Andet multimedie
bentjuul 3670
Søger bestemt form for grafik....
Fra : Malene Hald

Dato : 16-02-05 21:30

Hej NG

Hvad ville I kalde den slags billeder, som fx er på forsiden af Kira and the
Kindred Spirits nye album?

Link til cover:
http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=28394/artist_focus=21333

De billeder jeg tænker på, er det ornament agtige rundt om bandnavnet, og de
gamle "cirkus" agtige billeder. Jeg ville gerne bruge nogle billeder
lignende dette, og har søgt på alt jeg kan komme i tanke om på nettet - men
kan ikke finde noget lignende ... er der måske nogen der ved hvad man vil
kalde den type billeder?

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk

Fra : ain

Dato : 16-02-05 22:51

den form har vist intet navn--jeg tror ikke det muligt at finde..eller
ihvertald vanskeligt
og så er det måske designet til et bestemt formål og med ophavsret.
lav din egen grafik med Illustrator eller Designer 10, det er ikke så svært
som du tror.
(men det kan jeg jo sagtens sige)..prøv det, det er skidenemt (undskyld)!!!

//ain

Fra : Storm

Dato : 16-02-05 23:12

Malene Hald <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> kan ikke finde noget lignende ... er der måske nogen der ved hvad man vil

Jeg vil kalde det ornamenter - jeg har ikke specielt forstand på
stilarter, men jeg tror nærmest det er Jugend stil:

http://www.e-poke.dk/arabesken.asp

- Og en vejledning til at lave ornamenterne selv:

http://www.akacia.dk/billedskaering.htm

- men i træ og vejledningen er i bogform...

mon ikke en kunstnerisk smedejerns-smed og har nogle bud

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Studio Smalbro

Dato : 17-02-05 08:04

Det er boggrafik, sådan som man anvendte det i bøger i slutningen af 1800
tallet. Der findes nogen fonte baseret på det. Hedder "Woodtype Ornaments"
og findes i tre sæt.
Kh
Bjørn

Fra : Storm

Dato : 17-02-05 09:05

Studio Smalbro <studio@NOSPAMNOsmalbro.dk> wrote:

> Det er boggrafik, sådan som man anvendte det i bøger i slutningen af 1800
> tallet. Der findes nogen fonte baseret på det. Hedder "Woodtype Ornaments"
> og findes i tre sæt.

Jeg har hørt benævnelsen "Arabesker".

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Koeffe

Dato : 17-02-05 10:52

"Malene Hald" skrev

> [...]
men
> kan ikke finde noget lignende ... er der måske nogen der ved hvad man vil

Tænker du på samme stil som bruges i fx Moulin Rouge? (se ex:
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?DO=vis&vare=116261110756087)

Stammer den ikke fra Frankrig i gamle dage? (moulin rouge tiden). Eller
kunne det være noget sigøjner noget? Jeg ved ikke hvad det hedder, men det
kunne da være meget sjovt at vide. Men jeg gætter på at det hedder noget
fransk.

--
Koeffe

Fra : Malene Hald

Dato : 21-02-05 21:54

--
Koeffe

Tusind tak for hjælpen alle sammen - både "arabesker" og woodtype fontene er
til kanon stor hjælp:)

Og Koeffe - du gætter godt, for det er til en hjemmeside for en musikskole
der opsætter Moulin Rouge:)

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald