OT men alligevel: billigt køler til low-en~
Fra : Jeroen

Dato : 17-02-05 11:35

Hej gruppe

Undskyld hvis dette er forkerte sted at sprørge om følgende, men jeg har en
fornemmelse at I her har mest forstand på det.

Jeg vil gerne køb nogle billige køler og hos en ven har jeg set at sin
Thermaltake er ret god og rimelig lydløs. Nu kigger jeg på forkskellige
Thermaltake typer, men hvad er forskellen præcis? Noget man kan virklig
mærke, eller er det lige meget?

http://edbpriser.dk/Compare.asp?Similar=false&Products=67660&Products=37930&Products=91411

Er det en vigtig feature på M4'en at det kan skifte hastigheden? Hjælper
eventuelt meget mod støj, i forhold til de andre to?

MTPF
Jeroen

Fra : Jeroen

Dato : 17-02-05 11:47

Samtidlig kan jeg måske spørge om strømforsyninger. Hvad er jeres anbefaling
når de skal være ikke for dyrt og rimelig støvfri?

Tak og VH
Jeroen

Fra : Brian Lund

Dato : 17-02-05 20:49

> Samtidlig kan jeg måske spørge om strømforsyninger. Hvad er jeres
anbefaling
> når de skal være ikke for dyrt og rimelig støvfri?

NorthQ NQ4001, men støvfri? - Så må du lave et filter af en art, støvfri
PSU'er findes ikke!

Jeg kender nu også thermaltake kølere der IKKE er støjsvage, ja tvært
imod...
(Kender ikke de nævnte)
Spire Whisperrock IV er udemærket - Og rimelig støjsvag! (Og billig)

Brian

Fra : Jeroen

Dato : 19-02-05 12:03

Tak Brian

Den vil jeg kigge på.

VH
Jeroen

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-02-05 22:26

Hastigheden kan altid reguleres, det er et spørgsmål om spænding til
blæseren.
Mange nyere bundkort kan gøre det uden at du skal købe ekstra tilbehør.

Derudover kender jeg ikke blæserne, men kan kun sige at jo langsommere de
snurre jo mere lydløse er de - men det er helt generelt.
Der står ikke hvor meget luft de kan flytte - det kan være interessant. Når
alt kommer til alt gælder det om god varmeledeevne = kobber og så at få
flyttet meget luft uden for meget støj.

/Peter