Dr. Atkins' nye kostrevolution
Fra : bogh

Dato : 16-02-05 17:20

Hejsa

Så modtog jeg endelig mine bestilte bøger. Dog manglede den ene bog, nemlig
Dr. Atkins store ill. kogebog.
Jeg har nu siddet og læst lidt i "Dr. Atkins' nye kostrevolution" og har nu
en bunke spørgsmål:

Der er i bogen et forslag til en Induktionsmenu hvor jeg kan lave omelet med
tomat, advocado og skinke. Til frokost Cæsasalat med grillet kylling og til
aften Peberbøf med ristede asparges, blandet grøn salat med
citronvinaigrette.

Mit spørgsmål går så på, at dette er det eneste sted i bogen hvor der står,
at menuen er beregnet på induktionsfasen. Hvilke af alle de opskrifter der
er til sidst i bogen, kan jeg også bruge i induktionsfasen?? Jeg havde
regnet med, at opskrifterne var delt op således at man vidste hvilke der
kunne bruges i de forskellige faser. Der er også en liste over tilladte
madvarer i induktionsfasen. Er det meningen at man selv, ud fra denne liste,
skal sammensætte opskrifterne? Hvis dette er tilfældet, hvor MEGET af de
forskellige ting må man så få?

Hvor meget er 5-7 dl. salat?
Nu hvor opskrifterne er lavet så praktisk at de indeholder ml. 4 og 8
portioner, hvordan gør I så, regner I ud hvor meget der så skal bruges til
én portion eller laver i det efter opskriften og gemmer/smider resten ud?

Pyhaa....havde regnet med at det var lige til at kaste sig ud i, men det
virker noget forvirrende ved første øjekast. Der er en masse information i
bogen (som René rigtig nok skrev) som jeg ikke tror jeg kommer levende
igennem. Det virker meget tørt og kan ikke forestille mig, at det er
nødvendigt at læse alt det igennem for at komme i gang.

Mvh
H.P.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 16-02-05 19:06

[bogh | Wed, 16 Feb 2005 17:19:56 +0100]

>Jeg har nu siddet og læst lidt i "Dr. Atkins' nye kostrevolution" og har nu
>en bunke spørgsmål:

Siden jeg ved at du også har bestilt Atkins Illustrerede Kogebog, tillader
jeg mig at være lidt kynisk :)

Brug induction menuerne fra den tykke ("gamle") bog og læs lidt i starten
efter behov, og når den anden bog ankommer ("nye"), så tag den tykke
tekstbog og læg på hylden!

> [...]
>skal sammensætte opskrifterne? Hvis dette er tilfældet, hvor MEGET af de

Den "gamle" bog er baseret på at man skal forstå teorien, at man skal
overbevises og lære at få en slags "føling" med råvarerne... og i starten
tæller kulhydrater - altså at man komponerer næsten alle retter selv og
holder lidt styr på hvad regnskabet bliver, når de stærkt begrænsede
fødevarer blot er undladt.

Den "nye" bog er langt lettere at komme i gang med - jeg er glad for at have
læst dem begge fordi jeg godt vil have teorien bag beskrevet rigtigt
grundigt, men for langt de fleste vil jeg anbefale at bare tage den nye bog
og så nøjes med teorien i den - og bliver behovedt større, kan man tage fak
i dem gamle.

>Hvor meget er 5-7 dl. salat?

Meget :)

>Nu hvor opskrifterne er lavet så praktisk at de indeholder ml. 4 og 8
>portioner, hvordan gør I så, regner I ud hvor meget der så skal bruges til
>én portion eller laver i det efter opskriften og gemmer/smider resten ud?

Lav mere end nok; det er dejligt nemt at have rester i køleskabet til en
hurtig frokost - eller kan du jo altid reducere opskrifterne til 1 eller 2
portioner.

>igennem. Det virker meget tørt og kan ikke forestille mig, at det er
>nødvendigt at læse alt det igennem for at komme i gang.

DET er det nemlig heller ikke, så læs lidt i den indtil den bedste bog
ankommer :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk