Portoudgifter fra Tyskland
Fra : Kaare Holst

Dato : 16-02-05 23:16

Jeg har vundet en auktion på ebay.de . Nu hævder sælger, at det vil koste 72
euro at sende en bremsepedal og en gearpedal til en Honda NTV til Danmark.
Findes der er sted på nettet, hvor man kan se, hvad det koster at sende en
pakke på max. 500 gram til DK ?

Med venlig hilsen

Kaare

Fra : Jens Arnfast

Dato : 16-02-05 23:24

Kaare Holst wrote:
> [...]
> Findes der er sted på nettet, hvor man kan se, hvad det koster at sende en

... man plejer at gi' 6.5 euro når Louis.de sender 30 kg MC tingel-tangel
så 72 euro er da vidst med ups og ekstra forsikring imod duelort

--
-jens
RSV1000

Fra : Studen

Dato : 16-02-05 23:29

"Kaare Holst" <kaare.holst@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Findes der er sted på nettet, hvor man kan se, hvad det koster at sende en

Hej Kaare

Surt show! Jeg har betalt fragt fra Tyskland mange gange, og det varierer
lidt mellem 17 og 20EUR. Hvis jeg var dig ville jeg droppe den handel, da
man tydeligvis ønsker at tage dig godt og grundigt ved næsen..... Kan det
tænkes du kan misforstået sælgeren? Ingen er da så dumme at de vil betale så
meget i fragt. Måske er det hans måde at prøve at sabotere handelen - evt.
fordi han er utilfreds med den pris du skal betale for varen....

Held og lykke

Studen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-02-05 23:29

> Jeg har vundet en auktion på ebay.de . Nu hævder sælger, at det vil
> koste 72 euro at sende en bremsepedal og en gearpedal til en Honda
> NTV til Danmark.

Du er sikker på at det ikke ér en Honda NTV inkl. bremsepedal og gearpedal?

> Findes der er sted på nettet, hvor man kan se, hvad
> det koster at sende en pakke på max. 500 gram til DK ?

http://www.deutschepost.de/

Den billigste (og langsomste) forsendelse til Danmark koster 8,60 Euro for
en pakke med størrelse op til 60x30x15cm og op til 2kg. Mon ikke de to
pedaler kan være i sådan en pakke?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Richard

Dato : 16-02-05 23:56

Martin Sørensen wrote:

> Den billigste (og langsomste) forsendelse til Danmark koster 8,60 Euro for
> en pakke med størrelse op til 60x30x15cm og op til 2kg. Mon ikke de to
> pedaler kan være i sådan en pakke?

Eller EUR 6 for et Maxibrief på max. 500 gram, hvis forsendelsen
allligevel ikke skal forsikres/indskrives.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 23:41

Kaare Holst skrev i meddelelsen
<4213c638$0$648$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
>Findes der er sted på nettet, hvor man kan se, hvad det koster at sende en

Jeg fik et "forreste kædehjulsdæksel" sendt hertil for 10 euro, jeg kunne
have valgt forsikret forsendelse til 18 euro. Så sælger er givetvis blevet
sur over auktionens resultat, og vil nu vinde lidt af pengene hjem på
transport..... Dårlig "taber"

mvh
Orla

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-02-05 00:14

Orla Pedersen wrote:

> Dårlig "taber"

Jep! Meld ham til eBay; så kan fjolset lære at sætte mindstepris på
fremover!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Kaare Holst

Dato : 17-02-05 00:01

"Kaare Holst" <kaare.holst@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Findes der er sted på nettet, hvor man kan se, hvad det koster at sende en

Tak for hurtige svar.

Gearpedalen gik for 20 euro:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=49849&item=7952707728&
rd=1

og bremsepedalen for 11,54 euro:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7952708097

Jeg synes umiddelbart, det er svært af afgøre, om priserne er rimelige.

Sælger for dette skudsmål i Ebays særlige ratingsystem: Bewertungsprofil: 35
Positive Bewertungen: 100%
Mitglied seit 26.03.02 in Deutschland .

Jeg ved ikke, hvor meget man kan bruge den slags til.

Hilsen

Kaare

Fra : Studen

Dato : 17-02-05 00:11

> [...]
> Positive Bewertungen: 100%
> Mitglied seit 26.03.02 in Deutschland .
>
> Jeg ved ikke, hvor meget man kan bruge den slags til.

Umiddelbart skulle man tro at han var til at stole på med 35 "gode" handler
(18 som sælger). Mærkeligt at han skulle ønske at "skodde" sin eBay-profil
pga. peanuts. Jeg spørger forsigtigt igen: Er du sikker på I ikke har
misforstået hinanden? Hvis ikke har manden åbenbart pludseligt fået en
hjerneblødning ;)

Studen

Fra : Kaare Holst

Dato : 17-02-05 00:20

"Studen" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pga. peanuts. Jeg spørger forsigtigt igen: Er du sikker på I ikke har
> misforstået hinanden? Hvis ikke har manden åbenbart pludseligt fået en

Jo, jeg er sikker på, at vi ikke har misforstået hinanden. Direkte adspurgt
om, hvad porto koster, svarer han: meineswissens nach auskunft dhl 72 ?.

Kaare

Fra : Studen

Dato : 17-02-05 00:29

Kaare Holst wrote:
> Jo, jeg er sikker på, at vi ikke har misforstået hinanden. Direkte
> adspurgt om, hvad porto koster, svarer han: meineswissens nach
> auskunft dhl 72 ?.

Tjaa, jeg forstår ikke den sætning, men 72 kunne jo også være 3 * 24timer =
3døgn!?

--
Støt
http://www.wspa-international.org/

Losers allways whine about their best, winners go home and fuck the
prom queen

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 17-02-05 01:27

On Thu, 17 Feb 2005 00:20:15 +0100, "Kaare Holst"
<kaare.holst@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Jo, jeg er sikker på, at vi ikke har misforstået hinanden. Direkte adspurgt
>om, hvad porto koster, svarer han: meineswissens nach auskunft dhl 72 ?.

DHL har en online pris beregner på http://dhl.de - du kan sende noget
i stil med 120*60*60 og op til 10KG for 22 EU hvis det bliver sendt
som alm pakke og ikke ekspress.

Det må næsten være en misforståelse, prøv at spørg ham igen om han
virkeligt mener at Versandkosten er 72 EUR.

Mvh,

Brian Lund Larsen

FZR600R & CB400F

Fra : Lars

Dato : 17-02-05 00:11

> [...]
> Positive Bewertungen: 100%
> Mitglied seit 26.03.02 in Deutschland .
>
> Jeg ved ikke, hvor meget man kan bruge den slags til.

Mon sælger mener at du skal betale 72 euro IALT ?
Men stadig for dyrt.

Kan du ikke bede sælger om at dokumentere at det koster
så meget at sende pakken ?

mvh
Lars

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-02-05 00:51

Kaare Holst wrote:
> [...]
> Findes der er sted på nettet, hvor man kan se, hvad det koster at sende en

J2e har lige modtaget 2x bolt'ons a 3,5 kg pr styk, og de fylder oven i
købet en del. 24 Euro med fragtmand fra Dyskland

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Brian Lænø

Dato : 18-02-05 12:26

"Kaare Holst" skrev
> [...]
> Findes der er sted på nettet, hvor man kan se, hvad det koster at sende en

Prøv at spørge ham igen, det kan være han har glemt et komma.
7,2 ? kan bedre passe, 6 til forsendelse af brev og 1,2 for konvolutten.
Hvis delene skal sende som pakke, så bliver det ca. 8,5 - 10 ? uforsikret og
ca. 18 med forsikring.

--
Brian
Cagiva Elefant 750