6600GT eller 6800GT? Jeg skal have nyt kor~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-02-05 22:30

Hey...

Jeg skal snart opgradere min comp, og skal derfor have nyt gfx... Jeg
har valgt AMD CPU, og dermed et nForce 4 chipset, og A8N-SLI Deluxe er
det mobo der giver mest for pengene... Men jeg skal også bruge et gfx
kort...
jeg regner med at få en skærm der kører 1600x1200 eller 1680x1050, og
ville allerhelst kunne spille i denne opl, men går ud fra at skærmen kan
skalere nogenlunde fra fx 1280x960

Jeg har kig på følgende kort, som har det til fælles, at jeg senere kan
opgradere til endnu et kort, via SLI og få et boost når spillene
begynder at hakke

Leadtek Winfast PX6600GT/TD

Fordele:
-Billigt, ca. 1450 kr
-Fylder lidt, kun 1 slot
-Skal ikke have ekstra strøm
-Fuld understøttelse af PureVideo

Ulemper:
-Kun 1 DVI
-Ikke så hurtigt

Leadtek Winfast PX6800GT/TDH

Fordele:
-2 DVI stik
-Ca. 50-60% hurtigere i Doom3 ved 1600x1200

Ulemper:
-Dyrt, ca. 3250 kr
-Monster stort, fylder 3 slots i PCen (ikke plads til meget andet hvis
man har SLI)
-Skal have ekstra strøm fra 2 separate 12v molex kabler
-Kun delvis understøttelse af PureVideo

Jeg vil gerne indrømme, at jeg ikke er den store spiller, det sker nok
ca ugentligt at jeg spiller, og ellers i perioder når der kommer nye
titler som HL2 og Doom3...

Jeg er ikke i tvivl om at 6800GT er hurtigst (DOH) men der er ingen
tvivl om 6600GT giver mere for pengene, og er mere handy osv.
Mit spørgsmål lyder på, om det er værd at betale den høje pris (kortets
pris, pladsforbrug, strømforbrug) for at få de ekstra 50% performance,
når jeg ikke er den store gamer men godt kan lide at spille en gang imellem?

Hvilket kort ville i anbefale mig at købe?
MVH: Esben

Fra : Nicolai

Dato : 16-02-05 22:46

> Hvilket kort ville i anbefale mig at købe?

Jeg har 6800GT - nice kort. Men syg pris.

Min anbefaling - køb 6600GT - måske 10-15% langsommere, men halv pris

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk - Når "Fri trafik" ikke er nok!

Fra : Marni

Dato : 16-02-05 23:31

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> Jeg har 6800GT - nice kort. Men syg pris.
>
> Min anbefaling - køb 6600GT - måske 10-15% langsommere, men halv pris

10-15% ???
Det er ca. 50% langsommere når der spilles.

Marni

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-02-05 00:35

> 10-15% ???
> Det er ca. 50% langsommere når der spilles.

Men det er så 125% dyrere, så jeg ved ikke om det er det værd, når man
se på hvad man får for pengene...

Fra : Nicolai

Dato : 17-02-05 08:30

> 10-15% ???
> Det er ca. 50% langsommere når der spilles.

25% kan jeg gå med til. Det kommer jo HELT an på øjnene der læser, OG hvad
der testes.

Fra : Marni

Dato : 17-02-05 10:58

> 25% kan jeg gå med til. Det kommer jo HELT an på øjnene der læser, OG hvad
> der testes.

Espen skriver han gerne vil spille i 1600*1200.
Der er det minimum 50% langsommere.

Fra : Nicolai

Dato : 17-02-05 12:37

> Espen skriver han gerne vil spille i 1600*1200.
> Der er det minimum 50% langsommere.

Ondt - min 8ms TFT kan kun komme op i 1280x1024

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 20-02-05 15:11

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message news:421481d8$0$166

> Ondt - min 8ms TFT kan kun komme op i 1280x1024

Det er vel også en lille tn-film baseret skærm.

Fra : Marni

Dato : 21-02-05 10:15

> Ondt - min 8ms TFT kan kun komme op i 1280x1024

Ja, TFT er ikke det bedste til spillemanden...

Fra : Marni

Dato : 16-02-05 23:07

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> wrote in message
> [...]
> jeg ikke er den store gamer men godt kan lide at spille en gang imellem?
>
> Hvilket kort ville i anbefale mig at købe?

Hvis du gerne vil have et 6800GT, tror jeg godt du kan finde et der kun
fylder 1 slot,
og som kun skal have et molex. Det er nu også det normale for et 6800GT.
POV 6800GT eller Gigabyte's ditto feks.

Marni.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-02-05 00:33

> [...]
> fylder 1 slot,
> og som kun skal have et molex. Det er nu også det normale for et 6800GT.

Det skal være til PCIe, og der er Leadtek de eneste der har 6800GT kort
på det danske marked

Fra : Marni

Dato : 17-02-05 01:06

> Det skal være til PCIe, og der er Leadtek de eneste der har 6800GT kort på
> det danske marked

Jaja.
Prøv at besøge http://www.overclockers.co.uk/
De sender også til Danmark.

Fra : Marni

Dato : 16-02-05 23:26

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2004-27gpu2.html

Her står der en masse du gerne vil læse...

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-02-05 01:14

> http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2004-27gpu2.html

tak for den... damn der er jo ca 5000 målinger i alt nice test

Fra : Carsten

Dato : 17-02-05 09:01

Med et PCIe grafikkort som 6600GT på et SLI bundkort er der også mulighed
for 2 ens grafikkort der deler arbejdet mellem sig.
Dvs. hastighed som et 6800GT og evt. med funktionaliteten fra 6600GT
Og i starten kan du nøjes med et 6600GT kort, men husk at det skal være SLI
klart.
..
Kig evt. også på Asus version af 6600GT grafikkort med 2 GPU'er og 256 MB
som dog ikke kommet på markedet endnu.
Der findes også en anden producent med dette, men der skulle man næsten helt
sikkert købe deres bundkort også for det virkede.

Hilsen Carsten