Chihiro og Heksene...hvad hulen foregår de~
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 16-02-05 20:11

Nu har jeg efterhånden fået set subject et antal gange...og jeg fatter
stadig ikke helt hvad der foregår.
Er der en dybere, analogisk mening med de enkelte elementer i historien?
Nogen der kender et link der forklarer filmen udførligt?

Fra : Thomas W. Helvard

Dato : 17-02-05 21:24

Jeg tror en af grundende til at 'Chihiro og Heksene' er lidt svært at
forstå, er simpelthen at mange af tingene er indforstået hos japanere. Mange
mytologiske elementer endgår, som er helt fremmede for os.

Hver gang jeg ser den, får jeg en forklaring på noget, mens jeg bliver
forvirret over noget andet. Tag f.eks den sorte skygge Chihiro lukker ind
som senere går helt amok...jeg har stadig ikke regnet ham helt ud...

Anyway, det er en fantastisk film, der bør ses af alle film-buffs!

- T

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 19-02-05 14:25

Det kunne være man skulle se at få set kommentator/storyboard-udgaven af
filmen der ligger på disk 2, som af en eller anden grund er på finsk! (Spørg
mig ikke hvorfor, guderne velsigne engelske undetekster.)