MLP 15 X - Så kom den endelig...!
Fra : Erik Richard

Dato : 17-02-05 01:17

- Så kom da endelig X versionen af MLP. Den kan lige nu købes for
$49,99USd gennem Allume / Aladdin Systems.
mvh. Erik Richard

MacLinkPlus 15

Access Any File From Anyone!

Extending a long partnership, Allume has partnered with DataViz to offer
you MacLinkPlus Deluxe 15, the new release of one of the most recognized
utilities for Macintosh. Using MacLinkPlus Deluxe 15, you will be able
to translate and open virtually any file on your Mac, regardless of
where it come from.

MacLinkPlus Deluxe 15 is your best choice for exchanging word processing
documents, spreadsheets, graphic files and databases between Macs and
PCs. With this new release, DataViz has added file translations for
Windows Word and Excel 2004, WordPerfect 12 for Windows, plus you can
now extract text from PDf files to avoid having to re-type all that text
again, and you can import that text translation right into your iPod, so
you can take it with you!

MacLinkPlus now makes it easy to access your files from .sitx archives,
and converts Photoshop formats for you too, with improved translations
for accessing graphics like gif, jpeg and bmp files! So if you handle a
lot of graphics files, MacLinkPlus is a must have tool for handling
files from PC users.

# MacLinkPlus Deluxe 15 is the best selling file conversion program on
the Macintosh, and you can see why. Using MacLinkPlus Deluxe you will be
able to: Convert, open and use files that were created in applications
you don't have.
# Change Windows files into Macintosh formats or vice versa.
# View text and graphics without needing the original application, and
retain all the formatting too.
# Work with word processing, spreadsheet, graphics, databases and files
you use everyday.
# Convert garbage text from emails so you can read file contents to save
data.
# Translate single files, or batch files to go all at once.
# Create settings to automatically convert certain files.
# Integrate with the OS X Address Book.
# Access translation from contextual menus.
# Automate with AppleScript.

MacLinkPlus Deluxe is one of the most important utilities I use on my
Mac, but you don't have to take my word for it. If you exchange files
with other computer users like I do, I guarantee you will see the
benefits of using MacLinkPlus Deluxe right away, and it will quickly be
an indispensable tool for you too as it is for me.
KMLDenmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 17-02-05 11:17

Erik Richard wrote:

> - Så kom da endelig X versionen af MLP. Den kan lige nu købes for
> $49,99USd gennem Allume / Aladdin Systems.
> mvh. Erik Richard

Tak for reklamen. Men det er sgu da spild af penge. Jeg har aldrig været
udsat for problemer med at læse filer fra andre systemer. Hvad skal jeg
bruge det til?

--Martin

Fra : Erik Richard

Dato : 17-02-05 21:00

Hej Martin

Martin Agersted Jarl wrote:

> Tak for reklamen. Men det er sgu da spild af penge.

Det kommer helt an på, hvad man arbejder med...

> Jeg har aldrig været udsat for problemer med at læse
> filer fra andre systemer. Hvad skal jeg bruge det til?

Hvis du, - som jeg primært formoder, du gør, - kommer fra Linux, så har
problemerne med filkonvertering ikke været så store, som hvis det har
været et rent Windows miljø.

At konvertere Word 98-2004 er heller ikke længere så stort et problem,
som det fx. har været, - selvom især Word 97 og 2000 til Windows stadig
kan give problemer, hvis der er tale om 'formatted text', der også
indeholder grafik, - så får man problemer, - især hvis man har brugt
Words grafikeditor på Windows siden, - Words grafikeditor på Mac siden
er fuldstændig ubrugelig i det hensseende. - Det samme gælder, hvis du
har brugt et decideret grafikprogram og indsat billeder i et Word dokument.

Det samme gælder for Corels produkter. Dem kan du ikke umiddelbart åbne
direkte på en Mac, uden at du mister alle formatteringer i teksten, og i
de fleste tilfælde forsvinder her al grafik, hvis der også er det i
dokumentet.

En af de rigtig store 'hurdler' er pakken Lotus Word Domino. Du kan åbne
en tekstfil, men div. databaser m.v. _kan_ ikke åbnes i noget kendt Mac
program - hverken klassisk eller til X.

I sådanne tilfælde kan MLP konvertere til et fuldt brugbart og
kompatibelt filformat - inkl. formatteret tekst og grafik, tabeller,
skemaer, grafiske grafer osv.osv...

Det eneste filformat, der stadig ikke er kommet med, Er AmiWordPro. Jeg
véd, de har knoklet og knoklet for at få fremstillet en konverter til
AWP, men de har opgivet. - Selv hvis man gemmer et AWP dokument i RTF,
kan MLP ikke konvertere korrekt, da AWP ikke bruger en std. RTF, men
helt deres egen version. Det skyldes først og fremmest, at AWPs
kodegrupper til fx. håndtering og styring af skrifter, str., farver,
layout og alt, hvad et normalt tekstdokument indeholder, - ikke kommer i
begyndelsen af dokumentet, men de kommer inde i teksten, dér, hvor de
bruges.

Så hvis du arbejder med mange forskellige filformater - også mere
ukorrente, så er MacLinkPlus absolut en stor fordel både for alm.
brugere, men ikke mindst til prof brug.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 18-02-05 08:16

Erik Richard wrote:
> [...]
>

> Hvis du, - som jeg primært formoder, du gør, - kommer fra Linux, så har
> problemerne med filkonvertering ikke været så store, som hvis det har

Ja, det er nok det som får mig til at konkludere at det er et produkt
uden relevans.