IrfanView og HTML
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 22:38

Hej...
Jeg har brugt IrfanView i lang tid til billedbehandling og så'n...
men har et lille problem:

Har en del billeder, som skal ud på et websted.
Det går jo fint med Thumbnails og Save in HTML...

Den laver så en liste (side.htm) med thumbs, hvorefter man kan klikke på
et billede(thumb) og se originalstørrelsen... alt sammen fint nok..

MEN... den liste med f.x. 5 kolonner thumbs vil jeg gerne dele, så der
på side1.htm er 5 kolonner og f.x 4 rækker. Lige nedenunder skal der
være link til side 2-3-4-5.htm osv.

Grunden til at den skal deles er at en "mappe" f.x. kan indeholde 200
billeder, og det er jo lidt stort med 40 rækker thumbs...

Er der mulighed for dette? Har ikke kunne finde noget...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen

(Erstat evt. AT med @ hvis du mailer direkte)

Fra : Christoffer

Dato : 16-02-05 22:59

> [...]
> billeder, og det er jo lidt stort med 40 rækker thumbs...
>
> Er der mulighed for dette? Har ikke kunne finde noget...
Kender ikke selv IrfanView, men det du snakker om kaldes paging, kan
ihvertfald laves med serverside. Enten asp eller php

Fra : Jens Lassen

Dato : 17-02-05 08:15

Thore wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

du kan også anvende dette program http://www.hnm-freeware.com/ der har du
også mulighed for at ændre størrelse på billeder og sådan noget, ganske
godt program

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 14:13

On 17 Feb 2005 07:15:20 GMT, Jens Lassen <jl@cyncrona.dk> wrote:

> [...]
>

>du kan også anvende dette program http://www.hnm-freeware.com/ der har du
>også mulighed for at ændre størrelse på billeder og sådan noget, ganske

Tak for info...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)