Vandskade - genhusning
Fra : Cifly

Dato : 16-02-05 19:15

Vores overbo forårsagede for et par uger siden, en oversvømmelse der
efterfølgende skabte vandskade hos os (underbo).

Vi står nu og skal flytte ud i to uger, mens maleren m.fl. renoverer gulve,
vægge og lofter.

Boliforeningens (lejebolig) forsikring betaler for opmagasinering og skader
på deres inventar og overboens forsikring betaler, såvidt jeg ka forstå,
skader på boligen.

- Men hvem betaler for vores genhusning?

Det skal oplyses, at vi står mellem to forsikringer, dvs. at vi på
tidspunktet ikke har en indboforsikring.

Cifly

--
~~~~~~~~
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-02-05 21:38

Hvis I kan bevise,at overboen har begået en fejl eller forsømmelse som årsag
til vandskaden,er det hans ansvar-men det er altså Jer,der skal bevise
dette. hvis han har en ansvarsforsikring vil den gå ind og dække rimelige
udgifter til genhusning.

- Hvorfor har I ikke dækning under Jeres egen forsikring,så havde der ikke
været noget problem.

Henrik Nielsen
Kontorchef,cand.jur,forsikringsjurist

Fra : Cifly

Dato : 18-02-05 13:43

"Henrik Nielsen" <nikalNOSPAM@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| udgifter til genhusning.
|
| - Hvorfor har I ikke dækning under Jeres egen forsikring,så havde der ikke

Ingen dækning fordi aftalen med den nye forsikring ligger efter skaden er
sket.
Vi har kontaktet deres forsikringsselskab og de afviser at dække det under
deres ansvarsforsikring.