Hvad er proceduren
Fra : Me @ Work

Dato : 17-02-05 08:39

Hej

Naboens garage står i skel og den er ved at falde fra hinanden, pudset
falder af og der er også faldet stykker beton ned som afdækker ind til
tagpladerne.

Det er udelukket at bare snakke med ham da han er en sur gammel knark
som ikke gør noget frivilligt. (med hans alder regner han vel med det
holder resten af hans tid).

Det er selvfølgelig grimt at se på for os og irriterende at skulle
rende og samle nedfaldet puds osv op.

Men hvad er proceduren så ?

Skal jeg kontakte hegnsfolk ?

Jeg gætter på at det nok koster penge at kontakte hegnsfolk så derfor
tænkte jeg om jeg kunne sende ham et brev hvor jeg gør ham opmærksom
på problemet og ligesom giver ham en dato for hvornår jeg forventer at
han har fået det bragt iorden med henvisning til de paragraffer der
siger at han har pligt til at holde den i stand og en påmindelse om at
hvis han ikke sætter det istand så vil jeg kontakte hegnssynet.
(Datoen vil selvfølgelig blive sat så der er tid til at vejret bliver
bedre end nu.)..

Hvis jeg kontakter hegnssynet og de kommer og siger at det skal laves
er det så stadigvæk mig der betaler for det eller skal han så gøre det
? (Ville jo være rart at kunne skrive til ham at han skal betale for
hegnssynet hvis jeg kontakter dem, det vil jo nok overstige prisen for
reperationen af væggen)..

Hvis jeg sender et brev regner jeg ved at det bør sendes
rekommanderet.

Mit endemål er at han får sin væg sat i en ordentlig stand...

Jens

Fra : Peter GC

Dato : 17-02-05 19:56

Me @ Work wrote:

[klip]

> Men hvad er proceduren så ?

Du kan få gennemført en hegssynsforretning. Kontakt din kommune.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Me @ Work

Dato : 18-02-05 13:16

On Thu, 17 Feb 2005 19:56:22 +0100, Peter GC
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Du kan få gennemført en hegssynsforretning. Kontakt din kommune.

Ja men sådan en ting koster vel penge, så vidt jeg har forstået koster
det et beløb som betales af den som "taber" sagen. Altså hvis de giver
mig ret i at væggen bør sættes i stand så skal naboen betale for både
hegnssynsforretning og rep af væg.

Ville egentligt gerne give ham chancen for at få lavet væggen uden at
hegnssynet skal blandes ind i sagen. Dels fordi jeg syntes det ville
være lidt forkert at "pudse" hegnssynet på ham inden han har fået lov
at selv bestemme om/at han vil betale, dels fordi jeg hellere vil have
at han bruger de penge til at få lappet væggen.

Det var sådan set derfor jeg ville skrive ham et brev og forklare at
jeg gerne ser væggen sat i stand og at hvis han ikke gør det
frivilligt så vil jeg kontakte hegnssynet og forklare ham at det nok
koster mere i hegnssynsgebyr end rep af væg koster..

Men er det en dum ide at skrive et brev ? Direkte kommunikation er som
sagt udelukket da jeg ved at han der vil give mig et beskidt svar og
sige nej, med et brev har han jo tid til at tænke lidt over det..

Jens

Fra : Henning Makholm

Dato : 18-02-05 20:33

Scripsit "Me @ Work" <not_me@unknown.dk>

> [...]
> frivilligt så vil jeg kontakte hegnssynet og forklare ham at det nok
> koster mere i hegnssynsgebyr end rep af væg koster..

Det var da en glimrende ide. De fleste i tråden fik det indtryk at du
havde forsøgt at snakke med ham og han havde afvist at gøre noget ved
sagen. Så er hegnssynet det næste skridt.

> Men er det en dum ide at skrive et brev ? Direkte kommunikation er som
> sagt udelukket

Du bliver nødt til at kommunikere direkte (= udenom myndighederne)
med ham før du kan forvente at han skal betale for indblanding af
myndigheder (i bred forstand, herunder hegnssyn). Han har krav på
at du giver ham mulighed for at ordne sagen i mindelighed før han
pludselig står med en regning for et hegnssyn som kan kunne have
undgået hvis han vidste at du var utilfreds med situationen.

Og nej, du kan ikke ensidigt beslutte dig for at HAN ikke er
interesseret i at ordne sagen i mindelighed.

--
Henning Makholm "Ligger Öresund stadig i Middelfart?"