarke

Dato : 17-02-05 19:44

Kan du ikke bare montere et knallert filter af de små runde, dem der ligner
et lille glas med en papir kageform i ?!?
forvirret osse jeg ! men de koster ikke meget mere end en femmer og har
samme funktion og du kan samtidig følge med i hvad der er fanget af skidt !

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-02-05 13:43

Eg Egemarke wrote:

> [...]
> forvirret osse jeg ! men de koster ikke meget mere end en femmer og
> har samme funktion og du kan samtidig følge med i hvad der er fanget

Mnjae... Jeg vil helst undgå at skulle klippe i slangen og montere et måske
unødvendigt filter, hvis jeg kan løse problemet med den oprindelige
originale filtrering. Jo flere knæk og samlinger - jo større chance for
forhindringer i benzintilførslen.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-02-05 13:40

SmaRTrxxv wrote:

> Et vildt bud...
>
> Jeg kan huske fra mine knallertdage at der sad et lillebitte filter i
> Bing-karburatorerne til Puch Maxi.. Det var ca 4-5 mm i diameter
> Måske kan sådan et bruges eller ?!

Kan godt være.. Jeg vil undersøge det i hvert fald.
He he, egentlig kedeligt at skulle bruge reservedele fra en Polle-maxi!