God hjemmeside hvis du skal på længere rej~
Fra : robert

Dato : 16-02-05 20:21

Denne hjemmeside er god hvis du skal ud og rejse i længere tid.
Her kan man efter man har oprettet sig skrive en rejsedagbog som
venner og familie kan følge med i, desuden uploade sine billeder og
meget andet.

http://www.travellog.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-02-05 20:32

robert wrote:

> [...]
> Her kan man efter man har oprettet sig skrive en rejsedagbog som
> venner og familie kan følge med i, desuden uploade sine billeder og

Nu må det vist være nok med reklame for egne hjemmesider.!

Robert, brug dk.opslag o.l. hvis du vil reklamere igen.

Og se www.usenet.dk for regler for hvad du må skrive i hvilke grupper.

Mvh. Jørgen

Fra : robert

Dato : 17-02-05 10:30

Ok jeg har læst dem, her står at:
* Spamming. Herunder postning af (især kommercielle) reklamer i
diskussionsgrupperne
er forbudt.

Det er selvfølgelig ok at du har den holdning at travellog høre inde
under dette, men hvis du kigger efter er travellog ikke en kommercielt
site. Det er helt gratis, jeg + 3 andre driver det helt på
fritidsbasis.

Jeg mener at det høre hjemme i denne gruppe da det er en hjælp til
rejsende (ikke reklame), ligesom halvdelen af de andre indlæg.

Mit indlæg var ikke for at træde på andre eller for at tjene penge.
Efter min opfattelse er newgroups frie og hvis man ikke gider læse et
indlæg kan man blive fri. Selvfølgelig er der nogle retningslinier som
man skal overholde, men dem mener jeg ikke at have forbrudt mig på.

MVH
Robert

Fra : Holst

Dato : 17-02-05 11:01

robert wrote:

> [...]
> under dette, men hvis du kigger efter er travellog ikke en kommercielt
> site. Det er helt gratis, jeg + 3 andre driver det helt på

Nej, men som du nok også kan læse, så gælder forbudet generelt reklamer,
dvs. herunder også din. At der så også er nævnt, at det navnlig drejer
sig om kommercielle, er en anden historie. Der er ingen tvivl om, at dit
indlæg er postet i modstrid med fundatsen.

> Mit indlæg var ikke for at træde på andre eller for at tjene penge.
> Efter min opfattelse er newgroups frie og hvis man ikke gider læse et
> indlæg kan man blive fri.

Hvordan kan man blive fri? Du har jo på ingen måde i emnefeltet angivet,
at dit indlæg er en reklame.

Og på så at tage et smut forbi http://www.usenet.dk og lær, hvordan man
citerer.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 17-02-05 11:12

"robert" <robert@travellog.dk> wrote in message

> [...]
> under dette, men hvis du kigger efter er travellog ikke en kommercielt
> site. Det er helt gratis, jeg + 3 andre driver det helt på

Da du har en kommerciel interesse i at skabe trafik på siden (google
annoncerne), så er siden kommerciel. Så enkelt er det. Om I laver det i
jeres fritid er underordnet.

hilsen
Uffe

Fra : Inspir

Dato : 17-02-05 12:18

Hvis der var en der havde efterspurgt en sådan side og du så havde foreslået
din egen så er det vist ok.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 16:11

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message
> [...]
>
> Da du har en kommerciel interesse i at skabe trafik på siden (google
> annoncerne), så er siden kommerciel. Så enkelt er det. Om I laver det i

Arh.. come on - kan man ikke også blive lidt for nærtagende?
Siden er vel meget relevant for denne gruppe?
Og så længe det ikke overdrives betyder et lille indlæg vel ikke noget, hvis
andre kan have interesse i det?

Hilsen
Torben
www.bikertorben.dk
www.mc-rejser.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-02-05 17:10

I news:4214b427$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Biker-Torben® følgende:

> Arh.. come on - kan man ikke også blive lidt for nærtagende?
> Siden er vel meget relevant for denne gruppe?
> Og så længe det ikke overdrives betyder et lille indlæg vel ikke
> noget, hvis andre kan have interesse i det?

Det kunne der måske være noget rigtigt i indtil der var 75 om dagen
med samme holdning som dig. Og hvor skal man så sætte grænsen

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Ulvir

Dato : 17-02-05 17:35

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Det kunne der måske være noget rigtigt i indtil der var 75 om dagen
> med samme holdning som dig. Og hvor skal man så sætte grænsen

Sæt sidens URL adresse ind som signatur, eller en del deraf. Det er der
mange der gør. Andreas Falk, bl. mange andre..

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-02-05 19:47

Andreas Falck wrote:
> [...]
>

> Det kunne der måske være noget rigtigt i indtil der var 75 om dagen med
> samme holdning som dig. Og hvor skal man så sætte grænsen

Det er lige netop det der er problemet. Som nogle ikke kan/vil se.

Vi får alle grupper fyldt med underlige reklameindlæg.
Det eneste der helt sikkert sker ved at tillade det, er at grupperne
efterhånden dør ud som et seriøst diskussionforum.

Og det er da synd.

Men vi er jo ikke alle ens. Vi ser forskelligt på tingene. Torben kan
tilsyneladende acceptere lidt af hvert.
Og vi må finde et kompromis. Udfra de _regler_ der eksisterer. Dermed
påstår jeg at min linie er korrekt.

Kun ved at holde striks på reglerne mener jeg diskussiongrupper har en
fremtid.
Det er da ikke fordi seriøsiteten/kvaliteten af indlæg/svar er
overvældende p.t. i de grupper jeg abonnerer på.
Men at sænke den yderligere....? Uha.

FUT: dk.admin.netikette

Mvh. Jørgen

Fra : robert

Dato : 17-02-05 22:35

Hej Uffe, Holst og Andre der følger sig stødt over min "reklame" for
mit eget site....

Det er ok, jeg kan godt se at det selvfølgelig ikke er hensigten med
denne gruppe at reklame skal overskygge alt. Jeg er selvfølgelig ked
af de 5 sekunder I har brugt på at se på mit indlæg, Undskyld...

Jeg kan se at I mener at de google banner jeg har på min side er en
guldgruppe for mig, men jeg kan forsikre jeg om at jeg ikke har tjent
en klejne på det. Hvis jeg skulle tjene en smule går det sikkert til
en ny hardisk til min server.

Nåå men undskyld fordi jeg med ond hensigt har vildledt det danske
rejsende folk med gode råd. Hvis en anden bruger af nyhedsgruppen i
fremtiden skulle komme til at henvise til mit site, så er her en
undskyldning for det også... Undskyld.

Siden er jo slet ikke relevant for denne gruppe, det skulle jo være
postet under dk.indlæg...

Til sidst.... Spar jer jeres forsatte skriveri, jeg gider ikke at
skrive mere. Jeg var nok for hurtig og tænkte at nettet var nogenlunde
frit og at folk var selvstændige nok til at kunne sortere. Jeg mente
at mit site var en hjælp.

P.S jeg ikke har nævnt url'en på mit site for ikke at støde yderliger.
Læg mærke til Torben's indlæg han har da reklame for hele 2 sites...
Hmmm

// Robert

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 17-02-05 22:45

> [...]
> guldgruppe for mig, men jeg kan forsikre jeg om at jeg ikke har tjent
> en klejne på det. Hvis jeg skulle tjene en smule går det sikkert til

Nu er der jo også et felt hvor man kan få lov at købe bannerplads på siden,
så vrøvlet om det ikke er kommercielt er helt skævt...

> Siden er jo slet ikke relevant for denne gruppe, det skulle jo være
> postet under dk.indlæg...

Godt set Sherlock, du har måske kigget på usenet.dk....

> [...]
> skrive mere. Jeg var nok for hurtig og tænkte at nettet var nogenlunde
> frit og at folk var selvstændige nok til at kunne sortere. Jeg mente

Tudefjæs, hvis du havde brugt et øjeblik på at læse Kim's indlæg ville du
have fattet hele humlen i hvorfor folk skriver som de gør.

> P.S jeg ikke har nævnt url'en på mit site for ikke at støde yderliger.
> Læg mærke til Torben's indlæg han har da reklame for hele 2 sites...

Nå... du havde IKKE kigget på usenet

// Kim