Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg ved godt....
Fra : Michael Larsen

Dato : 16-02-05 19:23

at der er blevet snakket om det før, man jeg kan ikke ganske enkelt ikke
finde ud af hvilket, af følgende, kamera der levere den bedste
billedkvalitet.

Er der nogle som kender noget til både Canon S1 IS og KM Z3? Hvilket giver
den højeste kvalitet i billederne?
S1 er 3.2 MP og Z3 er 4 MP, men det er jo ikke et udtryk for kvalitet.

På forhånd tak for alle tilbagemeldinger !!

MVH
Michael

Fra : Per O.

Dato : 16-02-05 19:54

"Michael Larsen" <michaelFJERNDETTE@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> S1 er 3.2 MP og Z3 er 4 MP, men det er jo ikke et udtryk for kvalitet.
>

> På forhånd tak for alle tilbagemeldinger !!

Prøv at kigge på http://www.dpreview.com/ hvor du også kan se eksempler på
de billeder det pågældende kamera kan tage. Der er kun en som kan bedømme
hvad du synes er godt, og det er naturligvis dig selv.
Når du har fundet dit kamera og klikket på billedet, så du får præsenteret
detaljerne om kameraet, så vælg punktet "Samples Gallery" og se billeder
taget med det valgte kamera.

God fornøjelse
Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-02-05 20:17

In article <df653$421396d6$3e3d9995$21683@nf4.news-service.com>, Per O. wrote:
> Prøv at kigge på http://www.dpreview.com/ hvor du også kan se eksempler på
> de billeder det pågældende kamera kan tage. Der er kun en som kan bedømme
> hvad du synes er godt, og det er naturligvis dig selv.

jeg bruger selv http://www.steves-digicams.com som supplement, her er også
en flok udendørsbilleder der er nogenlunde sammmenlignelige.

Fra : Erik JP

Dato : 16-02-05 20:48

Digital foto har sat den samlede rating for KMZ3 højere end PS S1 IS kan dog
ikke huske hvad de sagde specifikt om billedkvalitet som tæller ca. 50%
AFAIR.

--
Erik JP
"Du vil nok have forslag til forbedringer, så det får du:

Med venlig hilsen,
Morten Wartou

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 19:49

> [...]
> S1 er 3.2 MP og Z3 er 4 MP, men det er jo ikke et udtryk for kvalitet.
>

> På forhånd tak for alle tilbagemeldinger !!

Hvorfor læser du ikke noget faglitteratur om emnet?
Lad dog være med at spamme gruppen med sådan noget ævl.
Find ud af tingene, tag nogler gode billeder, bliv dygtig.
Der er ingen genveje.

MVH
Egon

Fra : Erik JP

Dato : 16-02-05 21:49

Læs venligst følgende fra fundatsen.

" I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan være
elementer omkring det færdige billede som komposition og billedsyn, samt
tekniske emner som udstyr, film, mørkekammerarbejde m.m.

Spørgsmål kan stilles - viden, erfaringer og meninger kan udveksles. "

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-02-05 21:53

> [...]
> Lad dog være med at spamme gruppen med sådan noget ævl.
> Find ud af tingene, tag nogler gode billeder, bliv dygtig.

Det er folk som dig, NRE og Bo Warming der holder vores killfiltre i form.

*PLONK*

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

www.google.com is your friend

Fra : Per O.

Dato : 16-02-05 22:27

klip
> [...]
> Lad dog være med at spamme gruppen med sådan noget ævl.
> Find ud af tingene, tag nogler gode billeder, bliv dygtig.

Det er jo det manden forsøger .. at skaffe sig viden altså. Hvis du ikke vil
hjælpe ham, så stik dog piben ind! Du er måske et unikum som kan finde ud af
det hele selv, men de fleste mennesker vil gerne have lidt hjælp. At du så
ikke vil hjælpe manden, men kun brokke dig over ham, er da ikke konstruktivt
på nogen måde.
Men du har lige kvalificeret dig til en tur i de flestes killfilter .. mit
inklusive!

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Manse

Dato : 16-02-05 22:45

[...]

Tak for kaffe.............

forstå ikke du gider svare, bliv dog der hvor nørdderne høre til......

Manse

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-02-05 22:47

Manse wrote:
> forstå ikke du gider svare, bliv dog der hvor nørdderne høre til......

Du mener dér hvor nødderne holder til.. ?

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Manse

Dato : 17-02-05 22:00

> Du mener dér hvor nødderne holder til.. ?

Nej, jeg mener sgi.....Nørd......fotonørd...He He > Nørdderne

Manse

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-02-05 22:10

Manse wrote:
> Nej, jeg mener sgi.....Nørd......fotonørd...He He > Nørdderne

Jamen, det er da her ?

// Hans, fotonørd, der ofte bruger kameraer der er oldgamle
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 16-02-05 23:33

Michael Larsen <michaelFJERNDETTE@larsen.dk> wrote:
> Er der nogle som kender noget til b?de Canon S1 IS og KM Z3? Hvilket giver
> den h?jeste kvalitet i billederne?

Det gør det, der er styret af en god fotograf.

> S1 er 3.2 MP og Z3 er 4 MP, men det er jo ikke et udtryk for kvalitet.

Ganske korrekt observeret. Fotografisk kvalitet handler ikke -
nødvendigvis - om teknik, men om at lave gode, pæne billeder. Eller hvad
man nu er til.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-02-05 23:47

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Det gør det, der er styret af en god fotograf.
> Ganske korrekt observeret. Fotografisk kvalitet handler ikke -
> nødvendigvis - om teknik, men om at lave gode, pæne billeder. Eller hvad
> man nu er til.

En god fotograf kan sandsynligvis lave bedre billeder med et godt kamera,
end en god fotograf kan med et dårligt kamera.

En dårlig fotograf kan sandsynligvis lave bedre billeder med et godt kamera,
end en dårlig fotograf kan med et dårligt kamera.

En god fotograf kan sandsynligvis lave bedre billeder med et dårligt kamera,
end en dårlig fotograf kan med et godt kamera.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg er jo ikke ansat til at undervise i denne gruppe, men hvis du
over en længre periode viser, at du bidrager til denne gruppe med

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 16-02-05 23:51

Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:
> En god fotograf kan sandsynligvis lave bedre billeder med et godt kamera,
> end en god fotograf kan med et d?rligt kamera.

Tjahh. Det tror jeg såmænd ikke behøver være nogen sandhed - slet ikke
en universel sandhed. En god fotograf kan lave gode billeder med et
værktøj som fotografen er vant til at arbejde med - er fotografen vant
til at arbejde med et pinhole-kamera eller et kompaktkamera hjælper et
1000 Mpixel dSLR på ingen måde vedkommende.

> En d?rlig fotograf kan sandsynligvis lave bedre billeder med et godt kamera,
> end en d?rlig fotograf kan med et d?rligt kamera.

Snakker vi om den samme dårlige fotograf, eller generelt? ;)

Igen, ovenstående gør sig gældende - jeg synes da jeg i min tid har set
rigeligt elendige billeder fra folk med gode kameraer, klart overgået af
hvad almindelige folk har taget med engangskameraer.

> En god fotograf kan sandsynligvis lave bedre billeder med et d?rligt kamera,
> end en d?rlig fotograf kan med et godt kamera.

Du udelader heldet her ;) En dårlig fotograf kan godt tage et
kanon-billede. Det har vi da sandelig også set eksempler på herinde.. ;)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-02-05 00:41

Morten Wartou wrote:
> [...]
> En god fotograf kan sandsynligvis lave bedre billeder med et dårligt kamera,
> end en dårlig fotograf kan med et godt kamera.

Jeg har fået overraskende gode kommentarar til dette dårlige scan:
http://gallery.nathue.dk/tingsager/scan1.jpg

Selv synes jeg nu ikke det er noget særligt, det ser dog væsentligt
skarpere ud på den kontakt-kopi det er scannet fra.

Folk kan jo prøve at gætte hvad for et kamera det er taget med
Om det er godt skal jeg ikke kunne sige, men jeg må dog indrømme at
jeg er blevet lidt små"forelsket" i dette stykke mekanik

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Michael Larsen

Dato : 17-02-05 19:15

Tak for svarene til de fleste(!)....

Jeg burde have fortalt at jeg har været digtal fotograf omkring 2 år(A70),
og har derfor lavet et rimeligt stort stykke arbejde over de sidste 3 uger
for at finde mit næste kamera som skal have en stor zoom+manuel
kontrol+budget(!). Jeg har begge anmeldelser fra "Digital foto", og har
samlet nogle billeder fra begge kameraere. Primært er jeg bange for den støj
som KM Z3 får slag for mange steder. Det var med denne baggrund, at jeg
ville høre om der var nogle som havde haft billeder fra begge kameraere oppe
under neglene .....

MVH
Michael