Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fotografi ...
Fra : Karsten

Dato : 17-02-05 11:35

Hej Nyhedsgruppe,

Er der nogen som kender til noget software som kan sætte digitalbilleder op
i en 4 stk. fotografier på et A4-ark ... Så billederne bliver i samme
størrelse som i gamle dage hos en fotohandler .... (Altså 4 stk. på et A4
ark..)

Håber der er nogen spm har nogle gode svar og evt links ...

På forhånd tak ..

/Karsten

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 17-02-05 12:02

Karsten wrote:
> [...]
> i en 4 stk. fotografier på et A4-ark ... Så billederne bliver i samme
> størrelse som i gamle dage hos en fotohandler .... (Altså 4 stk. på et A4

Hvis du kører Windows XP, så findes der en indbygget funktion til dette
i guiden Billedudskrivning. Det letteste er nok at markere de fire
billeder, højreklikke og vælge Udskriv. I guiden kan der vælges mellem
flere forskellige layouts, herunder 4 styk fotos i 9x13.

Ellers er denne funktion også indbygget i visse printerdrivere, men det
har jeg kun anvendt til tekst. Der kan sikkert også være lidt forskel i
udskriftskvaliteten pga. skaleringen til 9x13...

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Karsten

Dato : 17-02-05 12:40

Hej Kurt,

Fandme et smart trick ... Tak for det

/Karsten

Fra : Claus Smith

Dato : 17-02-05 12:06

Det skulle man da kunne gøre i både Adobe Photoshop og Adobe Photoshop
Elements.

Claus

Fra : Karsten

Dato : 17-02-05 12:39

Hej Claus,

Hvordan gøres det i PhotoShop ... ???

/Karsten

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 17-02-05 17:05

"Karsten" <karsten@murning.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Claus,
>
> Hvordan gøres det i PhotoShop ... ???
>
> /Karsten
+++++++++++++++++++++

Hej Karsten.

Du går op i File>Automate>Picture Package, så skulle den være der.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jostein Åshammer

Dato : 17-02-05 12:45

"Karsten" <karsten@murning.dk> skrev i melding
> [...]
> ark..)
>
> Håber der er nogen spm har nogle gode svar og evt links ...

Skal du ha utskrift med noe ekstra kvalitet og funksjonalitet er Qimage et
meget bra valg.
http://www.ddisoftware.com/qimage/

Mvh
Jostein

www.kongsberg-photos.com

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-02-05 13:08

Karsten wrote:
> Håber der er nogen spm har nogle gode svar og evt links ...

Check hvad der fulgte med kameraet.

F.x. med Canons digitalkameraer følger der et udmærket program med til
formålet, der hedder Easy Photo Print - det har lidt flere muligheder end
den indbyggede funktion i XP.

Arcsoft Photoprinter er et andet program i samme stil som Canons lille
program.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk